Ground Zeroes – jämför Playstation- och Xbox-versionerna

Robot
Ground Zeroes – jämför Playstation- och Xbox-versionerna

En jämförande video ställer Metal Gear Solid: Ground Zeroes till samtliga format mot varandra.

#metal-gear-solid-ground-zeroes, #konami


Medlem
Ground Zeroes – jämför Playstation- och Xbox-versionerna

Trodde inte ps4 var så mycket bättre än One.
Ajja jag har min PC och WiiU det räcker gott och väl. Dock måste de som valt ps4 kunna sträcka på sig lite extra

Medlem

Tro sjutton att det ser sämre ut, de utnyttjar ju inte hårdvaran i Xbox one! Det är ju bara löjligt, de borde lära sig infrastrukturen istället.

Medlem

Det ser faktiskt rätt snyggt ut på Ps3 också, dom har gjort ett jäkligt bra jobb på grafiken för last gen, trodde ps4 versionen skulle vara som en käftsmäll mot last gen versionerna rent grafiskt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ja denna ronden gick helt klart till ps4. Jag blir lika besviken varje gång. Dessa nyheter måste få ett slut!
Min kära xbone blir ju ledsen

Flakmonkey
Skrivet av Javas:

Det ser faktiskt rätt snyggt ut på Ps3 också, dom har gjort ett jäkligt bra jobb på grafiken för last gen, trodde ps4 versionen skulle vara som en käftsmäll mot last gen versionerna rent grafiskt

Så länge det är spel som börjat sin utveckling till PS3 och Xbox 360 lär det se ut såhär med "bara" bättre framerate, högre upplösning och lite extra effekter i versionerna till Xbox One och PS4. Tror inte det finns pengar och tid för att göra två så distinkt olika versioner för att det ska vara värt det. Speciellt som marknaden för Xbox 360 och PS3 fortfarande är mycket större än den för PS4 och Xbox One.

Vi får nog ge det något år. Förutom när det gäller de exklusiva spelen förstås, men där har vi ju inte någon PS3 eller Xbox 360-version att jämföra med ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Javas:

Det ser faktiskt rätt snyggt ut på Ps3 också, dom har gjort ett jäkligt bra jobb på grafiken för last gen, trodde ps4 versionen skulle vara som en käftsmäll mot last gen versionerna rent grafiskt

Så länge det är spel som börjat sin utveckling till PS3 och Xbox 360 lär det se ut såhär med "bara" bättre framerate, högre upplösning och lite extra effekter i versionerna till Xbox One och PS4. Tror inte det finns pengar och tid för att göra två så distinkt olika versioner för att det ska vara värt det. Speciellt som marknaden för Xbox 360 och PS3 fortfarande är mycket större än den för PS4 och Xbox One.

Vi får nog ge det något år. Förutom när det gäller de exklusiva spelen förstås, men där har vi ju inte någon PS3 eller Xbox 360-version att jämföra med ^^

True true. Det är ju bara att jämföra exempelvis Condemned som kom tidigt till Xbox360 med Gears of War.

Medlem

jag ska bara köpa en ps4, 360 och en xbox one.. sedan ska jag välja


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

OJ, en rejäl skillnad mellan PS4 och XBOX One kan man säga. Tyvärr är jag ett XBOX-fan rätt in i själen och även om skillnaden i detta fallet är iögonfallande radikal är ändå köpsuget större av en Xbox än Playstation 4. Xboxen har så mycket mer att leverera i smarta tjänster och i intressanta upplägg, än PS4 i mina ögon. Men när next-gen väl står på dörren blir det inte jättekul att starta upp Xboxen för att lira spel om bildkvalitén ligger och dippar som i videon... Men det är kanske värt det.

Medlem

fan va mycket bättre flyt det är på ps4an så nice med 60fps

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

fan va mycket bättre flyt det är på ps4an så nice med 60fps

Hoppas du vet om att Youtube inte ens spelar upp material i 60fps så man kan inte se det i dessa jämförelsevideor.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Oneone:

fan va mycket bättre flyt det är på ps4an så nice med 60fps

Hoppas du vet om att Youtube inte ens spelar upp material i 60fps så man kan inte se det i dessa jämförelsevideor.

Därav slow motion klippen på slutet...kolla på videon innan du uttalar dig.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

En video i 1080p och 60 FPS ska tydligen finnas här:

http://trailers-ak.gametrailers.com/gt_vault/1/t_metalgearsol...

(har inte möjlighet att titta själv nu)

Medlem
Skrivet av Margy:

En video i 1080p och 60 FPS ska tydligen finnas här:

http://trailers-ak.gametrailers.com/gt_vault/1/t_metalgearsol...

(har inte möjlighet att titta själv nu)

Damn... oerhörd skillnad på 30 fps och 60 fps. Trodde inte att det var så märkbart. Intressant och tack för länken!


signatur

Have a good time!

Medlem

Dålig kontrast och bleka färger på One-versionen, problem PS3 ironiskt nog hade mot 360 förra generationen..

Medlem
Skrivet av Margy:

En video i 1080p och 60 FPS ska tydligen finnas här:

http://trailers-ak.gametrailers.com/gt_vault/1/t_metalgearsol...

(har inte möjlighet att titta själv nu)

Helt sjuk skillnad på PS4 och Xbox One!

Allt under 60fps är helt och hållet odugligt.

Medlem

lite trist att det knappt var någon skillnad alls på 360 och bone..

för 2 år sedan var väl en high end PC 10 gånger så stark som ett xbox360?

Medlem

Finns det något spel till både XBone och PS4 där XBoner versionen har 1080p och högre FPS medan PS4an har 720p och mindre?

Inaktiv
Skrivet av Peete:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Oneone:

fan va mycket bättre flyt det är på ps4an så nice med 60fps

Hoppas du vet om att Youtube inte ens spelar upp material i 60fps så man kan inte se det i dessa jämförelsevideor.

Därav slow motion klippen på slutet...kolla på videon innan du uttalar dig.

*suck*

Jag såg klippet och det spelar ingen roll om de slöar ner klippet då man spelar det ju inte i slow motion och därav kan man inte se hur det flyter på ett vanligt Youtube klipp. Kolla upp hur teknik fungerar innan du uttalar dig.

Medlem

PS4 är klart snyggast


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Peete:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Oneone:

fan va mycket bättre flyt det är på ps4an så nice med 60fps

Hoppas du vet om att Youtube inte ens spelar upp material i 60fps så man kan inte se det i dessa jämförelsevideor.

Därav slow motion klippen på slutet...kolla på videon innan du uttalar dig.

*suck*

Jag såg klippet och det spelar ingen roll om de slöar ner klippet då man spelar det ju inte i slow motion och därav kan man inte se hur det flyter på ett vanligt Youtube klipp. Kolla upp hur teknik fungerar innan du uttalar dig.

*suck* kolla länken längre upp med 1080p och 60 fps...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Oneone:

fan va mycket bättre flyt det är på ps4an så nice med 60fps

Hoppas du vet om att Youtube inte ens spelar upp material i 60fps så man kan inte se det i dessa jämförelsevideor.

Har du ens sett hela klippet?

Inaktiv
Skrivet av krille1986:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Peete:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Oneone:

fan va mycket bättre flyt det är på ps4an så nice med 60fps

Hoppas du vet om att Youtube inte ens spelar upp material i 60fps så man kan inte se det i dessa jämförelsevideor.

Därav slow motion klippen på slutet...kolla på videon innan du uttalar dig.

*suck*

Jag såg klippet och det spelar ingen roll om de slöar ner klippet då man spelar det ju inte i slow motion och därav kan man inte se hur det flyter på ett vanligt Youtube klipp. Kolla upp hur teknik fungerar innan du uttalar dig.

*suck* kolla länken längre upp med 1080p och 60 fps...

Nu snackade vi om klippet på Youtube, klippet ovan kan man absolut göra en rättvis jämförelse med om den nu spelar upp i 60fps.

Skrivet av Spiff:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Oneone:

fan va mycket bättre flyt det är på ps4an så nice med 60fps

Hoppas du vet om att Youtube inte ens spelar upp material i 60fps så man kan inte se det i dessa jämförelsevideor.

Har du ens sett hela klippet?

Ja det har jag gjort och klippen på youtube spelar inte ens upp i 30fps så nej man kan inte göra en bra jämförelse med klipp från youtube.

Medlem

hmm skumt, i mitt klipp fanns det utdrag där de kör i 50% speed och även 25% så när youtube skalar bort FPS kan man ändå se hur sur xbone varianten är

Typisk xbox fan:

Medlem
Skrivet av blohm:

Tro sjutton att det ser sämre ut, de utnyttjar ju inte hårdvaran i Xbox one! Det är ju bara löjligt, de borde lära sig infrastrukturen istället.

Japp och de vet ju du något om.

Medlem

Att kalla detta för nextgen är ett skämt, det är så snarlikt mellan samtliga burkar att man mår illa.

Inte en chans att jag köper detta till vare sig PS4 eller Xboner,

X360 och Xboner är löjligt lika

PS4an såg bäst ut men borgar inte för något köp om man redan har PS3 eller X360

1
Skriv svar