Stadbyggarspelet Banished finns ute nu

Robot
Stadbyggarspelet Banished finns ute nu
Medlem
Stadbyggarspelet Banished finns ute nu

Nehepp. Inget onlinekrav. Insta fail.

Skämt o sido, det ser kul ut. Skall spana in lite mer bilder, videos och så innan jag bestämmer mig dock.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ett spel där jag kan sitta i timmar och planera mina drömmars stad, Ja tack. Det kan ju inte bli värre än...det där vi inte vill nämna längre.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nice! Det ser ju att vara übermysigt.

Vet dock inte om plånboken blir särskilt glad..


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av conthox:

Nehepp. Inget onlinekrav. Insta fail.

Skämt o sido, det ser kul ut. Skall spana in lite mer bilder, videos och så innan jag bestämmer mig dock.

Jag kan rekommendera Quill18:s videor om du är intresserad. Av de (få) jag har sett är han den som verkar ha bäst koll på hur spelet faktiskt funkar.

Medlem

Jag bara väntade på att en mongolisk hord skulle svepa över slätterna i trailern...

Besviken.

Medlem

Har väntat ett bra tag på de här ca 2 timmar kvar tills jag kan köpa de.
Försökte flörta till de med skaparen så jag kunde få en tidigare version av spelet med de gick inte

Medlem

Tack för tipset! Detta ska jag definitivt hålla ett öga på, alternativt inhandla!

Medlem
Skrivet av Nercis:

Har väntat ett bra tag på de här ca 2 timmar kvar tills jag kan köpa de.
Försökte flörta till de med skaparen så jag kunde få en tidigare version av spelet med de gick inte

Går ju att köpa utan problem väl? Här kan du köpa en en Steamnyckel (som går att aktivera ikväll) + en DRM-fri version: http://www.shiningrocksoftware.com/buy/

Du kan även köpa via GoG om du nöjer dig med endast den DRM-fria versionen: http://www.gog.com/game/banished

Medlem

Roligt och VÄLDIGT svårt. Man kan väldigt snabbt gå från en bra fungerande och välmående by till ond, bråd död. Om man till exempel bygger en bondgård för tidigt (och låser fast arbetare som bönder) och det sen blir missväxt, då kan man stå där utan säd, och eftersom arbetarna var bönder istället för att fiska eller samla mat i skogen så tar maten slut, och folk börjar svälta ihjäl.

Ju fler som svälter ihjäl, desto färre harman som kan samla mat, så det är en ond cirkel.

Inaktiv

ser nästan roligare ut än simcity gör

Medlem

Har följt detta en längre tid nu, ser väldigt intressant ut!

Medlem

Tips: Köp det på humble store, då får du en steam nyckel fast du spar ca 40 kr att inte köpa det på steam.

Medlem

Hade kommit upp i en stabil produktion och 50 invånare. Då började ett hus brinna. Sen brann hela byn ner och jag fick lära mig att inte bygga en stor samling trähus tätt den hårda vägen. Spelet verkar riktigt lovande hittils!

Medlem

Usch, ser inte ut att vara värt 20dollar... Kanske 2, ser ut som en androidapp för bövelen!

Medlem
Skrivet av blohm:

Usch, ser inte ut att vara värt 20dollar... Kanske 2, ser ut som en androidapp för bövelen!

Nää är nog bäst att du går och spelar sim city istället. Det har ju tjusig grafik. Det som räknas juuuh.

Inaktiv
Skrivet av blohm:

Usch, ser inte ut att vara värt 20dollar... Kanske 2, ser ut som en androidapp för bövelen!

Är du fz nya negativa herre som anser allt är fult och allt måste se ut som i verkligheten för det ska vara vört 20 dollar innan du ens kastar pengar på det?

Gå och lägg dig

Medlem

Även jag som inte är mycket för stadsplanering.. tycker det här ser lockande ut!

Blohm är nog bara bitter eftersom han säkert ser ut som en Androidapp IRL. (tolkningen är fri!)

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Även jag som inte är mycket för stadsplanering.. tycker det här ser lockande ut!

Blohm är nog bara bitter eftersom han säkert ser ut som en Androidapp IRL. (tolkningen är fri!)

Fokus i det här spelet ligger snarare på survival än stadsplanering, även om man bör planera sin stad väl.

Medlem

Ser intressant ut. Lite low-budget men om gameplayet är kul så lär det vara skitsamma. Alltid kul att mysa med ett statsbyggarspel

1
Skriv svar