Så snabbt når du maxlevel i Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
Så snabbt når du maxlevel i Elder Scrolls Online

Annat var det på den gamla goda tiden
I Everquest tog det typ 2-3 veckor att lvla från 49-50 när 50 var max lvl

Inaktiv

vad är max level för något? do it like tibia :PpPppppPPp

Medlem

Mins Dark age of camelot (DAOC) När de var en lvl kvar te max.. de tog fan tid. MEN jag gillar när man får kämpa lite för sitt lvlade och värkligen känna att man gjort något åt det :). EQ1 var föröverigt ett BRA MMO :).

Medlem

pre-tbc levlingen, innan thottbot existerade och man fick klura ut alla quester själv. Det tog tid och levla!

Medlem
Skrivet av sunka:

pre-tbc levlingen, innan thottbot existerade och man fick klura ut alla quester själv. Det tog tid och levla!

Har för mig att det tog evigheter för "the casual". Runt 300-500 timmar om jag inte minns fel.

Medlem

Jag antar att det har lite med belöningsfaktorn att göra. Så många spelare som måste känna att dom belönas och kommer någon vart med jämna mellanrum för att motiveras att fortsätta. Om då inte story eller annat är i fokus utan man bara vill få bättre gear så blir det ju bara leveling kvar. Skulle nya spel vara lika sega som de äldre så skulle många sluta spela.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av slarron:

Mins Dark age of camelot (DAOC) När de var en lvl kvar te max.. de tog fan tid. MEN jag gillar när man får kämpa lite för sitt lvlade och värkligen känna att man gjort något åt det :). EQ1 var föröverigt ett BRA MMO :).

EQ var mitt allra första MMO, och INGET spel efter det har kommit nära i den känslan man hade i spelet.

Det var helt ok att sitta och vänta på båten i Firiona Vie i 40 minuter för att ta sig till en annan del av världen

Medlem

Det ska ta lång tid att levla men samtidigt ska man få belöningar varje level. Ju högre level man blir desto längre tid ska det ta.

Självklart ska den sista leveln ta minst ett dygns farmande av kastanjekastande kaniner.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Självklart ska den sista leveln ta minst ett dygns farmande av kastanjekastande kaniner.

Slutbossen är the killer rabbit från Monty Python?

(Sorry för OT.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Med risk för att låta som en bakåtsträvare, men jag förstår inte vitsen med att hetsspela till maxlvl. I ett MMO är ju upplevelsen av ett stort spel som ständigt erbjuder nya utmaningar en stor del anledningen till varför jag spelar. Vad är poängen med att nå maxlvl så snabbt som möjligt? Är det för att man först ska kunna skrika att spelet saknar endgame? Visst, alla spelar spel på olika sätt, men i min värld är vägen mer värd än målet. Dessutom blir målet, när det nu dyker upp, så mycket skötare.: )


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Skönare ska det såklart stå.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Verkar vara rätt likt vanilla-wow i takt, fast med litet mer modern prägel. Dvs. inte så svårt eller jobbigt men man måste anstränga sig litet iaf. Finns viss hjälp för var man hittar quests men gott om gömda events och dyl.

För övrigt så tycker jag det är litet överdrivna minnen från wow-release, det var ju inte -så- svårt/jobbigt att levla. Iaf inte om man läste quest-texten.

Medlem

Grabbar, ni har aldrig grindat i Lineage 2 när det var som värst.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Annat var det på den gamla goda tiden
I Everquest tog det typ 2-3 veckor att lvla från 49-50 när 50 var max lvl

Det är för jobbigt för kidsen ju....

Minns vilket jävla liv det var när WoW kom ut. Oj oj oj vad jobbigt det var utan någon hjälp.

Det är synd att allt har blivit lättare och allmänt fördummat.

Medlem

ESO är definitivt inget spel att powerlevla. För det första kommer du sitta utan varken gear eller skill-points och för det andra så finns det så otroligt mycket som du missar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av toern:

Verkar vara rätt likt vanilla-wow i takt, fast med litet mer modern prägel. Dvs. inte så svårt eller jobbigt men man måste anstränga sig litet iaf. Finns viss hjälp för var man hittar quests men gott om gömda events och dyl.

För övrigt så tycker jag det är litet överdrivna minnen från wow-release, det var ju inte -så- svårt/jobbigt att levla. Iaf inte om man läste quest-texten.

långt ifrån vanilla takt. Joana som är powerlevler tog 1-60 på 4 dagar 20 hours. Och då kunde joana redan vilka quests/var man skulle göra

Medlem
Skrivet av sunka:

pre-tbc levlingen, innan thottbot existerade och man fick klura ut alla quester själv. Det tog tid och levla!

Ohhh saknar det *snyfft*

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Annat var det på den gamla goda tiden
I Everquest tog det typ 2-3 veckor att lvla från 49-50 när 50 var max lvl

på den tiden min maxade inte folk och vart inte så genomtänkta idag hade det gått oerhört snabbt faktist

grejjen vart mmo spelare vart generellt sätt dåliga förr, då allt vart nytt och hade inte tänket i skallen.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Annat var det på den gamla goda tiden
I Everquest tog det typ 2-3 veckor att lvla från 49-50 när 50 var max lvl

Älskade hardcore levlandet som fanns i EverQuest. Det tog mig lite drygt ett halvår att bli 50 med min Gnome Magician. Mina absolut bästa MMO-minnen har jag ifrån EverQuest när jag går vilse i Lesser Faydark med en polare och dör i en liten by fylld med mid-level Brownies.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av DeFeCT:

Annat var det på den gamla goda tiden
I Everquest tog det typ 2-3 veckor att lvla från 49-50 när 50 var max lvl

Älskade hardcore levlandet som fanns i EverQuest. Det tog mig lite drygt ett halvår att bli 50 med min Gnome Magician. Mina absolut bästa MMO-minnen har jag ifrån EverQuest när jag går vilse i Lesser Faydark med en polare och dör i en liten by fylld med mid-level Brownies.

http://everquest.allakhazam.com/scenery2/lfaydark-brownies-ca...

Jag kommer ihåg dem, riktigt farliga små rackare hehe

Medlem
Skrivet av Bolleh:

Grabbar, ni har aldrig grindat i Lineage 2 när det var som värst.

Åh herregud vad jag minns det med fasa


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Annat var det på den gamla goda tiden
I Everquest tog det typ 2-3 veckor att lvla från 49-50 när 50 var max lvl

Inget mmo har lyckats återskapa känslan man hade i Everquest ännu!

Episkt spel..


signatur

http://friskyttarna.eu
En Svensk onlinespels community för LotRO, Guild Wars 2 och RIFT

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Annat var det på den gamla goda tiden
I Everquest tog det typ 2-3 veckor att lvla från 49-50 när 50 var max lvl

Meh, efter Ultima Online gick hela genren bara utför x).

Levelup, pvp, pve, ändlös grinding, kass combat, xp hit och gold dit. Bah! Rpg i dess sämsta format säger jag. Typ aldrig några djupa konsikvenser för sitt beteende, ingen spänning, unika händelser, förändringar osv. Nästan allt av det dåliga från D&D är fortfarande kvar men inget av det som spelar roll dvs äventyret, berättelsen och rollspelandet har kommit fram än i mmorpg genren :/.

Utan att ens försöka vara det är ju tex Dayz flertalet gånger bättre rollspel än dem flesta om inte alla mmorpg spel. Där behöver man inte tvinga fram rollspelandet eller ha speciella rpg-servrar, beteendet kommer automatiskt pga hur spelet är upplagt.

Avstängd

Grabbar ni har inte grindat i Silkroad. Där var det inte tal på några quester inte utan ren och skär hack n' slash där det tog 2 år av dagligt dödande utav monster för att slå max level och kunna farma sina skills..

Inaktiv

Ni som har lirat Runescape vet hur segt det var att lvla till 99. Minnen!

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Med risk för att låta som en bakåtsträvare, men jag förstår inte vitsen med att hetsspela till maxlvl. I ett MMO är ju upplevelsen av ett stort spel som ständigt erbjuder nya utmaningar en stor del anledningen till varför jag spelar. Vad är poängen med att nå maxlvl så snabbt som möjligt? Är det för att man först ska kunna skrika att spelet saknar endgame? Visst, alla spelar spel på olika sätt, men i min värld är vägen mer värd än målet. Dessutom blir målet, när det nu dyker upp, så mycket skötare.: )

För att många hatar att lvla och många spelar för pvpn, vilket är mest balanserat på högsta lvln. JAg hatar att lvla så jag vill att det ska gå så snabbt som möjligt.

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Priapsi:

Med risk för att låta som en bakåtsträvare, men jag förstår inte vitsen med att hetsspela till maxlvl. I ett MMO är ju upplevelsen av ett stort spel som ständigt erbjuder nya utmaningar en stor del anledningen till varför jag spelar. Vad är poängen med att nå maxlvl så snabbt som möjligt? Är det för att man först ska kunna skrika att spelet saknar endgame? Visst, alla spelar spel på olika sätt, men i min värld är vägen mer värd än målet. Dessutom blir målet, när det nu dyker upp, så mycket skötare.: )

För att många hatar att lvla och många spelar för pvpn, vilket är mest balanserat på högsta lvln. JAg hatar att lvla så jag vill att det ska gå så snabbt som möjligt.

Du har ju alltid guild wars 2 . Varför ska ALLA mmo ha så det går fort för?

Medlem

Ok, bra spel. Känns som ett givet köp, vart inte alls dömt att floppa från dag ett? 'Not'

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Priapsi:

Med risk för att låta som en bakåtsträvare, men jag förstår inte vitsen med att hetsspela till maxlvl. I ett MMO är ju upplevelsen av ett stort spel som ständigt erbjuder nya utmaningar en stor del anledningen till varför jag spelar. Vad är poängen med att nå maxlvl så snabbt som möjligt? Är det för att man först ska kunna skrika att spelet saknar endgame? Visst, alla spelar spel på olika sätt, men i min värld är vägen mer värd än målet. Dessutom blir målet, när det nu dyker upp, så mycket skötare.: )

För att många hatar att lvla och många spelar för pvpn, vilket är mest balanserat på högsta lvln. JAg hatar att lvla så jag vill att det ska gå så snabbt som möjligt.

Ja, som jag skrev så spelar ju alla på olika sätt. Jag tycker själv att PvP'n är otroligt viktig i ett MMO, och jag förstår vad du menar, men för mig är det bara en del av hela spelet. Crafting, story och utforskning är alla delar som förhöjer mig och min karaktär på vägen fram; och som både MMO- och TES-fan finns det sjukt mycket att hitta i det här spelet. Men om vi båda har kul från olika perspektiv så är ju resultatet lyckat. Återstår att se om ESO klarar av detta: )


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar