Final Fantasy XIV: A Realm Reborn finns nu på Steam

Robot
Medlem
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn finns nu på Steam

Det vore ju grymt om dom kunde fixa satt man kunde aktivera sitt ffxiv på steam med en ny nykel.

Medlem
Skrivet av robbansj:

Det vore ju grymt om dom kunde fixa satt man kunde aktivera sitt ffxiv på steam med en ny nykel.

Vore inte helt fel.

Medlem

Hade slagit till bara för att testa om det inte varit får att man led av tidsbrist. Nu när flera spel, bl a ESO, är i faggerna så hinns det inte med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av robbansj:

Det vore ju grymt om dom kunde fixa satt man kunde aktivera sitt ffxiv på steam med en ny nykel.

Det går att lägga till FFXIV till Steam.

Citat:

Both versions of FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn are identical. You can add your non-Steam version of FFXIV to your games library and benefit from the Steam overlay by following the steps below:

1. Log into the Steam Client
2. Go to your LIBRARY and click "+ ADD A GAME" in the bottom-left corner
3. Select "Add a Non-Steam Game"
4. Tick FINAL FANTASY XIV - A Realm Reborn in the list of displayed programs and click on "ADD SELECTED PROGRAMS"

Medlem
Skrivet av Gascogne:
Skrivet av robbansj:

Det vore ju grymt om dom kunde fixa satt man kunde aktivera sitt ffxiv på steam med en ny nykel.

Det går att lägga till FFXIV till Steam.

Citat:

Both versions of FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn are identical. You can add your non-Steam version of FFXIV to your games library and benefit from the Steam overlay by following the steps below:

1. Log into the Steam Client
2. Go to your LIBRARY and click "+ ADD A GAME" in the bottom-left corner
3. Select "Add a Non-Steam Game"
4. Tick FINAL FANTASY XIV - A Realm Reborn in the list of displayed programs and click on "ADD SELECTED PROGRAMS"

Jo det vet jag men nu menar jag alltså att registrera mitt exemplar av spelet till steam med en nykel.

Medlem

Är det någon månadsavgift på det här spelet?

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Är det någon månadsavgift på det här spelet?

Ja det är det, vet inte exakt vad det ligger på men det är runt 100kr

Medlem

Vad inte många vet är att det blir billigare månadsavgift om du enbart har en karaktär. Vilket passar perfekt i detta spelet då man kan vara alla klasser med just en karaktär.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Vad inte många vet är att det blir billigare månadsavgift om du enbart har en karaktär. Vilket passar perfekt i detta spelet då man kan vara alla klasser med just en karaktär.

Hur blir det billigare menar du?

Medlem
Skrivet av robbansj:
Skrivet av gurkoz:

Vad inte många vet är att det blir billigare månadsavgift om du enbart har en karaktär. Vilket passar perfekt i detta spelet då man kan vara alla klasser med just en karaktär.

Hur blir det billigare menar du?

Det blir reducerat pris om du bara har en karaktär. Men då måste du också välja en specifik subscription som heter "Entry" eller något sånt.

http://support.na.square-enix.com/faqarticle.php?id=5382&kid=...

Enligt den informationen så tjänar man 2$. Inga otroliga summor men bra att valet finns. Jag kör bara med en karaktär och den subscription'en.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av robbansj:
Skrivet av gurkoz:

Vad inte många vet är att det blir billigare månadsavgift om du enbart har en karaktär. Vilket passar perfekt i detta spelet då man kan vara alla klasser med just en karaktär.

Hur blir det billigare menar du?

Det blir reducerat pris om du bara har en karaktär. Men då måste du också välja en specifik subscription som heter "Entry" eller något sånt.

http://support.na.square-enix.com/faqarticle.php?id=5382&...

Enligt den informationen så tjänar man 2$. Inga otroliga summor men bra att valet finns. Jag kör bara med en karaktär och den subscription'en.

Värt att påpeka - du behöver inte fler än en karaktär för den delen heller! Du kan ha alla klasser på en och samma karaktär, den enda anledningen att ha en till karaktär är för att testa en annan ras, men det är inget som påverkar spelet överhuvudtaget. (efter en månad får du en "fantasia potion" för att göra om ditt utseende, byta ras, allt sånt där ifall du verkligen vill byta.)

Medlem

Hej!

Är det någon idé att skaffa det här mmo:t nu när de det är så många som är i lv 50 och som har utforskat det mesta. Finns det många aktiva spelare kvar?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Hej!

Är det någon idé att skaffa det här mmo:t nu när de det är så många som är i lv 50 och som har utforskat det mesta. Finns det många aktiva spelare kvar?

Det vill jag påstå att det är. End Game är fortfarande under utveckling så det är absolut inte försent. 2.2 som kommer ut på Torsdag eller så lägger även till mycket ny content för de som börjar spela samt nyligen når End Game. Nya dungeons och svårighetsgrader för dom etc, men även de som sitter på "Item level 90" (dvs tillfälligt den högsta "item leveln") får lite nya saker att leka med.

Jag tillhör det sistnämnda men min Dragoon som inte än är level 50 kommer få provsmaka på ganska mycket nytt. (Min black mage kommer nog också göra det förstås, finns kanske gear som ser snygg ut som får att använda för transmogification.)

Allt som allt - jag tycker inte det är försent, verkligen inte.

Edit: Angående aktiva spelare, på sistone har det kommit oerhört många nya spelare så om något så växer spelet mer än någonsin. o.O

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av The Gamer:

Hej!

Är det någon idé att skaffa det här mmo:t nu när de det är så många som är i lv 50 och som har utforskat det mesta. Finns det många aktiva spelare kvar?

Det vill jag påstå att det är. End Game är fortfarande under utveckling så det är absolut inte försent. 2.2 som kommer ut på Torsdag eller så lägger även till mycket ny content för de som börjar spela samt nyligen når End Game. Nya dungeons och svårighetsgrader för dom etc, men även de som sitter på "Item level 90" (dvs tillfälligt den högsta "item leveln") får lite nya saker att leka med.

Jag tillhör det sistnämnda men min Dragoon som inte än är level 50 kommer få provsmaka på ganska mycket nytt. (Min black mage kommer nog också göra det förstås, finns kanske gear som ser snygg ut som får att använda för transmogification.)

Allt som allt - jag tycker inte det är försent, verkligen inte.

okej, tack för ett snabbt och utförligt svar. Det här får mig verkligen att överväga ett köp av det här spelet och är det något som man oroar sig över inom denna genre av spel så är det att de ska dö ut.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

1
Skriv svar