Nintendo startar klubb för tjejer

Robot
Skribent
Nintendo startar klubb för tjejer

Jag skrattade lite, tänkte på min samling med Nintendo-spel och sedan grät jag en skvätt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Skribent
Skrivet av Dinskugga:

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.

Jisses. Jag bildgooglade.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dinskugga:

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.

Jisses. Jag bildgooglade.

Haha, nu behöver inte resten googla, det här säger allt

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dinskugga:

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.

Jisses. Jag bildgooglade.

Haha, nu behöver inte resten googla, det här säger allt

tvärtom! jag blev VERKLIGEN sugen på att google efter det där

Medlem

Hahaha va fan!

Medlem

Räcker det inte med en klubb för alla? Det här känns väldigt ojämnställt att de ska behöva skapa en egen rosa liten klubb.

Medlem

Tänk om de hade startat en klubb för män istället.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.

Är ju skit smart, nu lockar dem ju alla killar också

Redaktör
Ponny
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Dinskugga:

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.

Jisses. Jag bildgooglade.

Hon hade glasstrutar i huvudet!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

"Nintendo startar klubb för tjejer"

Varför?

Skall man sätta ytterligare folk i fack, BRAVO

Skribent
Skrivet av Zpartan:

"Nintendo startar klubb för tjejer"

Varför?

Skall man sätta ytterligare folk i fack, BRAVO

Tjejer köper inte saker om de inte ramas in med rosa. Det står i bibeln.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av ubn87:

Räcker det inte med en klubb för alla? Det här känns väldigt ojämnställt att de ska behöva skapa en egen rosa liten klubb.

Precis min tanke.
En del tjejer vill kanske ha en egen klubb, men den där rosa bilden gör att jag har svårt att ta skiten på allvar.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tjejer köper inte saker om de inte ramas in med rosa. Det står i bibeln.

Det står också i andra Mosebok att om en "get eller oxe eller annat klövdjur tittar snedt på en kfinna som hafver med barn, så skola de båda flås med skohorn".

Alltså ett vedertaget trovärdigt dokument.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Zpartan:

"Nintendo startar klubb för tjejer"

Varför?

Skall man sätta ytterligare folk i fack, BRAVO

Tjejer köper inte saker om de inte ramas in med rosa. Det står i bibeln.

Det som är lite lustigt är nog att det ligger mer sanning än sarkasm i det inlägget.

Medlem

Undra sannerligen hur de tänker. Undra om de gjorde någon sorts marknadsundersökning innan de la upp detta.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Zpartan:

"Nintendo startar klubb för tjejer"

Varför?

Skall man sätta ytterligare folk i fack, BRAVO

Tjejer köper inte saker om de inte ramas in med rosa. Det står i bibeln.

Nu har ju faktiskt japan en annorlunda kultur och en annorlunda syn på jämställdhet.
Men vi svenskar vet ju alltid vad som är bäst i allting, vi är ju trots allt lite bättre än alla andra på det mesta (obs ironi)

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.

Varför ska dom göra annorlunda? Tror knappast att dom skulle ha mer tittare om dom hade Susan Boyle i sina videos. Snygga människor kommer alltid ha fördelar.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Zpartan:

"Nintendo startar klubb för tjejer"

Varför?

Skall man sätta ytterligare folk i fack, BRAVO

Tjejer köper inte saker om de inte ramas in med rosa. Det står i bibeln.

Nu har ju faktiskt japan en annorlunda kultur och en annorlunda syn på jämställdhet.
Men vi svenskar vet ju alltid vad som är bäst i allting, vi är ju trots allt lite bättre än alla andra på det mesta (obs ironi)

Visserligen, men de borde sett vid det här laget att Västvärlden inte riktigt delar samma syn på det hela


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av returpack:
Skrivet av ubn87:

Räcker det inte med en klubb för alla? Det här känns väldigt ojämnställt att de ska behöva skapa en egen rosa liten klubb.

Precis min tanke.
En del tjejer vill kanske ha en egen klubb, men den där rosa bilden gör att jag har svårt att ta skiten på allvar.

Jag tänker i samma banor. Om hela idén är att få fler tjejer intresserade av spel kanske man borde se på mer könsneutrala saker så man inte skapar en klyfta och driver tjejerna till en egen nisch av spel.

Men efter att ha kollat på deras videor tror jag deras målgrupp är tjejer i tidiga tonår och yngre och att de vill komma åt dessa genom att helt enkelt ha tjejerna som programledare, eller vad man ska kalla det för en youtube-kanal. Och då kanske man också behöver döpa kanalen till vad den heter nu. Innehållet är inte på något sätt överfeminiserat (än). Man håller sig inte till spel som handlar om catwalks eller prinsessor. Men ja, optimalt hade varit att komma åt tänkt målgrupp utan att säga rakt ut att det är för tjejer.

Medlem

Alltså, vafan gör Nintendo? Sniffar lim hela dan eller vad?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Är det inte Nintendo som faktiskt har en ganska stor skara fans som är kvinnor? Måste dom skapa en egen "grupp" för att behålla dom?

Medlem

Finns bokstavligen en tjej (kvinna) i min studiegrupp som knappt köper något, såvida det inte är rosa... 22 år.

Medlem
Skrivet av Sheep:

Finns bokstavligen en tjej (kvinna) i min studiegrupp som knappt köper något, såvida det inte är rosa... 22 år.

Frågan är hur representativ hon är för kvinnor i övrigt?

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Dinskugga:

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.

Varför ska dom göra annorlunda? Tror knappast att dom skulle ha mer tittare om dom hade Susan Boyle i sina videos. Snygga människor kommer alltid ha fördelar.

Tänkte mer på vad hon har gjort i sin karriär innan. Inte hennes utseende.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Finns väll ingen jämnställhet i Japan

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Dinskugga:

Tycker det är kul att Nintendo UK tar ut svängarna igenom att ha Jorgie Porter i sina videos.

Varför ska dom göra annorlunda? Tror knappast att dom skulle ha mer tittare om dom hade Susan Boyle i sina videos. Snygga människor kommer alltid ha fördelar.

Tänkte mer på vad hon har gjort i sin karriär innan. Inte hennes utseende.

Ok, men varför ska hennes nuvarande karriär påverkas av vad hon gjort innan?

ZF
Medlem
Skrivet av dafuq:

Finns väll ingen jämnställhet i Japan

nu är det här ett engelskt påhitt, men där har inte mycket av den nymodigheten åas.

Japan däremot måste ju rimligen ha mest jämställdhet i världen, vilket är den rimligaste förklaringen näst efter levnadsstandard och bostadsbrist till att de inte förökar sig.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Finns väll ingen jämnställhet i Japan

<pekpinnemode>

väll, välla
- forsa fram plötsligt och ostoppbart

</pekpinnemode>


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

12
Skriv svar