Hearthstone får spectator-läge

Medlem
Hearthstone får spectator-läge

vet inte riktigt om man kan kalla det nyhet..

det är lite som "BF5 innehåller vapen!"

rätt så självklar funktion då både blizzard och spelare har visat intresse för spectator.. hade varit en bättre nyhet om ni kunde fiska fram exakta datumet

Medlem

Ja, inte konstigt då blizzard har visat stort intresse för esport i Hearthstone. Dom har ju redan sponsrat 3st Turneringar och spelet har inte ens släppts än

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

vet inte riktigt om man kan kalla det nyhet..

det är lite som "BF5 innehåller vapen!"

rätt så självklar funktion då både blizzard och spelare har visat intresse för spectator.. hade varit en bättre nyhet om ni kunde fiska fram exakta datumet

Här har du Blizzard's datum: "When it's done"

Medlem

Release datum för olika företag:

Valve: "Soon"
Blizzard: "When it's done"
Ubisoft: "On day X....ok X2.....X3 for sure"
EA: "On day X.. We don't care if it works but that date"

Medlem

12 768 personer totalt på Hearthstone? Låter väldigt lite. Finns flera streamers som ofta har över 16 000 tittare själva. När Kipp streamade sist jag tittade hade han över 24 000. Reynad brukar hålla sig kring 10 000 - 20 000 också.

Oavsett ska det bli kul med spectator-läge. Gogo!

Medlem
Skrivet av ClockWise:

12 768 personer totalt på Hearthstone? Låter väldigt lite. Finns flera streamers som ofta har över 16 000 tittare själva. När Kipp streamade sist jag tittade hade han över 24 000. Reynad brukar hålla sig kring 10 000 - 20 000 också.

Det var 12 768 personer som tittade "just nu" Kripp och Trump brukar ju streama ganska sent sett från vår tid, antagligen därför det är en lägre siffra.

Medlem

Kommer de implementera flerspelarläge?

1v1 blir lite trist imho, speciellt då spelet i sig själv är ganska tråkigt och inte alls lika flexibelt som t.ex. Magic the Gathering eller Infinity Wars, så för min del kanske Hearthstone skulle bli lite roligare om man kunde spela alla mot alla, 2v2 eller 3v3 etc..

Medlem

Hur undviker man fusk då? Antar att man skickar ut med fördröjning eller något så att man inte kan se motståndarens kort?

Medlem

Go Kripp, han är så grym.

Sitta i live sändning i skitig Tshirt och skägget sprutar åt alla håll och han brevid har sjukaste kostymen jag sett och han bryr sig inte haha.

Medlem
Skrivet av Salami:

Go Kripp, han är så grym.

Sitta i live sändning i skitig Tshirt och skägget sprutar åt alla håll och han brevid har sjukaste kostymen jag sett och han bryr sig inte haha.

OJ poured candles lit, with this chant i summon kripp!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Hur undviker man fusk då? Antar att man skickar ut med fördröjning eller något så att man inte kan se motståndarens kort?

Antagligen fördröjning. Det är den enklaste formen, speciellt i detta fall där det inte finns en paus funktion för tillfället och du har endast ~1½min att göra utföra dina handlingar på din tur.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Antagligen fördröjning. Det är den enklaste formen, speciellt i detta fall där det inte finns en paus funktion för tillfället och du har endast ~1½min att göra utföra dina handlingar på din tur.

Nja, i turneringar så använder dom ju duel systemet och där har man hur mycket tid som helst på sig. Haha minns till och med någon turnerning där en snubbe gick afk mitt i spelet och inte kom tillbaka.

Medlem
Skrivet av Jaced:
Skrivet av Winzi:

Antagligen fördröjning. Det är den enklaste formen, speciellt i detta fall där det inte finns en paus funktion för tillfället och du har endast ~1½min att göra utföra dina handlingar på din tur.

Nja, i turneringar så använder dom ju duel systemet och där har man hur mycket tid som helst på sig. Haha minns till och med någon turnerning där en snubbe gick afk mitt i spelet och inte kom tillbaka.

Ok, har iofs bara sett streams och spelat själv. Har missat alla turneringar, visste inte att de hade speciella tidsregler för dem. Då kan det vara knepigt att göra ett spectator-läge som gör det intressant för tittarna. Skulle aldrig tänka mig att glo på match om jag inte kunde se handen på spelaren, då kan man ju inte följa tankegången och hur situationen verkligen ser ut i matchen.

Tycker det är tillräckligt irriterande när vissa streams inom moba täcker sin karta för att förhindra ghosting. Samtidigt förstår man ju att om en streamer vill kunna har någon kontakt med sina tittare så kan denne inte ha någon delay på.

1
Skriv svar