Solid Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One

Robot
Solid Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One

För Metal Gear Solid V: Ground Zeroes gäller 1080p på Playstation 4 och 720p på Xbox One.

#konami, #metal-gear-solid-v-ground-zeroes, #metal-gear-solid-v-the-phantom-pain, #sony


Medlem
Solid Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One

Xbox 720 confirmed

Medlem
Skrivet av Zappa:

Xbox 720 confirmed

i see what you did there!

Tror aldrig Xbox one kommer upp i 1080p 60fps i next gen titlar..

om 3 år är 2k antagligen standard på PC marknaden, om 5 år 4k.

1080p 60fps duger utmärkt för PS4, men Xbox? hmh... antingen måste de sälja otroligt bra exklusiva titlar, annars blire nog en kort generation för xbox.

Medlem

Microsoft tänkte uppenbarligen lite fel under designfasen av Xbox One då så många olika utvecklare verkar drabbas av samma problem.

Medlem

Xbox One NO-1080p Edition Confirmed

Medlem

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

Medlem

Lite märklig omröstning då det enligt uppgifter ska vara samma flyt i båda men den ena har högre upplösning.

Således saknas valet "Eftersom jag föredrar båda är PS4 mitt val" ...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kane:

Lite märklig omröstning då det enligt uppgifter ska vara samma flyt i båda men den ena har högre upplösning.

Således saknas valet "Eftersom jag föredrar båda är PS4 mitt val" ...

Snarare handlar omröstningen om vilken av bitarna som betyder mest för dig. Alltså, mer av ett allmänt resonemang.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Margy:

Microsoft tänkte uppenbarligen lite fel under designfasen av Xbox One då så många olika utvecklare verkar drabbas av samma problem.

Problemet är att One är mycket svagare än PS4. Blir så när man lägger resurserna på gimmickar istället för prestanda. Kinect är en gigantisk flopp.
Wii U lider av samma problem. En dyr handkontroll gör att Nintendo har otroligt svårt att få ner priset till den nivån Nintendo köparna är van vid.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Margy:

Microsoft tänkte uppenbarligen lite fel under designfasen av Xbox One då så många olika utvecklare verkar drabbas av samma problem.

Problemet är att One är mycket svagare än PS4. Blir så när man lägger resurserna på gimmickar istället för prestanda. Kinect är en gigantisk flopp.
Wii U lider av samma problem. En dyr handkontroll gör att Nintendo har otroligt svårt att få ner priset till den nivån Nintendo köparna är van vid.

WIi U kostar nästan hälften av vad PS4/Xbone gör, och har dessutom en helt annan flora av spel. Vill du ha Mario-spelen är det Nintendo som gäller.

PS4/Xbone är mer lika i spelutbuten då de har samma typ av spel och båda får alla multiplattformspel, och där känns det mer meningslöst att satsa på gimmicks och PS4 har ju klart visat sig ha övertaget... Nintendo kan jag däremot förstå då de egentligen inte är en konkurrent på samma vis som ett komplement på marknaden, som jag ser det.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Medlem

PS3an och XBOX 360 kan rendera (i mitt tycke) väldigt snygga spel (Uncharted 3, Gran Turismo 6, Halo 4, Forza) i 720p/30fps. De har 512 MB i RAM. PS4an har 8 GB i RAM. Potentialen för att göra snygga spel till PS4/XBOX ONE (och PC för den delen) är idag inte lika beroende av hårdvara som av duktiga programmerare/designers. Jag är VÄLDIGT nöjd med vilken nivå Sony lagt PS4an på i pris/prestanda. Det enda jag saknar är TRIM-stöd på konsolen.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Om 5-10 år så blir det strömmade spel istället. Då har PS4ans prestanda noll betydelse.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Om 5-10 år så blir det strömmade spel istället. Då har PS4ans prestanda noll betydelse.

OnLive briljerar fortfarande i strömningsfasen och Xbox One använder betydligt mer moln än vad PS4 gör, jag tror sannerligen att strömning av spel kommer bli tillgängligt via Xbox One, med en början på beta/demos och sen till fullskaliga spel. Med strömning spelar det ingen roll vad man har för hårdvara.

Medlem

Blir svårare för fienden att se Snake i den låga upplösningen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

hah rätt misslyckad konsoll om spel redan nu måste köra 720p....

Medlem
Skrivet av estling:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Om 5-10 år så blir det strömmade spel istället. Då har PS4ans prestanda noll betydelse.

OnLive briljerar fortfarande i strömningsfasen och Xbox One använder betydligt mer moln än vad PS4 gör, jag tror sannerligen att strömning av spel kommer bli tillgängligt via Xbox One, med en början på beta/demos och sen till fullskaliga spel. Med strömning spelar det ingen roll vad man har för hårdvara.

Jepp jag håller med. Streaming är framtiden. Vi är redan där med film och musik. Spel är nästa steg. Det finns dock en hel del hinder på vägen men jag tror det är rimligt inom 5-10 år.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hah rätt misslyckad konsoll om spel redan nu måste köra 720p....

Tydligen påverkar konsolens dåliga upplösning pc spelarna mer än det gör ägarna av krysslådan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Vad är det du argumenterar för? Du inser väl att utan konsoler så skulle ett okej PC-grafikkort kosta en jävla massa mer pengar. Va glad att konsolerna finns så du har möjlighet att spela i bra upplösning.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Om 5-10 år så blir det strömmade spel istället. Då har PS4ans prestanda noll betydelse.

Strömmade spel kommer inte ersätta hela marknaden så det kan du ju glömma. Bara för att dom flesta i Sverige sitter på snabb internetuppkoppling bra nog för att strömma tunga grejer så betyder det inte att resten av världen gör det.

Medlem

...och när alla pc spelare skrättade färdigt, undrade konsoll spelaren vad det roliga var.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Zappa:

Om 5-10 år så blir det strömmade spel istället. Då har PS4ans prestanda noll betydelse.

Strömmade spel kommer inte ersätta hela marknaden så det kan du ju glömma. Bara för att dom flesta i Sverige sitter på snabb internetuppkoppling bra nog för att strömma tunga grejer så betyder det inte att resten av världen gör det.

Idag gör de inte det nej. Det kan hända mycket under 5-10 år.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Sviskon:

Det är ju skandalöst hur dåligt denna generations konsoler presterar..
Tyvärr så kommer de förmodligen, likt förra generationen, sätta ribban för hur snygga/tekniska PC-spelen kommer vara.

PS4 har väldigt bra prestanda.

I jämförelse med vad?

Tänk på att konsolen är menad att ha en livslängd på typ 10år, hur bra tror du en mid-range PC är om 5år?

Vad är det du argumenterar för? Du inser väl att utan konsoler så skulle ett okej PC-grafikkort kosta en jävla massa mer pengar. Va glad att konsolerna finns så du har möjlighet att spela i bra upplösning.

"Du inser väl att utan konsoler så skulle ett okej PC-grafikkort kosta en jävla massa mer pengar."
"ett okej grafikkort" är ju relativt, enda anledningen att billiga kort idag klassas som "okej" är ju just för att PC-spelen standardiseras efter konsolernas kapacitet, och inte vidareutvecklas tekniskt oförhindrat, som de en gång gjorde.

"Va glad att konsolerna finns så du har möjlighet att spela i bra upplösning."
Förlåt, jag hade fel, självklart borde jag vara tacksam att jag har möjlighet att spela mina konsolportar till spel med lågupplösta texturer och andra tekniska genvägar i 1080.

Medlem

Big Boss/Naked Snake smyger i lägre upplösning på Xbox One*

Medlem
Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Zappa:

Om 5-10 år så blir det strömmade spel istället. Då har PS4ans prestanda noll betydelse.

Strömmade spel kommer inte ersätta hela marknaden så det kan du ju glömma. Bara för att dom flesta i Sverige sitter på snabb internetuppkoppling bra nog för att strömma tunga grejer så betyder det inte att resten av världen gör det.

Idag gör de inte det nej. Det kan hända mycket under 5-10 år.

Absolut. Men det kan också stagnera tillsammans med hela världsekonomin eller rasa med densamma. Sluta vara så positiv!

Medlem
Skrivet av Sviskon:

"ett okej grafikkort" är ju relativt, enda anledningen att billiga kort idag klassas som "okej" är ju just för att PC-spelen standardiseras efter konsolernas kapacitet, och inte vidareutvecklas tekniskt oförhindrat, som de en gång gjorde.

Och du tror inte att det skulle kosta betydligt mycket mer om grafikkorten skulle vidareutvecklas obehindrat? Jag tror det är rätt självklart. Och dessutom så skulle inte marknaden börja producera grafikkort som är starkare än vad konsumenter kan betala och dom själva vinna på.

Skrivet av Sviskon:

Förlåt, jag hade fel, självklart borde jag vara tacksam att jag har möjlighet att spela mina konsolportar till spel med lågupplösta texturer och andra tekniska genvägar i 1080.

Bra att du iaf kan erkänna att du hade fel Starkt av dig tycker jag!

Medlem

Spela på den plattform ni vill och ha roligt.
Själv väljer jag ps4

123
Skriv svar