Nvidia Geforce GTX 750 Ti

Robot
Nvidia Geforce GTX 750 Ti

Nvidias nya grafikkortsgeneration introduceras i budgetsegmentet och visar verkligen var skåpet ska stå.

#nvidia, #amd, #battlefield-4, #bioshock-infinite, #metro-last-light, #crysis-3


Nvidia Geforce GTX 750 Ti

Sweclockers?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Kan verkligen se det här kortet i små datorer.. starkt är det för sin storlek!

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Sweclockers?

FZ!

Medlem

Fräscht med spänning via pci-express!

Medlem

Älskar hur ett så här litet kort presterar lika bra om inte bättre än mitt nuvarande Geforce GTX 560 Ti kort som är både större och kräver mer saft.

Medlem

Perfekt att bygga en steambox konsol med. Själv föredrar jag lite mer prestanda i min HTPC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

34 fps?
Och det ska vara bra?

Pfff

Min 580 klarar det bättre

Medlem

Jag undrar vad skillnaden hos GTX 750 blir jämt emot mitt nuvarande GTX 460 1GB.

Ser ut som att ett byte är inom räckhåll iom det billiga priset.

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Sweclockers?

* SweClockers

Skrivet av Satheus:

Älskar hur ett så här litet kort presterar lika bra om inte bättre än mitt nuvarande Geforce GTX 560 Ti kort som är både större och kräver mer saft.

Verkar ju slå mitt 670 kort tillomed för jag har knappt inga 48 fps i bf4 på high


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Slår detta kort gtx 650 tro? Isf ser jag en billig uppgradering från det sämsta kort jag ägt!

Medlem

Gör en mer rättvis jämförelse med R7 265 i stället.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

vilket sött kort

Medlem
Skrivet av totte1015:

34 fps?
Och det ska vara bra?

Pfff

Min 580 klarar det bättre

Ja, och beroende på om du har den budget varianten eller de dyrare så skiljer sig priset mellan korten ca 699-2699kr, eller den absolut dyraste 580 ca 3900kr.

Och detta nya är mer energisnålt och har mindre värmeutveckling.
Det är som sagt inte högprestanda kort som det är tänkt som.

Medlem

någon som har lust att förklara det där med kärnorna, och vad skillnaden mellan företagens olika kärnor innebär? kan inget men är intresserad av att lära mej!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av azeriath:

Slår detta kort gtx 650 tro? Isf ser jag en billig uppgradering från det sämsta kort jag ägt!

Ja GTX 750 Ti presterar bättre än 650 Ti men något sämre än GTX 660, så någonstans mellan dessa. Men med mycket lägre energikonsumtion och utan behovet av strömtillförsel från nätagget är detta en riktigt smutt lösning.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av PeTTs0n:

Gör en mer rättvis jämförelse med R7 265 i stället.

Dels har vi inte fått in 265 eftersom det inte lanserats på bred front, och dels är det inte den direkta motsvarigheten till 750 Ti (det är 260X som är det). Men vi ska så klart testa 265 när det kommer in och jämföra det med relevanta Nvidia-kort.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av azeriath:

Slår detta kort gtx 650 tro? Isf ser jag en billig uppgradering från det sämsta kort jag ägt!

Ja GTX 750 Ti presterar bättre än 650 Ti men något sämre än GTX 660, så någonstans mellan dessa. Men med mycket lägre energikonsumtion och utan behovet av strömtillförsel från nätagget är detta en riktigt smutt lösning.

R7 265 ligger i samma prisklass som GTX 750 Ti men presterar mycket bättre.

Citat:

Överlägsen prestanda i prisklassen

Missat R7 265?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Sweclockers?

Nej detta är FZ, vi skriver också om hårdvara ibland


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vilket sött kort

tänkte likadant

men se, ett sånt näpet litet kort


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av azeriath:

Slår detta kort gtx 650 tro? Isf ser jag en billig uppgradering från det sämsta kort jag ägt!

Ja GTX 750 Ti presterar bättre än 650 Ti men något sämre än GTX 660, så någonstans mellan dessa. Men med mycket lägre energikonsumtion och utan behovet av strömtillförsel från nätagget är detta en riktigt smutt lösning.

R7 265 ligger i samma prisklass som GTX 750 Ti men presterar mycket bättre.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/5929?k=10ef1f3141349...

Citat:

Överlägsen prestanda i prisklassen

Missat R7 265?

Än så länge är det ju bättre eftersom R7 265 inte finns ute än :P.

Sedan är GTX 750 Ti fortfarande mycket mer strömsnålt än R7 265.
Förutom det så slår R7 265 GTX 750 Ti i alla de tester som sweclockers gjort ja

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av azeriath:

Slår detta kort gtx 650 tro? Isf ser jag en billig uppgradering från det sämsta kort jag ägt!

Ja GTX 750 Ti presterar bättre än 650 Ti men något sämre än GTX 660, så någonstans mellan dessa. Men med mycket lägre energikonsumtion och utan behovet av strömtillförsel från nätagget är detta en riktigt smutt lösning.

R7 265 ligger i samma prisklass som GTX 750 Ti men presterar mycket bättre.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/5929?k=10ef1f3141349...

Citat:

Överlägsen prestanda i prisklassen

Missat R7 265?

Vi har som sagt inte fått in 265 än, eftersom Amd helt enkelt inte har fått fram ett ex och deras partners verkar ovilliga att skicka produkter. Som Winzi är inne på här ovan är 750 Ti mycket mer energieffektivt än 265, som egentligen är ett överklockat 7850 (Amd har själva erkänt detta). Men vi ska så klart testa 265 så fort vi får in det och testa allt från prestanda till energieffektivitet, värmeutveckling med mera.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av totte1015:

34 fps?
Och det ska vara bra?

Pfff

Min 580 klarar det bättre

Du har ju uppenbart inte fattat poängen.

Jag har ett GeForce 770-korta, alla spel går att maxa och få topprestanda. Är inte förvånad att detta kort också gör bra ifrån sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av azeriath:

Slår detta kort gtx 650 tro? Isf ser jag en billig uppgradering från det sämsta kort jag ägt!

Ja GTX 750 Ti presterar bättre än 650 Ti men något sämre än GTX 660, så någonstans mellan dessa. Men med mycket lägre energikonsumtion och utan behovet av strömtillförsel från nätagget är detta en riktigt smutt lösning.

R7 265 ligger i samma prisklass som GTX 750 Ti men presterar mycket bättre.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/5929?k=10ef1f3141349...

Citat:

Överlägsen prestanda i prisklassen

Missat R7 265?

Vi har som sagt inte fått in 265 än, eftersom Amd helt enkelt inte har fått fram ett ex och deras partners verkar ovilliga att skicka produkter. Som Winzi är inne på här ovan är 750 Ti mycket mer energieffektivt än 265, som egentligen är ett överklockat 7850 (Amd har själva erkänt detta). Men vi ska så klart testa 265 så fort vi får in det och testa allt från prestanda till energieffektivitet, värmeutveckling med mera.

40W mer vid full load vilket är en skillnad på mellan 15%-20% högre förbrukning. Vilket egentligen inte är något för någon som är ute efter så billig prestanda per krona.

265 är inte ute på marknaden men har ett riktpris på 150 dollar vilket GTX 750 Ti också har.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

funderat en del på detta kortet tror ni det slår mitt ati 6870 med eftermarknas kylare och klockat till 950 mzh klocka 1150

kortet ser ju så...menlöst ut


signatur

New life, New hope

Gen
Medlem

Vad sött med en hårdvarureview Fortsätt så.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av kalle.lindestrom:

funderat en del på detta kortet tror ni det slår mitt ati 6870 med eftermarknas kylare och klockat till 950 mzh klocka 1150

kortet ser ju så...menlöst ut

Ja det kommer prestera markant bättre än ditt 6870 och drar mindre ström, och kommer säkerligen att vara tämligen tystgående med effektiva eftermarknadskylare. Med tanke på att kretsen är så energieffektiv kommer olika partners att kunna överklocka sina produkter hyggligt mycket utan att behöva slänga dit högljudda kylare, så funderar du på att handla spelkort i budgetsegmentet är detta en grymt bra plattform.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av azeriath:

Slår detta kort gtx 650 tro? Isf ser jag en billig uppgradering från det sämsta kort jag ägt!

Ja GTX 750 Ti presterar bättre än 650 Ti men något sämre än GTX 660, så någonstans mellan dessa. Men med mycket lägre energikonsumtion och utan behovet av strömtillförsel från nätagget är detta en riktigt smutt lösning.

R7 265 ligger i samma prisklass som GTX 750 Ti men presterar mycket bättre.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/5929?k=10ef1f3141349...

Citat:

Överlägsen prestanda i prisklassen

Missat R7 265?

Vi har som sagt inte fått in 265 än, eftersom Amd helt enkelt inte har fått fram ett ex och deras partners verkar ovilliga att skicka produkter. Som Winzi är inne på här ovan är 750 Ti mycket mer energieffektivt än 265, som egentligen är ett överklockat 7850 (Amd har själva erkänt detta). Men vi ska så klart testa 265 så fort vi får in det och testa allt från prestanda till energieffektivitet, värmeutveckling med mera.

40W mer vid full load vilket är en skillnad på mellan 15%-20% högre förbrukning. Vilket egentligen inte är något för någon som är ute efter så billig prestanda per krona.

265 är inte ute på marknaden men har ett riktpris på 150 dollar vilket GTX 750 Ti också har.

Med tanke på att R7 265 bygger på 7850 kommer det inte ha samma utrymme för fabriksöverklockning som 750 Ti har tack vare Maxwell-arkitekturen, så jag misstänker att olika partnerkort baserade på 750 Ti kommer att vara överklockade så att de presterar lika bra eller bättre än ett 265 utan att ligga på galna temperaturer under belastning. Men, som sagt, vi har inte fått in ett ex av 265 än så jag väntar med konkret uttalande innan jag kört igenom testerna själv.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

12
Skriv svar