Frossa i explosioner från Unreal Engine 4

Robot
Frossa i explosioner från Unreal Engine 4

Epic Games nördar ner sig i eldmoln och sprängämnen från nya spelmotorn.

#epic-games, #daylight


Medlem
Frossa i explosioner från Unreal Engine 4

Ett nytt UT med den motorn tack


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ett nytt UT med den motorn tack

^^^^^^^ skulle vara äckligt bra!

Medlem

*drägglar* Jag vill börja utveckla i den motorn... XD

Medlem

Grymt snyggt!

Längtar efter att se vad folk hittar på med UE4 i framtiden

Medlem

Tjusigt! Hade dock hoppats på att de gjort något mer fysik baserat än texturer mappade i lager.

Medlem

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

Medlem

Skeptisk. Först så representerade ju den explosionen inte direkt vad motorn pallar, eftersom du inte skulle kunna använda den om perspektivet inte var fixerat, som i cut-scenes.

Sen var det ju UE4 en jävligt liten del av att skapa explosionen till att börja med.

Motorn är säkert fet som fawn ändå, dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

*drägglar* Jag vill börja utveckla i den motorn... XD

Om jag har förstått det rätt så skrotas uscript mot c++, låter spännande bara där

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

varför tror du att ett nytt UT inte kommer vara dåligt om du nu (som det verkar) inte gillade UT3?

Om epic utvecklar ett nytt UT så finns det inget som pekar på att det kommer vara en i närheten av gamla UT.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av =FFM=FH:

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

nja kan inte hålla med dig på den punkten, sure ut3 var inte bra alls, men det är så långt från GoW det kan bli, spelmässigt och i snabbheten när man spelar.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av =FFM=FH:

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

nja kan inte hålla med dig på den punkten, sure ut3 var inte bra alls, men det är så långt från GoW det kan bli, spelmässigt och i snabbheten när man spelar.

Vi har säkert olika åsikter där, visst kanske inte ett Gears of war per se men jag anser att UT3 var mer ett Gears of Tournament än ett Unreal Tournament.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av =FFM=FH:

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

varför tror du att ett nytt UT inte kommer vara dåligt om du nu (som det verkar) inte gillade UT3?

Om epic utvecklar ett nytt UT så finns det inget som pekar på att det kommer vara en i närheten av gamla UT.

Tro, hopp, dubbel hopp & frag-kärlek.

Snygg, snyggare, snyggast. Ett par hundra spel kommer använda den här motorn, så jag förutspår en alldeles lysande och kristallklar spelframtid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av =FFM=FH:

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

varför tror du att ett nytt UT inte kommer vara dåligt om du nu (som det verkar) inte gillade UT3?

Om epic utvecklar ett nytt UT så finns det inget som pekar på att det kommer vara en i närheten av gamla UT.

personligen tycker jag ut2004 var skit då fordon kom in i bilden. gillade ut2003 sen har det ballat ur. Bästa är ut99.

Eller ok hela 2004 var inte bajs, ignorerade men fordonen och bara spelade klassiskt så var spelet faktiskt riktigt skoj. Enda gången jag fann fordons delen rolig var när man lirade MP och laddade ner special maps som var rätt skojiga, kunde då vara från att du körde på små smala platåer för att ta dig till slutmål samtidigt som motståndarna satt med hightech plasma kanoner och puttade ner en, till hemma gjorda kaos soptips banor som tog evigheter att klara ut.

Medlem

Hellre satsa lite pengar på ett vettigt spel än att lägga ner en massa tid på fluff som inte betyder något? När ska vi få ett riktigt UT istället för en massa tjafs?

Medlem
Skrivet av conthox:

Ett nytt UT med den motorn tack

Som en UT99 spelare som jag så håller jag inte med, jag tror inte det hade blivit ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av =FFM=FH:

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

varför tror du att ett nytt UT inte kommer vara dåligt om du nu (som det verkar) inte gillade UT3?

Om epic utvecklar ett nytt UT så finns det inget som pekar på att det kommer vara en i närheten av gamla UT.

personligen tycker jag ut2004 var skit då fordon kom in i bilden. gillade ut2003 sen har det ballat ur. Bästa är ut98.

Eller ok hela 2004 var inte bajs, ignorerade men fordonen och bara spelade klassiskt så var spelet faktiskt riktigt skoj. Enda gången jag fann fordons delen rolig var när man lirade MP och laddade ner special maps som var rätt skojiga, kunde då vara från att du körde på små smala platåer för att ta dig till slutmål samtidigt som motståndarna satt med hightech plasma kanoner och puttade ner en, till hemma gjorda kaos soptips banor som tog evigheter att klara ut.

Det finns fortfarande inget assault-läge som är bättre än det som fanns i UT99, musiken, banorna, stilen, allt var typ perfekt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av =FFM=FH:

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

varför tror du att ett nytt UT inte kommer vara dåligt om du nu (som det verkar) inte gillade UT3?

Om epic utvecklar ett nytt UT så finns det inget som pekar på att det kommer vara en i närheten av gamla UT.

personligen tycker jag ut2004 var skit då fordon kom in i bilden. gillade ut2003 sen har det ballat ur. Bästa är ut98.

Eller ok hela 2004 var inte bajs, ignorerade men fordonen och bara spelade klassiskt så var spelet faktiskt riktigt skoj. Enda gången jag fann fordons delen rolig var när man lirade MP och laddade ner special maps som var rätt skojiga, kunde då vara från att du körde på små smala platåer för att ta dig till slutmål samtidigt som motståndarna satt med hightech plasma kanoner och puttade ner en, till hemma gjorda kaos soptips banor som tog evigheter att klara ut.

Det finns fortfarande inget assault-läge som är bättre än det som fanns i UT99, musiken, banorna, stilen, allt var typ perfekt.

håller med, bästa ut är ju ut99 med. Finns några få som spelar det ännu vad jag vet önskar fler la tiden till det istället än för dessa nya. Expansionen till ut99 är riktigt underbar med.

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av =FFM=FH:

Jag har väntat sedan UT2004 på nästa UT! Känns som att det kan komma när som helst nu
10 års Jubileum hade varit riktigt najs.

(UT3 är bara ett gears of war så de räknas inte)

nja kan inte hålla med dig på den punkten, sure ut3 var inte bra alls, men det är så långt från GoW det kan bli, spelmässigt och i snabbheten när man spelar.

Vi har säkert olika åsikter där, visst kanske inte ett Gears of war per se men jag anser att UT3 var mer ett Gears of Tournament än ett Unreal Tournament.

Finns ingen likhet med GoW förutom estiken.

Medlem

dom kan ju inte göra UT sämre än dom 2 förra forna UT:Sen
riktigt illa gjorda vart dom tyvärr

ett nytt UT hade varit välkommnat problemet är dom måste slänga i någonting extra då jag tvivlar ren kopia utav UT inte skulle sälja så jävla väl.

trist men så är det därför UT även inte görs längre gissar jag på.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ett nytt UT med den motorn tack

Och ett Unreal 3 tack


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mmm UT det var ett kul spel :)... med bra musik

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av ForrestFox:

*drägglar* Jag vill börja utveckla i den motorn... XD

Om jag har förstått det rätt så skrotas uscript mot c++, låter spännande bara där

Cpp är fruktansvärt att koda i om man jämnför med lite högre nivå språk som tex Java, men US är inge vidare heller. Jag hade hoppats på att de bytte US mot något standard script språk som tex LUA eller python

Medlem

Väntar fortfarande på en komplett remake av första Unreal spelet!
Att få uppleva den resan igen i UE4 vore fantastiskt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar