Inga kvinnliga karaktärer i Deep Down

Robot
Inga kvinnliga karaktärer i Deep Down
Medlem
Inga kvinnliga karaktärer i Deep Down

Inga manliga hade varit bättre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Why? Aja, sen när det vart konfirmerat att det är f2p så är jag inte lika intresserad av det, antar att ALLT kommer vara bakom betalvägg. Nej hoppas det blir bra ändå i slutändan

Medlem

Hahaha är det verkligen något att ha i en rubrik?

Medlem

Nu kommer ilskan från SJW som kommer att sura i flera dagar.
Oh wait, det har redan börjat
http://www.vg247.com/2014/02/17/deep-down-the-rabbit-hole-of-...


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Nu kommer ilskan från SJW som kommer att sura i flera dagar.
Oh wait, det har redan börjat
http://www.vg247.com/2014/02/17/deep-down-the-rabbit-hole-of-...

Det krävs en speciell sorts butthurt för att skriva det där. Tårar av blod från deras gråtande rumpor.

Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av MacNille:

Nu kommer ilskan från SJW som kommer att sura i flera dagar.
Oh wait, det har redan börjat
http://www.vg247.com/2014/02/17/deep-down-the-rabbit-hole-of-...

Det krävs en speciell sorts butthurt för att skriva det där. Tårar av blod från deras gråtande rumpor.

Jag försökte läsa igenom den och jag kunde inte. Alla dessa svordomar överallt får det att se ut som en jävla tumblr blogg.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Inga manliga hade varit bättre.

Näh. Det är spelvärlden inte mogen för ännu. För då hade det bara blivit något á la Dead or Alive, eller andra rustningsklädda damer som trots det inte täcker de vitala delarna av kroppen och låter som 14-åringar.

Citat:

Bland annat får vi reda på att det inte kommer finnas några kvinnliga karaktärer med i spelet, detta ska ha med själva handlingen att göra.

Så vad kan detta betyda då? Sjukdommar som eliminerade alla kvinnor? Ondska som bara gick på kvinnor? Män blev plötsligt självreproducerande?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Inga manliga hade varit bättre.

håller med

Medlem

Nja håller mig nog till Dark Souls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av marcus8958:

Inga manliga hade varit bättre.

Näh. Det är spelvärlden inte mogen för ännu. För då hade det bara blivit något á la Dead or Alive, eller andra rustningsklädda damer som trots det inte täcker de vitala delarna av kroppen och låter som 14-åringar.

Finns det någon typ av värld vi inte sexualiserar kvinnor? Såg just reklamen för lets dance på tv och där har kvinnan inte mycket till kläder.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nuförtiden är det ingen skillnad på könen ändå.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av marcus8958:

Inga manliga hade varit bättre.

Näh. Det är spelvärlden inte mogen för ännu. För då hade det bara blivit något á la Dead or Alive, eller andra rustningsklädda damer som trots det inte täcker de vitala delarna av kroppen och låter som 14-åringar.

Citat:

Bland annat får vi reda på att det inte kommer finnas några kvinnliga karaktärer med i spelet, detta ska ha med själva handlingen att göra.

Så vad kan detta betyda då? Sjukdommar som eliminerade alla kvinnor? Ondska som bara gick på kvinnor? Män blev plötsligt självreproducerande?

Det kan ju vara tvärt om, matriarkatet styr i framtiden och män har degraderats till simpla uppgifter som passar deras fysik, såsom hårt kroppsarbete, fightning och rena självmordsuppdrag som i detta spel... Eller så har mänskligheten till mycket dött ut, och av de få kvarvarande så var det ett logiskt skäl att skicka män ut i strid då de inte är lika avgörande för artens överlevnad. Det finns många möjliga skäl till att vi bara ser män ännu i spelet, om inte annat för att spara pengar och satsa på målgruppen unga män som känner sig omanliga om de spelar tjej :S

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av marcus8958:

Inga manliga hade varit bättre.

Näh. Det är spelvärlden inte mogen för ännu. För då hade det bara blivit något á la Dead or Alive, eller andra rustningsklädda damer som trots det inte täcker de vitala delarna av kroppen och låter som 14-åringar.

Citat:

Bland annat får vi reda på att det inte kommer finnas några kvinnliga karaktärer med i spelet, detta ska ha med själva handlingen att göra.

Så vad kan detta betyda då? Sjukdommar som eliminerade alla kvinnor? Ondska som bara gick på kvinnor? Män blev plötsligt självreproducerande?

Det handlar dock vad du gör med dessa sexualiserade rustningarna.

Ibland blir man imponerad vad folk är kapabla till

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av marcus8958:

Inga manliga hade varit bättre.

Näh. Det är spelvärlden inte mogen för ännu. För då hade det bara blivit något á la Dead or Alive, eller andra rustningsklädda damer som trots det inte täcker de vitala delarna av kroppen och låter som 14-åringar.

