Det finns kanske monster i Titanfall

Robot
Medlem
Det finns kanske monster i Titanfall

Vore intressant med mer än enbart människor och robotar! Ett tredje lag styrt av AI kanske.

Medlem

Titanfall är faktiskt ganska roligt, i alla fall i lagom mängder. Märks tydligt att dessa grabbarna pysslat med Call of Duty innan dock, på gott och ont.
Men en sak som irriterar mig: varför i helvete kostar spelet 599 kronor i Origins butik?! Inte konstigt att folk köper Origin-spel från ljusskygga "cd-key shops" med dessa hutlösa priser...

Medlem

Critters som är i vägen bara?

Lite coolt om man ser en del som händer i bagrunden, även om det inte påverkar spelet annars. Iofs kanske inte så många som lägger märke till det i ett snabbt spel som detta men. Många spel som skulle bli mer levande om det var saker som pågick utanför kartan så att det inte känns som att spela i en box där allt händer och så finns inget utanför det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av reaver:

Titanfall är faktiskt ganska roligt, i alla fall i lagom mängder. Märks tydligt att dessa grabbarna pysslat med Call of Duty innan dock, på gott och ont.
Men en sak som irriterar mig: varför i helvete kostar spelet 599 kronor i Origins butik?! Inte konstigt att folk köper Origin-spel från ljusskygga "cd-key shops" med dessa hutlösa priser...

Troligtvis är det de stora spelbutikerna som hotar med att inte sälja spelet i sina butiker om priset är lägre på Origin.
Även Steam råkar ut för detta ibland med stora nya spel.

Därför är det ofta dyrare med digital nerladdning än butikslåda på nya spel.

Medlem

Ni som spelat titanfall, vad tycker ni om titanerna? Jag hör mycket bra om spelet men få nämner titanerna i spelet.

Medlem
Skrivet av reaver:

Titanfall är faktiskt ganska roligt, i alla fall i lagom mängder. Märks tydligt att dessa grabbarna pysslat med Call of Duty innan dock, på gott och ont.
Men en sak som irriterar mig: varför i helvete kostar spelet 599 kronor i Origins butik?! Inte konstigt att folk köper Origin-spel från ljusskygga "cd-key shops" med dessa hutlösa priser...

Själv så använder man proxy och köper det för 300 spänn

Medlem
Skrivet av Fille_SWE:

Ni som spelat titanfall, vad tycker ni om titanerna? Jag hör mycket bra om spelet men få nämner titanerna i spelet.

Jag, de tål en del stryk och kan dela ut lika mkt:) Personligen så sitter jag aldrig i min titan, utan låter den köra på automatik, det blir mer xp då.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av reaver:

Titanfall är faktiskt ganska roligt, i alla fall i lagom mängder. Märks tydligt att dessa grabbarna pysslat med Call of Duty innan dock, på gott och ont.
Men en sak som irriterar mig: varför i helvete kostar spelet 599 kronor i Origins butik?! Inte konstigt att folk köper Origin-spel från ljusskygga "cd-key shops" med dessa hutlösa priser...

Själv så använder man proxy och köper det för 300 spänn

fusk mitt kostade 304 kr

Medlem

bättre bots hade ju inte vart fel ..för dom .dom har nu är så dåliga

Medlem
Skrivet av Fille_SWE:

Ni som spelat titanfall, vad tycker ni om titanerna? Jag hör mycket bra om spelet men få nämner titanerna i spelet.

ground > titan ifall du är skicklig

Medlem
Skrivet av Kaxxari:

bättre bots hade ju inte vart fel ..för dom .dom har nu är så dåliga

Fast nu var det ju inte meningen att dom skulle vara asbra, utan mer vara som lätta XP-källor á la creeps och annat bös i moba-spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

ah men dom är för dåliga alså kan ju stå jämte dom utan att dom ens skjuter en ..så JA skaffa bättre

Medlem
Skrivet av reaver:

Titanfall är faktiskt ganska roligt, i alla fall i lagom mängder. Märks tydligt att dessa grabbarna pysslat med Call of Duty innan dock, på gott och ont.
Men en sak som irriterar mig: varför i helvete kostar spelet 599 kronor i Origins butik?! Inte konstigt att folk köper Origin-spel från ljusskygga "cd-key shops" med dessa hutlösa priser...

Det är så det fungerar av någon anledning och det kan man också se på playstation store, xbox market place och steam i viss mån. Man tjänar mer pengar på att köpa nya och gamla spel i butik än att ladda ned dem från deras butiker oftast.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Jag skaffade mig Titan från g2play.net för 350 kr, nu ligger den på runt 380 kr.

Men bra butiker att ha koll på med alla spel är butiken ovan och gamefly samt lite andra.


signatur

cags

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Fille_SWE:

Ni som spelat titanfall, vad tycker ni om titanerna? Jag hör mycket bra om spelet men få nämner titanerna i spelet.

ground > titan ifall du är skicklig

Jag tycker precis tvärtom! Titan > all! Spränger sönder allt Känner mig helt osårbar i en!
Man känner sig verkligen överlägsen i en. Det tycker åtminstone jag. Stor och mäktig eldkraft

Medlem

Det stora monstret påminner en hel del om den här filuren.

Medlem

Tycker Titanfall var förvånadsvärt bra. Jag va lite kritisk pga COD osv men dom har lyckats. Tror jag spelat mer Titanfall än BF4 nu även fast jag varit BF-fan sen 1942. Om man kan spela monster sen också eller i alla fall mot så kommer det bara bli bättre! Pacific Rim mini anyone?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vore intressant med mer än enbart människor och robotar! Ett tredje lag styrt av AI kanske.

Men människorna och robotarna är ju redan i samma lag, och till stor del styrt av AI

Medlem

Är jag den enda som inte är intresserad av Titanfall överhuvudtaget ? FInner ingen hype i det alls.

Medlem

Är ju redan sagt att dom inte kommer vara med i banorna.

For those buzzing about the Levithan monsters in Titanfall, when I spoke with Respawn they informed me they won't actually enter the maps.

https://twitter.com/timturi/status/435923021157900288


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Stog ju nåt om co-op häromdagen. Tänk att köra co-op med Titaner och nöta ner stora monster som kommer in. (Pacific Rim). Som ett extra game-mode.

Medlem

Kanske är en idé för kommande expansion?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det stora monstret påminner en hel del om den här filuren.

http://static3.wikia.nocookie.net/__cb20130126141924/aliens/i...

Jag tänkte direkt på The Mist


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det stora monstret påminner en hel del om den här filuren.

http://static3.wikia.nocookie.net/__cb20130126141924/aliens/i...

Från The mist som för övigt är jäkligt bra
http://s1.hubimg.com/u/3262438_f520.jpg

Medlem
Skrivet av zn0r:

Är jag den enda som inte är intresserad av Titanfall överhuvudtaget ? FInner ingen hype i det alls.

nä finns nog en och en annan Själv är jag väldigt hypad över det

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Från The mist som för övigt är jäkligt bra
http://s1.hubimg.com/u/3262438_f520.jpg

Sa ju ovanför ditt inlägg


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Qvisten:

Från The mist som för övigt är jäkligt bra
http://s1.hubimg.com/u/3262438_f520.jpg

Sa ju ovanför ditt inlägg

Du sa att du tänkte direkt på the mist, bara bekräfta vad du tänkte på

Medlem

Respawn har ju hela tiden sagt att de har försökt integrera singleplayer-upplevelsen i multiplayerformatet istället för att dela upp de två (En stor anledning till t ex. AI-soldaternas närvaro).
Med den visionen finns det nog många sätt att peta in monster i spelet.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Bojkott:

Det stora monstret påminner en hel del om den här filuren.

http://static3.wikia.nocookie.net/__cb20130126141924/aliens/i...

Från The mist som för övigt är jäkligt bra
http://s1.hubimg.com/u/3262438_f520.jpg

Riktigt bra film,

med ett riktigt vrickat slut

12
Skriv svar