Det går bra för Playstation 4

Robot
Det går bra för Playstation 4

Sonys senaste konsol säljer över förväntan, och bättre lär det bli när den släpps i Japan i helgen.

#microsoft, #nintendo


Medlem
Det går bra för Playstation 4

Har alltid varit lite av en fanboy av Microsoft och Xbox men tänker köpa Playstation 4 när situationen tillåter. Vet inte varför men det känns som de har marknadsfört sin produkt på ett bättre sätt. Har större tilltro till dem än Microsoft för tillfället. Någon som känner likadant?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

hoppas ps4 släpps i sverige (på riktigt) snart
inte bara att man säljer några enstaka exemplar här och där

om dem inte hunnit släppt den i sverige innan hösten får det väl helt enkelt bli xbox one istället

Medlem

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

Medlem
Skrivet av jafar:

hoppas ps4 släpps i sverige (på riktigt) snart
inte bara att man säljer några enstaka exemplar här och där

om dem inte hunnit släppt den i sverige innan hösten får det väl helt enkelt bli xbox one istället

Xbox one har inte släppts i Sverige "på riktigt"

Medlem

Off topic: när kommer man kunna köpa en one-kontroll till datorn? Min 360-variant är så enormt utsliten att både knappar och spakar gnisslar. Behöver desperat en ny men vill inte lägga massa pengar om one finns runt hörnet.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av jafar:

hoppas ps4 släpps i sverige (på riktigt) snart
inte bara att man säljer några enstaka exemplar här och där

om dem inte hunnit släppt den i sverige innan hösten får det väl helt enkelt bli xbox one istället

Xbox one har inte släppts i Sverige "på riktigt"

precis, men jag har hört att den släpps under våren
huvudsaken är att jag har en next gen konsoll till hösten när evil within kommer
jag är mest sugen på ps4 men dem verkar ju inte kunna producera tillräckligt många konsoller
så att det räcker till alla som vill ha,

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

Jag känner mig inte heller så värst pigg på det problemet. Alla problem gör en ju trött på något vänster men komforten bör minska ganska rejält när det där händer. Jag tror själv att Sony kommer att se över kvalitéten på styrspakarna och att det är något från det förflutna inom 1-2 år.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:
Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

Jag känner mig inte heller så värst pigg på det problemet. Alla problem gör en ju trött på något vänster men komforten bör minska ganska rejält när det där händer. Jag tror själv att Sony kommer att se över kvalitéten på styrspakarna och att det är något från det förflutna inom 1-2 år.

Ni få det låta som det är ett stort problem..finns väl enstaka som haft gummiproblem men långt i från majoriteten


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Lite jobbigt för Nintendo att se att PS4 går om Wii U på 3 månader!

Man undrar ju hur många enheter Sony hade kunnat sälja om de kunnat möta efterfrågan?

Microsoft lär få det lite jobbigare att köpa exklusiviteter om PS4 får en betydligt större användarbas än Xbox One. Hos EA sitter man nog och grubblar över om det var en så bra idé att sälja Titanfall-exklusivitet till MS. De hade säkerligen räknat med att Xbox i alla fall skulle leda i USA (som förra generationen) som är den stora marknaden för FPS på konsol.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

Det täcks av garantin, ny dosa om du lyckas få med dåligt gummi. Iaf vad jag förstått.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Proximately:
Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

Jag känner mig inte heller så värst pigg på det problemet. Alla problem gör en ju trött på något vänster men komforten bör minska ganska rejält när det där händer. Jag tror själv att Sony kommer att se över kvalitéten på styrspakarna och att det är något från det förflutna inom 1-2 år.

Ni få det låta som det är ett stort problem..finns väl enstaka som haft gummiproblem men långt i från majoriteten

Vet inte hur många det handlar om riktigt, bara läst att många sidor rapporterar med en liten varning över det hela. Det kan givetvis vara som allt annat på internet - att det framstår som större än det egentligen är. Är det någon här som haft problemet eller känner någon som haft det?

MEG
Medlem

Grattis Sony, kul att det går bra för er. Hoppas bara att ni inte sviker era kunders förtroende i framtiden.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

jag har haft ps4 sen day1 och jag har lirat frenetiskt på den sen dess och och inte märkt av det problemet.

Inaktiv

Jag har haft en ps4 två veckor nu och är nöjd med den. Har FIFA, NBA 2K14 och så har jag spelat igenom Tomb Raider samt Need For Speed.

Har några saker jag stör mig på, för det första är den ganska högljudd. Blir den varm låter fläktarna värre än min gamla tröskverks-PC. Sen tar batterierna i handkontrollerna slut väldigt fort, jag måste ladda dem dagligen. Nu har jag pressat flera timmar om dagen men jag minns inte att jag laddade PS3/360-kontrollerna alls lika ofta. Till sist tar även vissa spel upp en redig del av hårddisken. NBA t.ex. tar upp 44 gb i installation, känns som de där 500 gigen kommer ta slut rätt fort.

Annars gillar jag den som fan, har inte spelat PC senaste veckan alls

Medlem
Skrivet av Fille_SWE:
Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

jag har haft ps4 sen day1 och jag har lirat frenetiskt på den sen dess och och inte märkt av det problemet.

Hm, jag kanske har fallit lite för hårt för rapporterna då. Kanske blir en PS4 inom en snar framtid då. Kanske till release av Second Son.

Medlem
Skrivet av Margy:

Lite jobbigt för Nintendo att se att PS4 går om Wii U på 3 månader!

Man undrar ju hur många enheter Sony hade kunnat sälja om de kunnat möta efterfrågan?

