......

.........

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Som ni alla vet så är kommande Star Citizen (Här efter bara kallat SC) i 1.8 --> 25m skala.
Det menas att du som spelbar karaktär kommer stå framför plan som är 25m + i skala
(Du framför pub huset i stockholm = du framför en Idris Corvete)

Jag tror att du har missförstått vad skala är.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skala_(avbildning)

Medlem

Jag är också mycket osäker på vad du menar. Syftar du på proportion? Är förvirrad överlag vad du menar faktiskt, så "som vi alla vet" känns generöst.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

Jag är också mycket osäker på vad du menar. Syftar du på proportion? Är förvirrad överlag vad du menar faktiskt, så "som vi alla vet" känns generöst.

haha har tänkt fel, menar att det är som att en 1m 8cm person står framför ett object som är ca 25m brett och 7 meter högt...

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av Stag:

Jag är också mycket osäker på vad du menar. Syftar du på proportion? Är förvirrad överlag vad du menar faktiskt, så "som vi alla vet" känns generöst.

haha har tänkt fel, menar att det är som att en 1m 8cm person står framför ett object som är ca 25m brett och 7 meter högt...

Men alla skepp i SC är väl inte 25 m breda och 7 m höga?

Jag antar att det du letar efter är spel med stora farkoster, där man kan befinna sig utanför farkosten som en spelare (och därigenom uppleva hur stora de är i jämförelse med spelaren). Jag antar därutöver att du menar 1 m 80 cm och inte 1 m 8 cm

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Vilka mer spel skulle passa i denna skala? Skriv gärna ner själva vilka spel ni skulle vilja se i en "irl" skala?

Du har skön inlevelse i din text när du skriver! Inget illa menat men skalan har du rört till lite!

"IRL-skalan" betäcknas 1:1 (En avbildning av verkligheten utan förstoring eller förminskning har skalan 1:1)

Kolla in Warhorse kommande spel (Kingdom Come) på Youtube!

Medlem

Det du skriver om är alltså förhållandet mellan karaktären och fordonet? Förstår jag dig rätt då?

För om vi pratar skala 1:1 och 1,8 meter långa karaktärer så skulle du bara se smalbenen på din skärm. I FullHD upplösning brukar en karaktär vara cirka 12-15cm (uppskattad längd, jag har inte mätt) på min skärm. Om karaktären i spelet då ska motsvara 1,8 m lång så pratar vi en skala på cirka 1:12.

Nu låter jag som en dryg besserwisser, jag vet, förlåt.

Medlem

Jag vart också lite osäker, men det kanske är "propotioner" som han menar. Att farkosterna är i såpass stora så att om man som spelar står brediv den så får man känslan av att den är i rätt storlek och att man verkligen skulle kunna gå in i den och sätta sig.

// edit: stavning


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar