Thief – 1080p till PS4, 900p till Xbox One

Robot
Medlem
Thief – 1080p till PS4, 900p till Xbox One

synen spelar ingen roll, 1080P är 1080P
900P är sämre, så enkelt är det bara.'

spelar ingen roll om du vinner med en tusendel i löpning det är ändå vinst.

Xboner är sämre, det får vi hela tiden bevis på dagligen, dessutom mkt dyrare.

Sänk priset till 2499kr så "kanske" folk överväger att köpa en digitalbox istället för ett tvspel.

Jag säger absolut inte att PS4 är bäst, den har dock bättre hårdvara, som strular precis lika mkt som Xboner.

Två helt Felbara maskiner som inte förtjänar vare sig beröm eller avund.

Medlem

Det här får mig att tänka: Hur tänkte Microsoft när de valde att göra konsollen så pass klen?

Medlem

Vad man är har att säga om "next-gen" så är det iallfall glasklart att PS4 är bäst i den (imperfekta) generationen.

Sen är ju 1080p på snudden till gammalmodigt redan, men...

Medlem

Nu på senare tid så visar det helt klart att Playstation 4 är starkast. Helt ärligt vet jag inte varför man skulle vilja köpa en Xbox One så är både dyrare och sämre.

Borde tillägga så ingen gråter att självklart är PC starkare än konsollerna. Så kommer det alltid att vara. Men ibland kan det vara skönt att lira med handkontroll i soffan.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Jag förstår naturligtvis precis vad du menar men vill ända korrigera det du skriver lite grand.

900 vs 1080 progressiv scan är inte "sämre", det är en lägre upplösning. 98% av befolkningen som köper "HD" utrustning vet inte vad det egentligen innebär och vilket avstånd du skall ha till bildvisaren i förhållande till dess storlek och upplösning.

Så det kommer inte göra någon skillnad för de flesta.

Medlem

såhär är det i alla spel , och läste precis att "The Order" kommer att köras i 30fps också...........

ge oss en PC version!

Medlem
Skrivet av Oneone:

såhär är det i alla spel , och läste precis att "The Order" kommer att köras i 30fps också...........

ge oss en PC version!

ne fyfean va tråkigt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Oneone:

såhär är det i alla spel , och läste precis att "The Order" kommer att köras i 30fps också...........

Supercharged PC

Medlem
Medlem

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Miindz:

Det här får mig att tänka: Hur tänkte Microsoft när de valde att göra konsollen så pass klen?

De valde att klämma in en massa onödigheter istället för att höja prestandan på själva konsollen. Istället för att skapa en renodlad spelkonsoll där fokus ligger på tekniken i maskinen valde de att skapa en nöjes-hub.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Bör inte utvecklarna redan vara ganska bekanta med tekniken..?
Konsolerna är ju gamla PC-burkar...

Jag kan inte tänka mig att de kommer att kunna optimera spelen så -jättemycket- i framtiden... Xbox One kommer nog att kallas "Xbox 720p" ett tag till.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse

Hur är fakta en smaksak?
Om man nu föredrar en hemmabiosystem och en storbilds-TV samt att sitta på en soffa istället för en stol så är det inte svårare att koppla allting till en PC istället för en konsol.
Det här argumentet med att man måste sitta på en stol framför en skrivbord med en 22" display om man väljer PC börjar bli j*vligt uttjatat. =/

Medlem
Skrivet av Zpartan:

synen spelar ingen roll, 1080P är 1080P
900P är sämre, så enkelt är det bara.'

spelar ingen roll om du vinner med en tusendel i löpning det är ändå vinst.

Xboner är sämre, det får vi hela tiden bevis på dagligen, dessutom mkt dyrare.

Sänk priset till 2499kr så "kanske" folk överväger att köpa en digitalbox istället för ett tvspel.

Jag säger absolut inte att PS4 är bäst, den har dock bättre hårdvara, som strular precis lika mkt som Xboner.

Två helt Felbara maskiner som inte förtjänar vare sig beröm eller avund.

Ps4 behöver inte vara kraftfullare det kan bero på att mjukvaran till x1 är svårare att utveckla.

Tror inte x1 ägarna bryr sig så mycket. Tror rätt många sitter meden 5000kr samsung tv som man knappt kan se skillnad på.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

vilket jävla fail nya xbox är lol....

KoP
Medlem

Kommer ändock bli en Xbone innan PS4 då en "nöjeshub" personligen är mera eftertraktat då jag ändå dragit ner en del på spelandet under senare år.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse

Finns inget sämre argument än det där. Kan koppla in TVn till datorn vilket jag har hela tiden. Steam bic picture mode > 60fps Win , och 5.1 och allt vad det innebär. utan console.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse

Hur är fakta en smaksak?
Om man nu föredrar en hemmabiosystem och en storbilds-TV samt att sitta på en soffa istället för en stol så är det inte svårare att koppla allting till en PC istället för en konsol.
Det här argumentet med att man måste sitta på en stol framför en skrivbord med en 22" display om man väljer PC börjar bli j*vligt uttjatat. =/

Det här måste nog vara det mest uttjatade och felaktiga argumentet någonsin till varför man skulle välja konsol framför PC. Vill man ha handkontroll och stor skärm så kopplar man PC:n till TV:n och ljudet till sin reciever så man får sitt 5.1 ljud också. Det är inte svårt, det är inte krångligt och inte heller dyrt. Det enda man måste tänka på är att TV:n ska ha en bra responstid....

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse

Finns inget sämre argument än det där. Kan koppla in TVn till datorn vilket jag har hela tiden. Steam bic picture mode > 60fps Win , och 5.1 och allt vad det innebär. utan console.

Ändå en svindlande liten andel som har det som du fast förhoppningsvis blir det skillnad
med steam machines


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse

Haha hård ikea stol. Min stol är ifrån kinnarps och är förmodligen dyrare än din förbannade soffa, tv, konsoll och öl tillsammans. Och jo, när jag är lite trött och känner att jag inte orkar sitta och spela så kopplar jag in en xbox kontroller i PC och lirar nåt handkontrolls vänligt spel. OCH i 60 fps, det du!!

Medlem

Xbox One = 900p
PS4 = 1080p
PC = 3 x 2160p

Väldigt imponerande start för next-gen konsolerna.

Medlem

Jag föredrar min PC med 120fps och 120hz skärm.

Medlem

Herregud att folk orkar tjata om samma saker i artikel efter artikel.
Kan inte bara nån admin kopiera/klistra in alla kommentarerna direkt när det är en PS4 vs Xbox One-artikel?

Medlem
Skrivet av rustax:

Jag föredrar min PC med 120fps och 120hz skärm.

Nackdelen är att 120hz skärmar från Benq och Asus har så dålig bildkvalitet så det är inte värt att gå över från 60hz ips paneler för att få högre hertz och riktigt dålig bild.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av rustax:

Jag föredrar min PC med 120fps och 120hz skärm.

Nackdelen är att 120hz skärmar från Benq och Asus har så dålig bildkvalitet så det är inte värt att gå över från 60hz ips paneler för att få högre hertz och riktigt dålig bild.

Bild kvalitén är inte så dålig, självklart kan man inte jämföra det med en VA-, IPS-panel men jag föredrar flytet.

Medlem

Är väl bara att köra ett annat märke då? Jag är toknöjd med min Samsung. (TV:n är också Samsung, dock ej 120Hz)

Medlem

Kan inte folk sluta grina över vad som är bäst?

Xbox One fans: Ja Du skulle kunna spela Pong i 1080p 60hz, vi fattar, den klarar av full hd spel. Men nu har utvecklare problem att optimera spelen för konsolen. Förhoppningsvis löser det sig framöver.

PS4 fans: Visst det är bästa konsolen på pappret men folk kommer ha fina stunder med sina Xbox One´s och PC´s och båda dessa enheter kommer få grymma exklusiva spel.

PC fans: Ni får vad ni betalar för, det är väl fan solklart. Men jag slår vad om att ingen av er känner någon som har en tv i vardagsrummet som har högre upplösning än 1080P så sluta tjaffsa om upplösningen. Men ja, jag skulle ha bättre effekter och bilduppdatering om jag ville betala för det, fast å andra sidan skulle jag inte kunna spela med mina kompisar om inte även de la ner betydligt mer pengar än på en konsol.

Ibland önskar jag att kommentatorsfälten togs bort, inte bara här utan på internet överlag. Det borde finnas ragelås på tangentborden så att allt folk skrev var genomtänkt.

Jag skiter i plattformen, jag spelar på allt.
Inklusive lilla fågel blå på njurarna ( respekt för er som fattar skämtet utan att behöva googla det )

Gammal grinig gubbe har talat....

123
Skriv svar