Microsoft lär få det lite jobbigare att köpa exklusiviteter om PS4 får en betydligt större användarbas än Xbox One. Hos EA sitter man nog och grubblar över om det var en så bra idé att sälja Titanfall-exklusivitet till MS. De hade säkerligen räknat med att Xbox i alla fall skulle leda i USA (som förra generationen) som är den stora marknaden för FPS på konsol.

Wii U har sålt drygt 6 miljoner exemplar, så än är Nintendo inte omsprungen, men det lär inte dröja länge. 2013 var ett riktigt tungt år för Nintendo, men 2014 lär bli ett bättre år med spel som Mario Kart, Super Smash Bros och nya Zelda på ingång.

Frågan är vad som ska rädda Xbone? Halo och Fable är något som många ledsnat på, så jag tror inte att dessa titlar lär bryta isen för Microsoft. Dom behöver något nytt och fräscht. Quantum Break kan vara spelet som Xbone behöver, men det återstå att se.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Margy:

Lite jobbigt för Nintendo att se att PS4 går om Wii U på 3 månader!

Man undrar ju hur många enheter Sony hade kunnat sälja om de kunnat möta efterfrågan?

Microsoft lär få det lite jobbigare att köpa exklusiviteter om PS4 får en betydligt större användarbas än Xbox One. Hos EA sitter man nog och grubblar över om det var en så bra idé att sälja Titanfall-exklusivitet till MS. De hade säkerligen räknat med att Xbox i alla fall skulle leda i USA (som förra generationen) som är den stora marknaden för FPS på konsol.

Wii U har sålt drygt 6 miljoner exemplar, så än är Nintendo inte omsprungen, men det lär inte dröja länge. 2013 var ett riktigt tungt år för Nintendo, men 2014 lär bli ett bättre år med spel som Mario Kart, Super Smash Bros och nya Zelda på ingång.

PS4 släpps ju i Japan denna vecka och lär väl hoppa upp sådär en halvmiljon (?) på ett dygn samtidigt som den fortsätter sälja bra på andra marknader.

Medlem
Skrivet av jafar:

hoppas ps4 släpps i sverige (på riktigt) snart
inte bara att man säljer några enstaka exemplar här och där

om dem inte hunnit släppt den i sverige innan hösten får det väl helt enkelt bli xbox one istället

Spelar ingen roll än. Finns inga spel att spela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

wait 5-6miljoner enheter räknas det som mycket? :S

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av jafar:

hoppas ps4 släpps i sverige (på riktigt) snart
inte bara att man säljer några enstaka exemplar här och där

om dem inte hunnit släppt den i sverige innan hösten får det väl helt enkelt bli xbox one istället

Spelar ingen roll än. Finns inga spel att spela.

Finns en hel del spel.. såvida ni inte spelat dom stora titlarna på PS3:a ... ser att de kommer ett par goa titlar varje månad framöver... en gamer spelar allt!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

wait 5-6miljoner enheter räknas det som mycket? :S

Med tanke på att det är betydligt mer än någon tidigare konsol så borde det inte vara så svårt att räkna ut.

Medlem

Jag har ingen konsol än men kommer köpa en PS4 den enda haken jag vet är att batteritiden är ganska kort för ps4 kontrollen.

Xbox one känns för stor och otymplig + har lite svajjiga prestanda med 720p på ganska många titlar samt alla tjänster som finns inbakat som jag inte kommer att använda.

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av jafar:

hoppas ps4 släpps i sverige (på riktigt) snart
inte bara att man säljer några enstaka exemplar här och där

om dem inte hunnit släppt den i sverige innan hösten får det väl helt enkelt bli xbox one istället

Spelar ingen roll än. Finns inga spel att spela.

Finns en hel del spel.. såvida ni inte spelat dom stora titlarna på PS3:a ... ser att de kommer ett par goa titlar varje månad framöver... en gamer spelar allt!

Har kört igenom en hel del på PS4 och till PC finns det inget vettigt på ett bra tag så får väl titta på PS3an igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tvekade länge på en ps4 eller xboxone. Jag gillar ju live samt handkontrollen till xbox så det blev en xbox one.
Den är verkligen knäpptyst även efter en stunds spelande. Batterierna håller fem sex dagar för mig innan de måste laddas (GP powerbank 2600mA).
Så jag är väldigt nöjd med mitt val.


signatur

Jäh!

Studentlivet suger på många plan, man har ju liksom inte råd att skaffa båda. Så vilken får det bli om sisådär 5 månader. PS4 eller XboxOne??


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

vad jag vet så har det inte fixats.
jag har själv en ps4 och jag köpte "kuddar" till spakarna på ebay för ca 70 kr ink frakt för 4st spakar.
Funkar riktigt bra!


signatur

Playstation 4 guru

Medlem
Skrivet av saru:

Har alltid varit lite av en fanboy av Microsoft och Xbox men tänker köpa Playstation 4 när situationen tillåter. Vet inte varför men det känns som de har marknadsfört sin produkt på ett bättre sätt. Har större tilltro till dem än Microsoft för tillfället. Någon som känner likadant?

Mycket vist. Man ska inte låta fanboyism regera över logik.

Kommer skaffa en PS4a så fort det kommer lite intressanta next gen spel. Väntar framförallt på Watch Dogs.

Medlem
Skrivet av tonykollberg:

Jag har ingen konsol än men kommer köpa en PS4 den enda haken jag vet är att batteritiden är ganska kort för ps4 kontrollen.

Xbox one känns för stor och otymplig + har lite svajjiga prestanda med 720p på ganska många titlar samt alla tjänster som finns inbakat som jag inte kommer att använda.

Dom kommer säkert att kika på batteritiden om det kommer upp som ett problem för konsumenterna.

12
Skriv svar