Low porformance datorer / vilka spel går ej ?

Medlem
Low porformance datorer / vilka spel går ej ?

Tänkte försöka och skapa en tråd där vi som tyvärr sitter på sämre datorer kan berätta vilka spel man ska hålla sig borta ifrån.

För tillfället sitter jag på en ganska dålig laptop vilket resulterar i att mina spel upplevelser blir begränsade.

Dessa spel varnar jag andra för.

1. Counter Strike GO ( varför? tyvärr ganska cpu krävande och får tyvärr därför ständiga fps drop på min dator, har ni en sämre processor så vill jag varna för dålig fps oavsett inställningar och upplösning ).

2. Insurgancy (varför? bygger på samma motor som cs go alltså source 2(?) medför även denna fps drops )

3. Wildstar (varför ? Beta såklart men tyvärr inte direkt optimerat, äter cpu och tar även ej upp processors fulla kraft )

4. 7 days to die (varför? Vet ej riktigt men har riktigt dålig fps även här )

Skulle vara kul och få höra vilka spel ni har trassel med, så vet man vad man ska undvika tills bättre dator kommer tillhanda, kan tipsa om gw2 som otroligt driver på ganska bra på min dator, någon som vet hur RUST fungerar ?

Mina spec

CPU
You Have: Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
You Have: 2.3 GHz Performance Rated at: 5.75 GHz
You Have: 4.0 GB
You Have: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
You Have: GeForce GT 520M

Medlem

Intressant tanke. Men hade det inte varit mer användbart med en tråd om vilka spel som faktiskt fungerar på klenare datorer?

I ditt fall kan jag påpeka att grafikkortet är en stor begränsande faktor i nya spel och troligtvis begränsar dig mer än processorn för det mesta.

Medlem

ställ frågan i sweclockers forumet, där borde du få fler svar

Medlem
Skrivet av Larbarn:

ställ frågan i sweclockers forumet, där borde du få fler svar

Jag vill ha den här tråden här på FZ. Det är en bra tråd om vi kan få igång den. Det är perfekt att veta vilka spel man kan spela på sin halvgamla rostiga häckdator när man ska iväg och bo i husvagn på sommaren och semestern regnar bort.

Däremot vill jag som sagt flytta fokus till vilka spel som faktiskt går att spela, om trådskaparen tillåter.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Larbarn:

ställ frågan i sweclockers forumet, där borde du få fler svar

Jag vill ha den här tråden här på FZ. Det är en bra tråd om vi kan få igång den. Det är perfekt att veta vilka spel man kan spela på sin halvgamla rostiga häckdator när man ska iväg och bo i husvagn på sommaren och semestern regnar bort.

Däremot vill jag som sagt flytta fokus till vilka spel som faktiskt går att spela, om trådskaparen tillåter.

Absolut! Låter kanon kan väl börja o säga alla source spel flyter på bra (dvs gamla motorn) lfd2 cs tf2 etc

Medlem
Skrivet av Larbarn:

ställ frågan i sweclockers forumet, där borde du få fler svar

Åtmindstonde fler stupida trollsvar, eller hur menar du?
Det var längesedan de kompetenta flydde SweC pga alla tykna fjortisar.
Kvar finns bara de mest tåliga eller lataste som inte orkat flytta sig därifrån.

Var är vitsen med att försöka dela med sig och hjälpa till, när man får trollsvar?

Tråden ligger bättre här.

Men... vad som är en sämre dator Vuze, är ju relativt. Du borde ha ett index över cpu och samma med gpu för att detta skall funka.

Typexempel på index, så folk kan hitta sin eller liknande hårdvara är tex:

Cpu : http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-cpu-review-overclo...

Gpu : http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-revi...

Detta är ett relevant svar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar