Tio höjdpunkter från Titanfall

Robot
Medlem
Tio höjdpunkter från Titanfall

Spelade betan ett par timmar igår, tror nog banne mig att det blir ett köp, det var riktigt underhållande.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Har spelat det nu varje dag sen jag fick beta keyn i lördags. I det stora hela är det egentligen inget "revolutionerande". Men mecks idén <3 Vilket gör det otroligt underhållande för mig

Medlem

Trodde att det skulle vara mer mad skillz i videon ):

Medlem

Hur 17 landar man på en fientlig mech? Bara att hoppas på eller gäller det att komma nära och trycka på e eller nåt?

Medlem

Har inte fått igång det ännu, det söker efter ett spel bara. några som har det problemet?

Medlem

Gjorde min mech till en vandrande bomb och sprängde tre andra mechs! I lold
Men som sagt inget revolutionerande men titanfall känns fräscht, kontrollerna är slick och responsiva, source motorn går fläckfritt maxat nästan allt..inget lagg so far och inget känns blatantly OP ( fast det är ju bara beta och vi har ju inte sett resten av vad som komma skall, kan ju ändra sig )

Allt som allt gillar man fast paced fps så är titanfall nog ett spel du ska skriva upp på listan ;P

Medlem

du landar bara och trycker sen på E för att öppna luckan och börja peppra

Medlem
Skrivet av xFiiCz:

Har inte fått igång det ännu, det söker efter ett spel bara. några som har det problemet?

Fick vänta några minuter medan den körde matchmaking sen kom jag in,samma sak för min polare,ha inte för bråttom att trycka på cancel.
Tänker vänta tills den går ned i pris på G2play eller liknande.
Kändes som en combo av Hawken,Crysis och hade tempot hos CoD.
ingen taktik direkt men småkul röjspel.

Medlem

Smart gun verkar väldigt märkligt? Behöver man ens sikta?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av sky one:

ingen taktik direkt men småkul röjspel.

Håller med ingen taktik bara röj.. Fast i längden tråkigt samma skit som cod fast med mechs och för många mechs....

Medlem
Skrivet av xFiiCz:

Har inte fått igång det ännu, det söker efter ett spel bara. några som har det problemet?

Testa byt server. Hade problem i början med.

Medlem

Call of Titan!

Medlem

Det var rysligt kul... i 20 minuter ungefär.

Medlem
Skrivet av xFiiCz:

Har inte fått igång det ännu, det söker efter ett spel bara. några som har det problemet?

Hade det problemet i lördags, det fixade sig när jag bytte region från 'East Europe' till 'North Europe'.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Smart gun verkar väldigt märkligt? Behöver man ens sikta?

Det tar ett tag att få 'lock on' med den och är inte helt lätt att använda. Dumpade den ganska snabbt till fördel för hagelbraket eftersom det passar min spelstil bättre.
De olika vapen som finns är välbalanserade, inklusive smart gun.

Medlem
Skrivet av Naida:
Skrivet av xFiiCz:

Har inte fått igång det ännu, det söker efter ett spel bara. några som har det problemet?

Testa byt server. Hade problem i början med.

ok, ska testa de

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av xFiiCz:

Har inte fått igång det ännu, det söker efter ett spel bara. några som har det problemet?

Hade det problemet i lördags, det fixade sig när jag bytte region från &#039;East Europe&#039; till &#039;North Europe&#039;.

ska testa det också! tackar

Medlem

Tyckte spelet sög CoD med mechs och då spelar jag nog fan hellre CoD.. Vill verkligen tycka om det men.. Meh

Medlem

Vill se 10 st lågpunkter, mer intressant.

Medlem

Inget för mig. Verkar alldeles för hetsigt och "fräckt".


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Redstar:

Hur 17 landar man på en fientlig mech? Bara att hoppas på eller gäller det att komma nära och trycka på e eller nåt?

Jag brukar försöka att vara relativt nära, kalla in mechen och sedan börja skjuta på fiendens mech för att han ska stå kvar och försöka döda mig. Min mech tar ca 5s att landa så behöver inte hålla kvar honom länge. Har fått ett par mech kills genom den taktiken

Medlem
Skrivet av Redstar:

Hur 17 landar man på en fientlig mech? Bara att hoppas på eller gäller det att komma nära och trycka på e eller nåt?

Högst oklart faktiskt. Tror bara jag hoppade rakt på. Lyckades av ren slump. Fattade inget först men helt plötsligt satt jag ovanpå fiendens mech och mepprade.

Medlem

Det hade varit epic om byggnader gick sönder lite åt BF hållet, att kunna hoppa med sin mech och rasa ett skjul med folk i. Varje match är nästan identisk, man vet vart folk kommer ifrån och det blir snabbt repetitivt. Kul en stund men jag tvivlar på köp.

Medlem

testade 1 timme. tröttnat redan. FPS är inte längre min melodi.

Medlem

Jag tyckte det var väldigt underhållande. Hade hellre sett öppna spelytor med det dock. Kanske borde kolla in PS2 istället.


signatur

I drank what?

Medlem

Mechs i ett spel utan destruction = BIG FAIL. Skoj första timmen sen tröttna jag tyvärr. Ska mycket till för dom ska få ett spel som håller i längden.

Medlem
Skrivet av raslon:
Skrivet av Redstar:

Hur 17 landar man på en fientlig mech? Bara att hoppas på eller gäller det att komma nära och trycka på e eller nåt?

Högst oklart faktiskt. Tror bara jag hoppade rakt på. Lyckades av ren slump. Fattade inget först men helt plötsligt satt jag ovanpå fiendens mech och mepprade.

Precis, det är bara att landa på fiendens mech och börja skjuta. Något många missar är att vara uppmärksam på om piloten går ur sin mech, då kan det vara en fördel att hoppa av innan han har ihjäl en.

Angående destruction håller jag med om att det vore tufft, men det skulle vara omöjligt att spela mot mechs som pilot om de kunde spränga väggar och byggnader runt dig. Till slut skulle det inte finnas något skydd kvar på kartan.

Medlem

Det är inte ett dåligt spel men det känns som sagt lite som ett Call of Duty med Mechs, och mechs är alltid häftigt. Jag hade hellre spelat Battlefield 4142(eller vad man nu vill kalla det) men någon runda hit och dit har jag inget emot. Lite obalanserad matchmaking förstås.

Ser gärna lite intressantare kartor också, och kanske något intressantare game-mode. Något i stil av Rush/Attack-Defend hade jag inte haft något emot. Conquest är okej men föll mig ändå inte riktigt i smaken.

Köper det antagligen eventuellt men inte på release. Ser helst först och främst hur spelet utvecklas, om det blir massor av microtransaktioner, DLC eller om de utvecklar det ordentligt.

Skrivet av zammeman:

Mechs i ett spel utan destruction = BIG FAIL. Skoj första timmen sen tröttna jag tyvärr. Ska mycket till för dom ska få ett spel som håller i längden.

Mycket sant! Hade inte riktigt tänkt på det tidigare men det är en sak nu när du påpekar det som jag känner att jag saknar. Mer destruction vore inte alls fel!

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Smart gun verkar väldigt märkligt? Behöver man ens sikta?

Du behöver titta åt fiendens håll i princip :/

12
Skriv svar