Bucket list.

Inaktiv
Bucket list.

Alla har vi väl saker vi skulle vilja göra innan det är dags att spela schack med döden. Platser man vill hinna besöka, attraktioner att hinna med och kanske saker man skulle vilja hinna äga innan sista sandkornet i timglaset trillar ner (åh gud vilken corney liknelse, men ni fattar grejen).

Har aldrig tidigare författat ner vad jag har kvar av mina "drömmar" (det mesta på min lista kommer aldrig hända, men drömma går ju), nu kör vi dom 8 "största"!

1: Åka till Japan!
Det finns så många saker jag skulle vilja göra i Japan, att åka dit skulle skapa en helt egen lista på oändligt med punkter. Och ja jag vet, extremt stereotypiskt av en människa som spelar att vara förälskad i Japan. Men vem är inte det egentligen?! Skulle vara helt fantastiskt att få se både det traditionella Japan och det moderna. Gamla tehus möter stor fläskig Nintendobutik liksom. En av de butiker jag allra helst skulle vilja besöka ligger på en bakgata i Tokyo, Super Potato. Jag gissar att dom flesta av er har hört talas om den, men för er som missat den är det typ ett flervåningsmuseum (tror det var 3 våningar om jag inte minns helt fel) fullproppat med spel. Vi pratar mängder med spel och annan kuriosa från alla tiders spel, och det mesta går att köpa.

2: Åka till Florida!
Disney World... och då menar jag The Disney world. Det som Walt faktiskt var med och startade upp. Har alltid varit tokig i Disney, allra helst Kalle Anka och de klassiska filmerna. Tror jag läst 2 biografier om karln och sett x antal dokumentärer och behind the scenes-grejer. Visst, han blev lite störd mot slutet, men är inte alla genier lite störda?

3: Träffa Shigeru Miyamoto!
Att bara få sitta ner med honom och få "pick his brain" (kommer inte alls på den svenska motsvarigheten :/) en stund. Få veta hur han kommer på allt, vad som händer i den där "välfriserade" hjässan när en idé har ploppat upp. Och allra helst få chans att prata Zelda med mannen som skapat min favoritserie.

4: Gå på ett E3!
Behöver den förklaras?

5: Besöka en chokladfabrik!
Då menar jag en redig rundtur och provsmakning med en härlig presentpåse att ta med hem ;P

6: Åka till Hawaii!
Allt verkar bara så lugnt och mysigt där, få lära sig hula, gå på luau och sånt. Och surfa är något jag vill göra, och finns det något bättre ställe än Hawaii då?

7: Göra något som helt strider mot min natur!
Och då syftar jag på Bungyjump, Skydiving eller liknande. Inte alla, utan bara en sån aktivitet räcker för mig.

8: Gifta mig!
*Blink blink* till dig min kära fästman!

Så där är dom samlade, dom möjliga och omöjliga. Men förhoppningsvis ska väl en del av dom lyckas bockas av i alla fall!

Vad har du för topplista saker du skulle vilja hinna med? Någon som har samma punkter som mig?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Bucket list.

Japan är underbart, intressant och fascinerande, dröj inte för länge med detta eller gifta dig


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Härlig lista.

Jag bor ute i skogen och när jag släpper ut hunden på kvällen och stjärnhimlen syns tydligt en molnfri vinterkväll är det lätt att titta upp och drömma. Jag vet att det låter "corny" men det är en nästan spirituell upplevelse att titta på Vintergatan och drömma om vad man vill göra och alla platser man vill besöka.

Inaktiv

Gissar att du varit där med tanke på formuleringen walter_iego? När var du där? Hur var det?

Ingen kan säga annat än att det är härligt med stjärnklara kvällar. Vi har det hyfsat bra med himlen där vi bor, men inget slår himlen när man är i skogen eller på landet!


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Skiljer sig inte så mycket från min lista!

Skulle vara härligt att vara i Japan runt April-Maj när körsbärsblomningen är i full gång. Förhoppningsvis kan jag åka dit nästa år.

1
Skriv svar