Final Fantasy Musik

Medlem
Final Fantasy Musik

Tjena

Skulle vilja veta vilken/vilka Final Fantasy låt/låtar tycker ni bäst om och motivera gärna varför ni valde den/dessa

För min del är det svårt att välja just en, tycker om FF7 prelude väldigt mycket samt många andra låtar i samma spel (kan nog ha göra med att det var det första FF spelet jag spelade).

Men den låt som ligger högst på min lista måste nog vara Memory of Lightwaves som är prelude till FF X-2, denna underbara låt har så mycket djup. Synd bara att resten av musiken som finns i samma spel inte håller i samma kvalité

Medlem

Zerumus sista striden i FF IV.

Musiken i Cosmos Canyon i FF VII samt Terra's Theme från FF VI

Medlem

Jag har alltid varit svag för Memories of life från FF9. Den instrumentala versionen, texten är lite för cheesy

To Zanarkand är jag också svag för. Det var något speciellt när man drog igång PS2an och hörde den första gången.


signatur

Videomupp

Medlem

Oj det var svårt.

Men skulle nog säga Premonition från Final Fantasy 8 och You're not alone från Final Fantasy 9.

Båda har en väldigt dramatisk feel som förstärker känsloförmedlingen vid de tillfällen de hörs under spelens gång.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

To zanarkand från FF X den är bara magisk på nått sätt. Sen One winged angel från FF VII Sephiroth var bara en sjukt cool boss och låten gör denna boss ännu bättre

Medlem

Kul att se att folk har olika favoriter

1
Skriv svar