Giftig trailer för Ultra Street Fighter IV

Robot
Medlem
Giftig trailer för Ultra Street Fighter IV

Sexigaste transan någonsin

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Sexigaste transan någonsin

Konflikterande känslor, iknowthatfeelbro

Medlem
Skrivet av Ghoetic:
Skrivet av Niotumsspik:

Sexigaste transan någonsin

Konflikterande känslor, iknowthatfeelbro

Var ni tvungna att säga att det var en transa.. :'(


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Hon är ingen transa. Det är bara Capcom som trollar. Tycker det är rätt pinsamt att Japanska spelutvecklare uppenbarligen är 50 år bak i tiden i sin kvinnosyn. Känns inte så fräscht.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Hon är ingen transa. Det är bara Capcom som trollar. Tycker det är rätt pinsamt att Japanska spelutvecklare uppenbarligen är 50 år bak i tiden i sin kvinnosyn. Känns inte så fräscht.

Hela historien summerad från Final Fights wiki från en annan sida.

Shes an transvestite. When they first was making her she was a female, but back in the day Capcom was afraid that Feminist Groups in North America would sue since America hitting women was considered rude, so basically Akira Yasuda, the designer Who made Poison turn her as a Transvestite & was stated in "All About Capcom Head to Head Fighting Games" Book that All the Female Characters are Guys/ Transvestites, but if you still are confused, it was proved that Posion is indeed a Guy who had a Sex change, & was stated by IGN she was one of the most memorable "traps" in video games

Source:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poison_%28Final_Fight%29

Detta var förstås innan Chun Li, Sakura, Rose o.s.v. kom in i bilden.

Medlem

Ärligt talat vet jag inte varför det spelar någon roll, man ser ju vad man ser, och mer än så kommer det ju aldrig bli, låter som en kvinna med.

Det är ju enkelt att påstå vad som helst om en fullständigt påhittad karaktär, precis som alla andra karaktärer har en massa påhittade attributer i text. Man skulle ju lika gärna kunna påstå att hon är en utomjording i kamouflage, och ser egentligen ut som en gigantisk mutant snigel.

Är vi människor så osäkra på oss själva?

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ärligt talat vet jag inte varför det spelar någon roll, man ser ju vad man ser, och mer än så kommer det ju aldrig bli, låter som en kvinna med.

Det är ju enkelt att påstå vad som helst om en fullständigt påhittad karaktär, precis som alla andra karaktärer har en massa påhittade attributer i text. Man skulle ju lika gärna kunna påstå att hon är en utomjording i kamouflage, och ser egentligen ut som en gigantisk mutant snigel.

Är vi människor så osäkra på oss själva?

Uppenbarligen, men som sagt detta var ju också ganska längesedan och för en Amerikansk marknad. (Inte för att säga att det inte lika gärna kunnat vara i Europa).

Medlem

Tie My Shoe!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av nicbex:

Hon är ingen transa. Det är bara Capcom som trollar. Tycker det är rätt pinsamt att Japanska spelutvecklare uppenbarligen är 50 år bak i tiden i sin kvinnosyn. Känns inte så fräscht.

Hela historien summerad från Final Fights wiki från en annan sida.

Shes an transvestite. When they first was making her she was a female, but back in the day Capcom was afraid that Feminist Groups in North America would sue since America hitting women was considered rude, so basically Akira Yasuda, the designer Who made Poison turn her as a Transvestite & was stated in "All About Capcom Head to Head Fighting Games" Book that All the Female Characters are Guys/ Transvestites, but if you still are confused, it was proved that Posion is indeed a Guy who had a Sex change, & was stated by IGN she was one of the most memorable "traps" in video games

Source:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poison_%28Final_Fight%29

Detta var förstås innan Chun Li, Sakura, Rose o.s.v. kom in i bilden.

Jag skrev ju det, Capcom trollar

Att ogilla någon annans synsätt så mycket att skriva påhopp där ni anklagar en annan för att vara kränkt, är fortfarande ett påhopp, och de tar vi bort.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av nicbex:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av nicbex:

Hon är ingen transa. Det är bara Capcom som trollar. Tycker det är rätt pinsamt att Japanska spelutvecklare uppenbarligen är 50 år bak i tiden i sin kvinnosyn. Känns inte så fräscht.

Hela historien summerad från Final Fights wiki från en annan sida.

Shes an transvestite. When they first was making her she was a female, but back in the day Capcom was afraid that Feminist Groups in North America would sue since America hitting women was considered rude, so basically Akira Yasuda, the designer Who made Poison turn her as a Transvestite & was stated in "All About Capcom Head to Head Fighting Games" Book that All the Female Characters are Guys/ Transvestites, but if you still are confused, it was proved that Posion is indeed a Guy who had a Sex change, & was stated by IGN she was one of the most memorable "traps" in video games

Source:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poison_%28Final_Fight%29

Detta var förstås innan Chun Li, Sakura, Rose o.s.v. kom in i bilden.

Jag skrev ju det, Capcom trollar

Huruvida hon är transa eller ej är ju för nuvarande oklart, såvida du inte sitter på insider-information.

Medlem

Varför är det alltid Japaner som har helt sinnessjuka kroppsdrag på sina karaktärer? Detta är så sjukt b.

Medlem
Skrivet av blohm:

Varför är det alltid Japaner som har helt sinnessjuka kroppsdrag på sina karaktärer? Detta är så sjukt b.

Generalisera mera.

Skrivet av cm0s:
Skrivet av blohm:

Varför är det alltid Japaner som har helt sinnessjuka kroppsdrag på sina karaktärer? Detta är så sjukt b.

Generalisera mera.

Fast han har en poäng i att designen på japanska karaktärer har fastnat i ett fack.
Och en bild som skapades för att lyfta hur manliga superhjältars fysik skulle te sig emot de kvinnliga i serier, ja jag minns den debatten då dess bilder började dyka upp, inte riktigt säger emot att det inte finns en del skumma och sjuka ideal i japanska spel och anime.

Det var tvunget att sägas.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av blohm:

Varför är det alltid Japaner som har helt sinnessjuka kroppsdrag på sina karaktärer? Detta är så sjukt b.

Generalisera mera.

Fast han har en poäng i att designen på japanska karaktärer har fastnat i ett fack.
Och en bild som skapades för att lyfta hur manliga superhjältars fysik skulle te sig emot de kvinnliga i serier, ja jag minns den debatten då dess bilder började dyka upp, inte riktigt säger emot att det inte finns en del skumma och sjuka ideal i japanska spel och anime.

Det var tvunget att sägas.

Vi pratade om sjuka kroppsdrag. Vilka skumma/sjuka kroppsideal, unika för Japan, är det du avser beträffande Poison?

Bekräftande Poison? Och Enbart Poison. Det är ju de vanliga dragen hos den typen av karaktärsdesign, Stora bröst, smal midja och långa ben den gamla vanliga jargongen.
Att det sen är en av spelvärldens mytomspunna karaktärer, i still med Bridgett, så har det snackats fram och tillbaka i åratal om det är en kille eller tjej. För mig spelar det ingen roll nu, för vi snackar kroppsdrag.

I serier och anime och spel så är det ju inflation av idealet Stora bröst, smal midja och långa ben. Som oftast kameran eller bildrutan gärna fastnar på utan något annat syfte än titta på kroppen. Det går ju inte att förneka, om individer sen själva gillar sånt eller inte ändrar ju inte på det påståendet.

Edit: Jag ser att du tillade specifikt för japan, men de delar ju så många drag med serier i väst, Fixeringen på kroppen sedan karaktär och story. Sällan går det att se en serie som inte använder Baywatch idealet, och det går utöver en serie eller ett spel, det är mer en generell företeelse som tagit över mer och mer. Det finns anledningar till att folk går "Oh japan", förutom att retas då.

Själv finner jag serier som inte går helt ecchi med sina karaktärer är bättre och levererar mer utan att dra in en i tjejernas bad eller omklädningsrum eller det obligatoriska strandbesöket.
Men det är jag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Edit: Jag ser att du tillade specifikt för japan, men de delar ju så många drag med serier i väst, Fixeringen på kroppen sedan karaktär och story. Sällan går det att se en serie som inte använder Baywatch idealet, och det går utöver en serie eller ett spel, det är mer en generell företeelse som tagit över mer och mer. Det finns anledningar till att folk går "Oh japan", förutom att retas då.

Det var generaliseringen av Japan jag reagerade mot. Som om vi aldrig överdriver proportioner i väst.

Men vi gör det, det har väll ingen missat. Jag generaliserar oftast inte för det är så svårt att kunna diskutera något när allt inom "ett fack" (vet inte vad man ska kalla det).till exempel säga att ALL anime eller spel har sjuka ideal är oftast korkat då en egna punkt eller argument försvinner då det lätt dras upp serier som inte har samma förhållning.

Bäst är att diskutera, som jag lärde mig på svenska filminstitutet, är att utgå ifrån en serie i taget, en film i taget, ett spel i taget. Sen kan man jämföra dem där emellan och se gemensamma drag, och om de återkommer i stor utsträckning under lång tid, så kan man säga ett påstående om att den det eller de delar gör si eller så.
Då har man backning som inte kan förnekas att det ofta förekommer.

Sen som jag sa tidigare, så ändras ju inte det påståendet av personliga preferenser. Då handlar det om smak.

Så generalisera inte så brett, men förneka inte direkt heller. Det är väll sunt. (hoppas jag )

Edit: Förbannade auto correct i telefonen, Ofta!, inte oftast!. Irriterande när den lägger sig i och man inte märker av det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
1
Skriv svar