Citat:

Bland annat får vi reda på att det inte kommer finnas några kvinnliga karaktärer med i spelet, detta ska ha med själva handlingen att göra.

Så vad kan detta betyda då? Sjukdommar som eliminerade alla kvinnor? Ondska som bara gick på kvinnor? Män blev plötsligt självreproducerande?

Det handlar dock vad du gör med dessa sexualiserade rustningarna.

http://i.imgur.com/DpG1VIk.jpg

Ibland blir man imponerad vad folk är kapabla till

Jag tror killen som gjorde den bilden överanalyserar lite. Killar gillar tuttar och jag tror animen som nämns riktar sig främst mot män, så det är helt enkelt ett sätt för dem att dra till sig fler av sina "kärntittare".


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av marcus8958:

Inga manliga hade varit bättre.

Näh. Det är spelvärlden inte mogen för ännu. För då hade det bara blivit något á la Dead or Alive, eller andra rustningsklädda damer som trots det inte täcker de vitala delarna av kroppen och låter som 14-åringar.

Citat:

Bland annat får vi reda på att det inte kommer finnas några kvinnliga karaktärer med i spelet, detta ska ha med själva handlingen att göra.

Så vad kan detta betyda då? Sjukdommar som eliminerade alla kvinnor? Ondska som bara gick på kvinnor? Män blev plötsligt självreproducerande?

Det handlar dock vad du gör med dessa sexualiserade rustningarna.

http://i.imgur.com/DpG1VIk.jpg

Ibland blir man imponerad vad folk är kapabla till

Jag tror killen som gjorde den bilden överanalyserar lite. Killar gillar tuttar och jag tror animen som nämns riktar sig främst mot män, så det är helt enkelt ett sätt för dem att dra till sig fler av sina "kärntittare".

Må hända men tycker det är lite väl för mycket som kraft som läggs ner på det hela.
Sen är anime som den är, kan vara alldeles för lätt att sjunka sig ner i medans andra inte ens är värda att anstränga hjärnan.
Precis allt existerar.

Medlem

tycker klart det ska vara mera kvinnor som har huvudrollerna i spel..

Som tex dragon age och masseffect där du kan välja o spela som kvinna...

så trött på att titta på ett karl ärsle hela dagarna när man spelar

Medlem

Det va då ett jävla gnäll....

ZF
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Det finns många möjliga skäl till att vi bara ser män ännu i spelet, om inte annat för att spara pengar och satsa på målgruppen unga män som känner sig omanliga om de spelar tjej :S

det är en konspiration från femenradikalerna. medan karlakararna som trivs bäst i genuskoncensus slösar tid genom att sitta och levla gear till sin maskulina orchvatar så tar de över styrelseposter ute i verkligheten.

spelbolagen styr de redan de naturligtvis flesta av.

Medlem
Skrivet av Bamia:

tycker klart det ska vara mera kvinnor som har huvudrollerna i spel..

Som tex dragon age och masseffect där du kan välja o spela som kvinna...

så trött på att titta på ett karl ärsle hela dagarna när man spelar

så du ser kvinnor som objekt som du kan titta på för din egen njutning din jäkel!?!

skämtåsido, förstår vad du menar

Medlem

Det är nästan så man börjar tilldela pluspoäng till Capcom nu då för att de vågar gå sin egen väg. Lustigt hur omvärldsklimat kan hjälpa när man tidigare haft onda ögat till Capcom med sina dlc på skiva och massa annat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av HardRenaLine:

Hahaha är det verkligen något att ha i en rubrik?

Oja.. Det här är Fragzone, spelvärldens motsvarighet till Aftonblaskan. Jag har varit stammis här sedan Quakes dagar men nu får det fan snart vara nog. Det finns gott om konkurrenter där ute som INTE försöker packa på sina läsare massa feministisk smörja i var och varannan artikel.

Medlem

Inga kvinnor?! Vad ska de hitta på härnäst, inga rullstolsburna karaktärer heller!?

Medlem
Skrivet av classon81:
Skrivet av HardRenaLine:

Hahaha är det verkligen något att ha i en rubrik?

Oja.. Det här är Fragzone, spelvärldens motsvarighet till Aftonblaskan. Jag har varit stammis här sedan Quakes dagar men nu får det fan snart vara nog. Det finns gott om konkurrenter där ute som INTE försöker packa på sina läsare massa feministisk smörja i var och varannan artikel.

Men lugna ner dig. De vet ju att det är en aktuell snackis i spelvärlden och något som folk skulle hugga på. Det är ju knappast så att de inte följt diskussionerna på sin egen sajt som följt här efter exempelvis Arnroths söndagsartiklar. Jag tyckte det var en skämtsam inramning med glimten i ögat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ser inget fel med det om storyn stöder det. Tänk "Children of Men"-filmen, fast istället för inga barn så är alla kvinnor utdöda istället.

Medlem

Är så jävla trött på det här!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar