Arnroths krönika – När alla blöder på samma villkor

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Syrfid:

Det är inget snack om saken. Kvinnor ska vara med på samma villkor. Flera länder har nu kvinnliga soldater sida vid sida med manliga och självklart ska de också finnas i spelen och i filmerna.
Det slog mig att jag bara kan komma på en sådan film och det är Starship Troopers (som "krigsfilm").

Det lär väl ändå bli ett ramaskri när hälften av soldaterna i Battlefield är kvinnor. Även om de kvinnliga soldaterna redan finns i Tom Clancy spelen.

Starship Troopers är en bok, men vädigt mycket i filmen är med i boken. Även de kvinliga soldaterna, och där är det inget snack om att det finns kvinliga soldater, det bara är så. Den är utgiven 1959, snacka om att vara före sin tid.

Jo jag vet, jag har läst den flera gånger.
Det är ett mycket intressant samhällsexempel som utmålas i boken.
Tyvärr kommer det inte fram lika tydligt i filmen även om den har några riktigt bra och starka scener.

Medlem

Så patetiskt detta är.

Sportspel är inriktade på top lagen och top ligorna, där är det män som spelar mot män. För all del gör spel med de kvinnliga ligorna men de kommer alltid vara ett sär intresse just för att de är ett sämre spelare än männen. Så är det. De kvinnliga spelarna är sämre än de manliga i NBA, fotboll hockey och dyl. i.e de populära idrotts spelen.

Män är kraftigt överrepresenterade i krigsspel eftersom soldater oftast är män, så är det, lägg av nu Arnroth. Det är ingen konspiration och de har inget med jämställdhet att göra. Gillar du inte cheerleaders? Tag upp de med NBA då inte filmer och spel baserat på NBA.

Medlem

Vi behöver ett nytt Unreal Tournament.

Där var det inget snack om jämställdhet vare sig i liv eller död.

Medlem
Skrivet av Legalinn:

En sak som verkar glöms bort i Genus-debatten är vilken målgrupp som speltillverkaren riktar in sig på. Deras mål är att göra ett bra spel, men också att sälja så mycket som möjligt.

Tar vi Multiplayer-spel som ett exempel så finns det gott om kvinnor i dessa spel, T ex i L4Dead 1 & 2, Samtliga MMO's har båda könen representerade och det finns ett gäng sådana där ute i etern. DayZ har det. Till och med i nya Loadout finns kvinnor representerade.

Tittar man däremot på Action spel i Single Player, ja där kan vi snacka ojämn fördelning. Ta till exempel Gears of War-serien, GTA-serien, Assassins Creed eller Dishonored. Enda undantaget är väl Tomb-Raider, men då är ju, som någon ovan skrev, problemet att 100% av motståndarna är män.
Men då kan man fundera på vilken målgrupp som denna typ av spel riktar sig mot: - ja Tonårsgrabbar som (i regel) vill ha en cool manlig karaktär att spela.

Jag tror heller inte att denna målgrupp skulle springa benen av sig om NBA/NHL 2015:s Slogan var: - NOW WITH WOMEN!

Bra att debatten finns, men i slutändan handlar det om dom som gör spelen och vilken målgrupp som dom riktar in sig på. Cash is King!

Problemet idag ligger ju snarare i att allmänhetens och även speltillverkarens syn på den genomsnittlige gamern är en finnig tonåring som sitter och spelar i mammas källare i samma kläder som han hade för en vecka sedan.

Slutligen skulle jag vilja sticka ut hakan och säga att dom flesta (inte alla) som vuxit upp med en viss typ av spel där män är överrepresenterade, har helt enkelt vuxit ifrån dom.
Det är dags att vidga sina vyer och prova lite andra kategorier!
För dom finns därute om man letar lite.

Du har absolut en poäng, men man vill ju gärna bredda spelen så att även tjejer vill spela!

Medlem
Skrivet av ItisI:

Så patetiskt detta är.

Sportspel är inriktade på top lagen och top ligorna, där är det män som spelar mot män. För all del gör spel med de kvinnliga ligorna men de kommer alltid vara ett sär intresse just för att de är ett sämre spelare än männen. Så är det. De kvinnliga spelarna är sämre än de manliga i NBA, fotboll hockey och dyl. i.e de populära idrotts spelen.

Män är kraftigt överrepresenterade i krigsspel eftersom soldater oftast är män, så är det, lägg av nu Arnroth. Det är ingen konspiration och de har inget med jämställdhet att göra. Gillar du inte cheerleaders? Tag upp de med NBA då inte filmer och spel baserat på NBA.

Skönt med någon som inte är helt jävla genus och PK skadad

Medlem

Tycker det är fint att det är så många som inte gnäller längre i Anroths kommentarer. Det kanske finns hopp om mänskligheten?


signatur

IDKFA

Medlem

Jaha du.

Tycker att det ska vara självklart att kunna skapa sin egen karaktär i spel nuförtiden eller välja bland några färdiga av olika kön såklart..

Skulle ju va´kul o bli "teabaggad" av min tjej i BF4.

Iallafall, vi spelar ju en hel del BF4 ihop och allaredan så får hon både hatemail och beundrarbrev, detta då hennes gamertag innehåller girl på slutet.

Det är ju bara ett spel som visar på ett fiktivt scenario, så in med tjejerna.

Ska bara lägga till att i Israel så har de aldrig kvinnor stridande i frontlinjen. Varför inte, svaret är ju ganska självklart, men för de mindre kunniga så är det just för att de inte vill att de eventuellt ska bli tillfångatagna och våldtagna.

I USA´s armé däremot så finns det kvinnliga soldater i frontlinjen.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Det är inget snack om saken. Kvinnor ska vara med på samma villkor. Flera länder har nu kvinnliga soldater sida vid sida med manliga och självklart ska de också finnas i spelen och i filmerna.
Det slog mig att jag bara kan komma på en sådan film och det är Starship Troopers (som "krigsfilm").

Det lär väl ändå bli ett ramaskri när hälften av soldaterna i Battlefield är kvinnor. Även om de kvinnliga soldaterna redan finns i Tom Clancy spelen.

Varför ljuger du? Det finns inga länder i världen som har en privatarmé eller en statlig där kvinnor strider tillsammans med män.

Citat: Some people think having women in a combat unit would hurt unit cohesion, because men could not trust them. There are worries about romantic or sexual relationships developing, potentially inappropriate fraternization, or that a woman might get pregnant to avoid combat. Some people are not willing to accept the risk of women being captured and tortured and possibly sexually assaulted, which happened to then-Major Rhonda Cornum.[29] Some argue that there is a shortage of male combat soldiers and that women should not be treated as second-class citizens in the military.[30]
However, according to Lt. Col. Dave Grossman, author of On Killing: The Psychological Cost of Learning to Kill in War and Society, Israeli soldiers reacted with uncontrollable protectiveness and aggression after seeing a woman wounded. Grossman also notes that Islamic militants rarely, if ever, surrender to female soldiers, lessening the IDF's ability to interrogate prisoners. On the other hand, Iraqi and Afghan civilians are often not intimidated by female soldiers. However, in such environments, having female soldiers serving in a combat unit does have the advantage of allowing for searches on female civilians. Children and women are more likely to talk to female soldiers than to male soldiers.[31]
A more insidious issue is the rape of women in the military by their own. Some have alleged that a woman in the military is three times more likely than a woman in the general population to be raped,[32] and in Iraq are more likely to be attacked by one of their own than an insurgent.[33] There is currently a lawsuit in the US military in which the plaintiffs claim to have been subjected to sexual assaults in the military.[34] A documentary called The Invisible War has been made on this lawsuit and topic
Slutcitat

http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_military#Women_in_c...

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det är fint att det är så många som inte gnäller längre i Anroths kommentarer. Det kanske finns hopp om mänskligheten?

Du sätter likhetstecken på ''gnälla'' och motargumentera'' förstår jag?
Utbilda dig vet jag, så kanske du nån gång i framtiden har lärt dig skillnaden.
Bara för att man har en annan åsikt så är inte det per automatik gnäll. Men man ser ofta såna kommentarer när det gäller artiklar om genusfrågor.

Medlem
Skrivet av Legalinn:

En sak som verkar glöms bort i Genus-debatten är vilken målgrupp som speltillverkaren riktar in sig på. Deras mål är att göra ett bra spel, men också att sälja så mycket som möjligt.

Eftersom marknaden styr så får vi också en spelindustri som speglar den marknaden. Det är samma debatt som är inom diverse kvinnoidrotter t.ex damfotboll där det ofta skriks och gapas bland feminister och genusfolk att damfotboll måste få mer resurser och mer uppmärksamhet.
Problemet när man argumenterar på det sättet är att man inte har nån aning om varför det ser ut som det gör utan man utgår ifrån sin egen smala, svartvita världsbild när man argumenterar.

Skrivet av Legalinn:

Problemet idag ligger ju snarare i att allmänhetens och även speltillverkarens syn på den genomsnittlige gamern är en finnig tonåring som sitter och spelar i mammas källare i samma kläder som han hade för en vecka sedan.

För vem/vilka är det ett problem? Är det ett problem för speltillverkarna?
Nej. Dom tjänar mer pengar än nånsin tidigare så ur deras synpunkt så existerar självklart inget problem.
Är det ett problem hos spelarna?
Nej. För spelarna spelar mer nu än nånsin tidigare och spelen dom köper speglar också deras spelintressen.
Är det ett problem för personen som står utanför och tittar in på spelbranschen och bedömer den efter en mer eller mindre personlig världsbild?
Ja, där är det mycket möjligt att det är ett problem. Men det problemet löser sig själv genom att stödja utvecklare som man anser gör annorlunda spel eller bryter mot konventioner eller vad man nu gillar/ogillar med spelindustrin.

Skrivet av Legalinn:

Slutligen skulle jag vilja sticka ut hakan och säga att dom flesta (inte alla) som vuxit upp med en viss typ av spel där män är överrepresenterade, har helt enkelt vuxit ifrån dom.
Det är dags att vidga sina vyer och prova lite andra kategorier!
För dom finns därute om man letar lite.

Dags för vem då? Jag tror inte att du skulle vilja att andra människor försökte styra vad du gillar eller vilka intressen du ska ha?
Om man är missnöjd så ska man självklart göra sitt bästa för att ändra på det och det ENDA sättet man kan göra det på i det kapitalistiska samhälle vi lever i är faktiskt att stödja med plånboken. Det kommer aldrig att funka att stå på barrikaderna och gapa för det påverkar inte någons inkomst.

Om man inte gillar spel av vissa orsaker så bör man heller inte spela eller betala för det. Så enkelt är det.
Och det är vad genusmänniskor och feminister också bör göra när det gäller t.ex damfotbollen. istället för att gapa på twitter så far på matcher istället. Se damfotboll på tv, engagera dig i damfotboll. På så sätt växer också sporten för det är viktigt att komma ihåg att få saker kommer gratis. Herrfotbollen har vuxit till världens största idrott för att mer och mer människor tittar och intresserar sig och dom intresserar sig av vissa anledningar.

Medlem

Det säger något om hur urspårad jämlikhetsdebatten blivit när det fysiskt svagare könet ska ut och slåss för att det jämlikt, inte för att de är byggda för det. Det finns ju redan fullt av kvinnliga kombatanter i spel, så vad är grejen? Millimeterrättvisa är tydligen jätteviktigt.

Jag retar mig inte på att de ivrigaste påhejarna driver frågor som eftersträvar könsskillnadselimineringar (aka jämlikhet). De gör sin grej. Jag retar mig på att det finns så många som vill vara med halvvägs för att försöka plocka russinen ur kakan.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Syrfid:

Det är inget snack om saken. Kvinnor ska vara med på samma villkor. Flera länder har nu kvinnliga soldater sida vid sida med manliga och självklart ska de också finnas i spelen och i filmerna.
Det slog mig att jag bara kan komma på en sådan film och det är Starship Troopers (som "krigsfilm").

Det lär väl ändå bli ett ramaskri när hälften av soldaterna i Battlefield är kvinnor. Även om de kvinnliga soldaterna redan finns i Tom Clancy spelen.

Varför ljuger du? Det finns inga länder i världen som har en privatarmé eller en statlig där kvinnor strider tillsammans med män.

Citat: Some people think having women in a combat unit would hurt unit cohesion, because men could not trust them. There are worries about romantic or sexual relationships developing, potentially inappropriate fraternization, or that a woman might get pregnant to avoid combat. Some people are not willing to accept the risk of women being captured and tortured and possibly sexually assaulted, which happened to then-Major Rhonda Cornum.[29] Some argue that there is a shortage of male combat soldiers and that women should not be treated as second-class citizens in the military.[30]
However, according to Lt. Col. Dave Grossman, author of On Killing: The Psychological Cost of Learning to Kill in War and Society, Israeli soldiers reacted with uncontrollable protectiveness and aggression after seeing a woman wounded. Grossman also notes that Islamic militants rarely, if ever, surrender to female soldiers, lessening the IDF's ability to interrogate prisoners. On the other hand, Iraqi and Afghan civilians are often not intimidated by female soldiers. However, in such environments, having female soldiers serving in a combat unit does have the advantage of allowing for searches on female civilians. Children and women are more likely to talk to female soldiers than to male soldiers.[31]
A more insidious issue is the rape of women in the military by their own. Some have alleged that a woman in the military is three times more likely than a woman in the general population to be raped,[32] and in Iraq are more likely to be attacked by one of their own than an insurgent.[33] There is currently a lawsuit in the US military in which the plaintiffs claim to have been subjected to sexual assaults in the military.[34] A documentary called The Invisible War has been made on this lawsuit and topic
Slutcitat

http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_military#Women_in_c...

Kvinnliga svenska soldater strider i Afghanistan, och i Israel är det extrem vanligt med kvinnor i stridande förband.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Syrfid:

Det är inget snack om saken. Kvinnor ska vara med på samma villkor. Flera länder har nu kvinnliga soldater sida vid sida med manliga och självklart ska de också finnas i spelen och i filmerna.
Det slog mig att jag bara kan komma på en sådan film och det är Starship Troopers (som "krigsfilm").

Det lär väl ändå bli ett ramaskri när hälften av soldaterna i Battlefield är kvinnor. Även om de kvinnliga soldaterna redan finns i Tom Clancy spelen.

Varför ljuger du? Det finns inga länder i världen som har en privatarmé eller en statlig där kvinnor strider tillsammans med män.

Citat: Some people think having women in a combat unit would hurt unit cohesion, because men could not trust them. There are worries about romantic or sexual relationships developing, potentially inappropriate fraternization, or that a woman might get pregnant to avoid combat. Some people are not willing to accept the risk of women being captured and tortured and possibly sexually assaulted, which happened to then-Major Rhonda Cornum.[29] Some argue that there is a shortage of male combat soldiers and that women should not be treated as second-class citizens in the military.[30]
However, according to Lt. Col. Dave Grossman, author of On Killing: The Psychological Cost of Learning to Kill in War and Society, Israeli soldiers reacted with uncontrollable protectiveness and aggression after seeing a woman wounded. Grossman also notes that Islamic militants rarely, if ever, surrender to female soldiers, lessening the IDF's ability to interrogate prisoners. On the other hand, Iraqi and Afghan civilians are often not intimidated by female soldiers. However, in such environments, having female soldiers serving in a combat unit does have the advantage of allowing for searches on female civilians. Children and women are more likely to talk to female soldiers than to male soldiers.[31]
A more insidious issue is the rape of women in the military by their own. Some have alleged that a woman in the military is three times more likely than a woman in the general population to be raped,[32] and in Iraq are more likely to be attacked by one of their own than an insurgent.[33] There is currently a lawsuit in the US military in which the plaintiffs claim to have been subjected to sexual assaults in the military.[34] A documentary called The Invisible War has been made on this lawsuit and topic
Slutcitat

http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_military#Women_in_c...

Kvinnliga svenska soldater strider i Afghanistan, och i Israel är det extrem vanligt med kvinnor i stridande förband.

Jag har spenderat en del tid i Afghanistan för Svenskarnas räkning och jag kan intyga att vi har stridande svenskor där nere. Och de är indeed intimidating. Jag hade inte gått i ringen med dem.


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem

Ringtjejerna spelar på samma villkor för att dom är modeller, modellers jobb är väl mer eller mindre att vara just objekt.

Fighters är objekt dom med, personer som slåss för andras underhållning samt att bevisa för andra men också sig själva att dom visst är starkare än motståndaren.

Alla spelar på samma villkor, det gäller bara att sedan göra något med det.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Kvinnliga svenska soldater strider i Afghanistan, och i Israel är det extrem vanligt med kvinnor i stridande förband.

Stridande och stridande. Jag skulle vilja se en källa på kvinnliga soldater som strider tillsammans med manliga.

Skrivet av nostatement:

Jag har spenderat en del tid i Afghanistan för Svenskarnas räkning och jag kan intyga att vi har stridande svenskor där nere. Och de är indeed intimidating. Jag hade inte gått i ringen med dem.

Du tycker kanske att dom är skrämmande, men den religiöse muslimen som står på andra sidan tycker inte det. Och jag vet inte om jag litar det du skriver ändå när du jämför risken för våldtäkt, män som bryter mot order när en kvinna blir skadad med att gå en runda i ''ringen'' men en tjej...

Men släng gärna upp en länk på svenska kvinnliga soldater som stridit tillsammans med män i Afghanistan.

Problemen som existerar när kvinnor är i frontlinjen är som wikipedia säger, kvinnliga soldater löper en enorm risk att bli våldtagna om dom blir tillfångatagna och att det finns forskning som visar att dom flesta män hanterar att se andra män bli skadade betydligt bättre än att se kvinnor bli skadade och att dom dessutom riskerar att blint skita i order för att rädda en kvinna i fara.
Dessa reaktioner är såklart helt naturliga men är inte lämpliga i strid.

Edit: Det finns också forskning som visar på motsatsen som säger att män inte alls reagerar på om kvinnor blir skadade och att soldater är indoktrinerade att lyda order före allt annat så det är så klart svårt att ha ett svartvitt svar.

MEN för att ha en åsikt i ämnet så bryr jag mig verkligen inte ett dugg om det nu enbart skulle finnas kvinnliga soldater eller vice versa. Om man frivilligt vill kriga så får man för all del göra det bäst man vill.

Inaktiv
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Schlaktarn:
Skrivet av Syrfid:

Det är inget snack om saken. Kvinnor ska vara med på samma villkor. Flera länder har nu kvinnliga soldater sida vid sida med manliga och självklart ska de också finnas i spelen och i filmerna.
Det slog mig att jag bara kan komma på en sådan film och det är Starship Troopers (som "krigsfilm").

Det lär väl ändå bli ett ramaskri när hälften av soldaterna i Battlefield är kvinnor. Även om de kvinnliga soldaterna redan finns i Tom Clancy spelen.

Det må vara kvinnliga soldater i flera arméer men de är inte jätte många så att göra hälften av soldaterna i spel till kvinnliga våre för mig bara ett patetiskt försök att spegla något som inte finns. I försvarsmakten har vid nog bara en tiondel kvinnor och ju hårdare förbanden är ju färre är dem

Är det egentligen ett problem?
Det behöver inte vara 50/50, det vi behöver är valet att kunna välja att spela som kvinna eller man.
För det är i övrigt ofta om 32 soldater från vardera sida träffas, skjuter på varandra, tar varandras flaggpunkter eller placerar bomber på varandras nyckelpositioner eller vad det nu är de här 64 männen träffas och gör. Skulle de dö så är det lugnt det återuppstår ju ändå.

Det handlar inte om att göra spel som t ex Battlefield mer verklighetstrogna, det handlar om att ge spelarna rätten att välja kön på sin kombattant. Att låta kvinnliga och manliga spelare vara en bad ass rambolina om det är vad de önskar.

Eller så kan man ge feministerna vad dom vill ha fullt ut och inte ha "kön" alls.. alla får vara "hen", något androgynt som inte riktigt går att könsbestämma.

Inaktiv
Skrivet av ItisI:

Så patetiskt detta är.

Sportspel är inriktade på top lagen och top ligorna, där är det män som spelar mot män. För all del gör spel med de kvinnliga ligorna men de kommer alltid vara ett sär intresse just för att de är ett sämre spelare än männen. Så är det. De kvinnliga spelarna är sämre än de manliga i NBA, fotboll hockey och dyl. i.e de populära idrotts spelen.

Män är kraftigt överrepresenterade i krigsspel eftersom soldater oftast är män, så är det, lägg av nu Arnroth. Det är ingen konspiration och de har inget med jämställdhet att göra. Gillar du inte cheerleaders? Tag upp de med NBA då inte filmer och spel baserat på NBA.

Tack! Hela mänskligheten har ännu inte tappat förståndet helt och hållet. Individer som t.ex Arnroth kommer av framtidens historiker att beskrivas som offer men också utövare av medial masshjärntvätt.

Inaktiv
Skrivet av kongkong:

Jag kommer ihåg dina första artiklar om kvinnoroller is spel här på FZ. Vilket ramaskri det blev från många användare.
Ser nu att du får mer beröm än spä och kan enbart säga tack. Tack för att du är en del av spelindustrin som vill ändra på den misogyna kvinnosynen som finns i vår hobby och som många kämpar för att behålla (gå tillbaka några krönikor och se kommentarna, de var läskiga och riktigt kvinnofientliga). Tack för att du är en av de som jobbar hårt för att skapa en mer inkluderande och samtidigt en mer intressant hobby.

Kudos arnroth.

Ja.. du ser. Hjärntvätten börjar ge effekt, även här.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Legalinn:

En sak som verkar glöms bort i Genus-debatten är vilken målgrupp som speltillverkaren riktar in sig på. Deras mål är att göra ett bra spel, men också att sälja så mycket som möjligt.

Eftersom marknaden styr så får vi också en spelindustri som speglar den marknaden. Det är samma debatt som är inom diverse kvinnoidrotter t.ex damfotboll där det ofta skriks och gapas bland feminister och genusfolk att damfotboll måste få mer resurser och mer uppmärksamhet.
Problemet när man argumenterar på det sättet är att man inte har nån aning om varför det ser ut som det gör utan man utgår ifrån sin egen smala, svartvita världsbild när man argumenterar.

Skrivet av Legalinn:

Problemet idag ligger ju snarare i att allmänhetens och även speltillverkarens syn på den genomsnittlige gamern är en finnig tonåring som sitter och spelar i mammas källare i samma kläder som han hade för en vecka sedan.

För vem/vilka är det ett problem? Är det ett problem för speltillverkarna?
Nej. Dom tjänar mer pengar än nånsin tidigare så ur deras synpunkt så existerar självklart inget problem.
Är det ett problem hos spelarna?
Nej. För spelarna spelar mer nu än nånsin tidigare och spelen dom köper speglar också deras spelintressen.
Är det ett problem för personen som står utanför och tittar in på spelbranschen och bedömer den efter en mer eller mindre personlig världsbild?
Ja, där är det mycket möjligt att det är ett problem. Men det problemet löser sig själv genom att stödja utvecklare som man anser gör annorlunda spel eller bryter mot konventioner eller vad man nu gillar/ogillar med spelindustrin.

Skrivet av Legalinn:

Slutligen skulle jag vilja sticka ut hakan och säga att dom flesta (inte alla) som vuxit upp med en viss typ av spel där män är överrepresenterade, har helt enkelt vuxit ifrån dom.
Det är dags att vidga sina vyer och prova lite andra kategorier!
För dom finns därute om man letar lite.

Dags för vem då? Jag tror inte att du skulle vilja att andra människor försökte styra vad du gillar eller vilka intressen du ska ha?
Om man är missnöjd så ska man självklart göra sitt bästa för att ändra på det och det ENDA sättet man kan göra det på i det kapitalistiska samhälle vi lever i är faktiskt att stödja med plånboken. Det kommer aldrig att funka att stå på barrikaderna och gapa för det påverkar inte någons inkomst.

Om man inte gillar spel av vissa orsaker så bör man heller inte spela eller betala för det. Så enkelt är det.
Och det är vad genusmänniskor och feminister också bör göra när det gäller t.ex damfotbollen. istället för att gapa på twitter så far på matcher istället. Se damfotboll på tv, engagera dig i damfotboll. På så sätt växer också sporten för det är viktigt att komma ihåg att få saker kommer gratis. Herrfotbollen har vuxit till världens största idrott för att mer och mer människor tittar och intresserar sig och dom intresserar sig av vissa anledningar.

Jag skriver att problemet ligger i allmänhetens och speltillverkarens syn på den genomsnittlige gamern. Vad var det som var oklart?

Jag skriver heller inte att jag vill bestämma vad andra ska spela. Jag skriver att det är dags att vidga sina vyer, d v s prova FLER spel. Det tycker i alla fall inte jag att det begränsar någons urval.

För övrigt, att gnälla över att det är för lite brudar i spelen, är lite långsökt när man spelar spel tillverkade för tonåringar och den som klagar är 30+ . Det blir som att gnälla över att det är för mycket sand i Sahara-öknen under sin semester. Jaha, säger jag, men åk för fan inte dit då!

Men en sak har du jävligt rätt i, att sluta stödja dom speltillverkare som gör spel med en genus-syn som man inte gillar. Väldigt enkel lösning på problemet.

Medlem
Skrivet av Legalinn:

Jag skriver att problemet ligger i allmänhetens och speltillverkarens syn på den genomsnittlige gamern. Vad var det som var oklart?

Jag skriver heller inte att jag vill bestämma vad andra ska spela. Jag skriver att det är dags att vidga sina vyer, d v s prova FLER spel. Det tycker i alla fall inte jag att det begränsar någons urval.

För övrigt, att gnälla över att det är för lite brudar i spelen, är lite långsökt när man spelar spel tillverkade för tonåringar och den som klagar är 30+ . Det blir som att gnälla över att det är för mycket sand i Sahara-öknen under sin semester. Jaha, säger jag, men åk för fan inte dit då!

Men en sak har du jävligt rätt i, att sluta stödja dom speltillverkare som gör spel med en genus-syn som man inte gillar. Väldigt enkel lösning på problemet.

Jag vet inte om det är ett så stort problem egentligen. Personligen tycker jag inte att det är ett problem hur allmänheten ser på den typiska gamern. Om man vill leva i ignorans så får man väl göra det.

Och ja, jag förstod att du menade att man ska prova på fler spel men det är ju trots allt upp till individen. Om 70% av gamers vill spela Dead or Alive för att se på vältränade brudar med överdimensionella bröst i minimala outfits så är det väl det som gäller då. Så länge det finns en marknad. Då får andra som gillar andra sorters spel stödja dessa andra sorters spel då. Men jag kan verkligen hålla med dig om att man inte kan ta skada av att testa på olika sorters spel om man i princip enbart spelat CoD eller BF t.ex. I värsta fall så hatar man väl det och återgår till CoD och BF.

Men bra att vi är överens om lösningen iaf (vilket dom flesta som kan tänka logiskt skulle skriva under på skulle jag gissa)

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det är fint att det är så många som inte gnäller längre i Anroths kommentarer. Det kanske finns hopp om mänskligheten?

Du sätter likhetstecken på ''gnälla'' och motargumentera'' förstår jag?
Utbilda dig vet jag, så kanske du nån gång i framtiden har lärt dig skillnaden.
Bara för att man har en annan åsikt så är inte det per automatik gnäll. Men man ser ofta såna kommentarer när det gäller artiklar om genusfrågor.

Du verkar vara en trött själ här på jorden, vill du ha en kram? Och ja det är gnäll i Arnroths krönikors kommentarsfält, folk gnäller på honom rätt mycket.


signatur

IDKFA

Medlem

Skönt att se att genus skiten får folk att ilskna till, det är en korrekt respons.
Kvinnor och män är inte lika, lev med det.

Men herr "självutnämnd allt expert" Arnroth vill precis som så många andra mediala dårar tvinga och kvotera in kvinnor överallt. Gör ett jävla spel på nån tjejhockeyliga och se hur många tjejer som köper det, garanterad flopp.
Vet inte hur många moderna krigsdokumentärer jag sett från alla möjliga olika förband, "kvinnor strider med män" ... inte som fotsoldater iaf och inte i offensiva förband. Men folk vill väl gärna blanda ihop staben och fredsbevarande förband med Navy Seals...

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det är fint att det är så många som inte gnäller längre i Anroths kommentarer. Det kanske finns hopp om mänskligheten?

Du sätter likhetstecken på ''gnälla'' och motargumentera'' förstår jag?
Utbilda dig vet jag, så kanske du nån gång i framtiden har lärt dig skillnaden.
Bara för att man har en annan åsikt så är inte det per automatik gnäll. Men man ser ofta såna kommentarer när det gäller artiklar om genusfrågor.

Du verkar vara en trött själ här på jorden, vill du ha en kram? Och ja det är gnäll i Arnroths krönikors kommentarsfält, folk gnäller på honom rätt mycket.

Ja för att han är precis som de flesta andra som sysslar med media i Sverige, bottenskrapet skulle man kunna kalla dem.

Medlem
Skrivet av classon81:

Eller så kan man ge feministerna vad dom vill ha fullt ut och inte ha "kön" alls.. alla får vara "hen", något androgynt som inte riktigt går att könsbestämma.

Jag tror feministerna inom speljournalistiken inte vill gå så långt.
Det räcker om man ersätter alla vita män med en icke-vit, gravid, i övre 50-års åldern, handikappad, homosexuell ,med ett fängelsestraff bakom sig, lätt efterbliven, talsvårigheter, synskadad, döv och epileptisk kvinna.

Ersätt alla vita män med en sån karaktär så får feministerna sitt drömspel!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du verkar vara en trött själ här på jorden, vill du ha en kram? Och ja det är gnäll i Arnroths krönikors kommentarsfält, folk gnäller på honom rätt mycket.

Trött själ? Den enda jag är trött på är den svenska PK-ismen. Det är den nya statsreligionen och genusvetenskap (läs genusteori) är guden. Om man inte faller in i ledet och lyder under denna religion blir man direkt anklagad för alla möjliga saker av dessa PK-iter, som är dom enda som är upplysta och alla som inte faller ner på knä inför PK-ismens budord är rasister, fascister och kvinnohatare.
Censurering, hot och historierevision är deras främsta vapen som dom använder frenetiskt. Och vad än som är bevisat med hjälp av riktig forskning är bara frukten av den strukturella rasismen, helt i lag med PK-ismens läror.

Och som jag skrev, det är skillnad på gnäll och argument. Men eftersom du uppenbarligen tillhör PK-ismen själv så försöker du ständigt trycka ner dina åsiktsmotståndares argument och väljer att kalla det gnäll för att på så sätt rättfärdiga din egen åsikt som den rätta och alla andra åsikter som gnäll.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Legalinn:

Jag skriver att problemet ligger i allmänhetens och speltillverkarens syn på den genomsnittlige gamern. Vad var det som var oklart?

Jag skriver heller inte att jag vill bestämma vad andra ska spela. Jag skriver att det är dags att vidga sina vyer, d v s prova FLER spel. Det tycker i alla fall inte jag att det begränsar någons urval.

För övrigt, att gnälla över att det är för lite brudar i spelen, är lite långsökt när man spelar spel tillverkade för tonåringar och den som klagar är 30+ . Det blir som att gnälla över att det är för mycket sand i Sahara-öknen under sin semester. Jaha, säger jag, men åk för fan inte dit då!

Men en sak har du jävligt rätt i, att sluta stödja dom speltillverkare som gör spel med en genus-syn som man inte gillar. Väldigt enkel lösning på problemet.

Jag vet inte om det är ett så stort problem egentligen. Personligen tycker jag inte att det är ett problem hur allmänheten ser på den typiska gamern. Om man vill leva i ignorans så får man väl göra det.

Och ja, jag förstod att du menade att man ska prova på fler spel men det är ju trots allt upp till individen. Om 70% av gamers vill spela Dead or Alive för att se på vältränade brudar med överdimensionella bröst i minimala outfits så är det väl det som gäller då. Så länge det finns en marknad. Då får andra som gillar andra sorters spel stödja dessa andra sorters spel då. Men jag kan verkligen hålla med dig om att man inte kan ta skada av att testa på olika sorters spel om man i princip enbart spelat CoD eller BF t.ex. I värsta fall så hatar man väl det och återgår till CoD och BF.

Men bra att vi är överens om lösningen iaf (vilket dom flesta som kan tänka logiskt skulle skriva under på skulle jag gissa)

Att leva i ignorans:

Tompa8989 skrev: Och ja, jag förstod att du menade att man ska prova på fler spel men det är ju trots allt upp till individen.

Tompa8989 skrev: Dags för vem då? Jag tror inte att du skulle vilja att andra människor försökte styra vad du gillar eller vilka intressen du ska ha?

Att du är duktig på att vända kappan efter vinden när det passar hernn, det kan vi vara jävligt övverens om...
Håller med mrFluffy att du verkar vara en trött själ här på jorden. Men nån kram, det får du fråga herr Arnroth efter, eller nån annan toffel på internet.

Medlem
Skrivet av Legalinn:

Att leva i ignorans:

Tompa8989 skrev: Och ja, jag förstod att du menade att man ska prova på fler spel men det är ju trots allt upp till individen.

Tompa8989 skrev: Dags för vem då? Jag tror inte att du skulle vilja att andra människor försökte styra vad du gillar eller vilka intressen du ska ha?

Att du är duktig på att vända kappan efter vinden när det passar hernn, det kan vi vara jävligt övverens om...
Håller med mrFluffy att du verkar vara en trött själ här på jorden. Men nån kram, det får du fråga herr Arnroth efter, eller nån annan toffel på internet.

?
Du får nog skriva bättre än så där för att nån svensk ska kunna förstå vad du skriver.
Du verkar inte riktigt förstå vad ignorans eller vända kappan efter vinden betyder om jag ska vara ärlig...
Men du är ju välkommen att göra ett nytt försök att göra dig förstådd.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av mrFluffy:

Du verkar vara en trött själ här på jorden, vill du ha en kram? Och ja det är gnäll i Arnroths krönikors kommentarsfält, folk gnäller på honom rätt mycket.

Trött själ? Den enda jag är trött på är den svenska PK-ismen. Det är den nya statsreligionen och genusvetenskap (läs genusteori) är guden. Om man inte faller in i ledet och lyder under denna religion blir man direkt anklagad för alla möjliga saker av dessa PK-iter, som är dom enda som är upplysta och alla som inte faller ner på knä inför PK-ismens budord är rasister, fascister och kvinnohatare.
Censurering, hot och historierevision är deras främsta vapen som dom använder frenetiskt. Och vad än som är bevisat med hjälp riktig forskning är bara frukten av den strukturella rasismen, helt i lag med PK-ismens läror.

Och som jag skrev, det är skillnad på gnäll och argument. Men eftersom du uppenbarligen tillhör PK-ismen själv så försöker du ständigt trycka ner dina åsiktsmotståndares argument och väljer att kalla det gnäll för att på så sätt rättfärdiga din egen åsikt som den rätta och alla andra åsikter som gnäll.

Jag har inte uttryckt någon åsikt alls här i tråden, men på tal om att trycka ner sina meningsmotståndare så attackerar du ständigt folk här för att vara dåligt utbildade och inte kunna korrekt svenska (som du själv helt uppenbart inte behärskar själv till fullo då jag ser mycket fel i dina egna texter).


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av mrFluffy:

Du verkar vara en trött själ här på jorden, vill du ha en kram? Och ja det är gnäll i Arnroths krönikors kommentarsfält, folk gnäller på honom rätt mycket.

Trött själ? Den enda jag är trött på är den svenska PK-ismen. Det är den nya statsreligionen och genusvetenskap (läs genusteori) är guden. Om man inte faller in i ledet och lyder under denna religion blir man direkt anklagad för alla möjliga saker av dessa PK-iter, som är dom enda som är upplysta och alla som inte faller ner på knä inför PK-ismens budord är rasister, fascister och kvinnohatare.
Censurering, hot och historierevision är deras främsta vapen som dom använder frenetiskt. Och vad än som är bevisat med hjälp riktig forskning är bara frukten av den strukturella rasismen, helt i lag med PK-ismens läror.

Och som jag skrev, det är skillnad på gnäll och argument. Men eftersom du uppenbarligen tillhör PK-ismen själv så försöker du ständigt trycka ner dina åsiktsmotståndares argument och väljer att kalla det gnäll för att på så sätt rättfärdiga din egen åsikt som den rätta och alla andra åsikter som gnäll.

Jag har inte uttryckt någon åsikt alls här i tråden, men på tal om att trycka ner sina meningsmotståndare så attackerar du ständigt folk här för att vara dåligt utbildade och inte kunna korrekt svenska (som du själv helt uppenbart inte behärskar själv till fullo då jag ser mycket fel i dina egna texter).

Helt korrekt!

Att spy galla och bete sig allmänt otrevligt är ingen konst på dagens internet, och Tompa8989, verkar vara en förespråkare av just denna filosofi.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av mrFluffy:

Du verkar vara en trött själ här på jorden, vill du ha en kram? Och ja det är gnäll i Arnroths krönikors kommentarsfält, folk gnäller på honom rätt mycket.

Trött själ? Den enda jag är trött på är den svenska PK-ismen. Det är den nya statsreligionen och genusvetenskap (läs genusteori) är guden. Om man inte faller in i ledet och lyder under denna religion blir man direkt anklagad för alla möjliga saker av dessa PK-iter, som är dom enda som är upplysta och alla som inte faller ner på knä inför PK-ismens budord är rasister, fascister och kvinnohatare.
Censurering, hot och historierevision är deras främsta vapen som dom använder frenetiskt. Och vad än som är bevisat med hjälp riktig forskning är bara frukten av den strukturella rasismen, helt i lag med PK-ismens läror.

Och som jag skrev, det är skillnad på gnäll och argument. Men eftersom du uppenbarligen tillhör PK-ismen själv så försöker du ständigt trycka ner dina åsiktsmotståndares argument och väljer att kalla det gnäll för att på så sätt rättfärdiga din egen åsikt som den rätta och alla andra åsikter som gnäll.

Jag har inte uttryckt någon åsikt alls här i tråden, men på tal om att trycka ner sina meningsmotståndare så attackerar du ständigt folk här för att vara dåligt utbildade och inte kunna korrekt svenska (som du själv helt uppenbart inte behärskar själv till fullo då jag ser mycket fel i dina egna texter).

Du menar alltså att när du skriver påståendet att folk gnäller mycket på Arnroth så är det inte en åsikt?
Din åsikt var att folk gnäller på Arnroth alltså har du uttryckt en åsikt.
Om du nu ser mycket fel i det jag skriver så är du mer än välkommen att skriva det. Jag måste ju få ifrågasätta vissa saker i folks texter som i princip är omöjliga att tyda.
En annan sak som ni är väldigt duktiga på är att använda en begränsad mängd med information och göra om den så att den får en större betydelse än vad den har. Att du väljer att överdriva och skriva att jag ständigt attackerar folk, vilket jag så klart inte gör.
Dessutom så OM jag nu inte behärskar det svenska språket som du påstår så har det egentligen ingen betydelse eftersom jag hitills inte stött på ett enda inlägg där jag blivit missförstådd. Och det är det jag anser är viktigare än om man råkar skriva grammatiska fel (vilket jag inte gör).

123
Skriv svar