Ny trailer för Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

Robot
NiC
Medlem
Ny trailer för Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

Är det bara jag som är taggad?

Medlem
Skrivet av NiC:

Är det bara jag som är taggad?

Nej då. Förbeställt sen länge

Medlem

Vissa par har typ sina låtar där de säger "ahhh detta är vår låt".
FFX och FFX-2 är min och tjejens "ahhh detta är vårt spel"
Många fina minnen

Medlem

Okej, nu har jag fått på tok för många anledningar till att fixa en ny PS3a innan jag fixar en PS4.

Medlem

Final Fantasy VAR bättre förr! Detta ska bli skoj att spela igen i HD =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Ser så fram emot detta.

Medlem

Men vaddå PS3 och Vita release? Skämtar de? Vi har PS4 nu, släpp!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Två sjukt underskattade spel igen, känns som det blivit nån trend att hata ner på FF serien efter FFIX, visst kan hålla med om att FFXII inte va det bästa om än dock fortfarande bra spel, FFXIII däremot tycker jag är sjukt bra! tror största problemet FF serien lider av är att alla recenserar det inte jämfört med andra spel utan man jämför med typ FFVIII osv som är ett av historiens bästa spel

Medlem

men inget nytt FF7 eller 8.... trist.

Medlem

Jag förstår verkligen inte vad som var så bra med 8an, själv tyckte jag allt i den var hel konstigt... med det sagt älskar jag 4, 7, 9an och 10an var helt okej.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Jag förstår verkligen inte vad som var så bra med 8an, själv tyckte jag allt i den var hel konstigt... med det sagt älskar jag 4, 7, 9an och 10an var helt okej.

Vet inte vart 8an kommer ifrån när man pratar om hyllade FF-spel. De vanliga är väl 6an, 7an och 9an som anses vara de bästa.

Medlem

Det var bättre förr

Medlem
Skrivet av pezit:
Skrivet av BeeJac:

Jag förstår verkligen inte vad som var så bra med 8an, själv tyckte jag allt i den var hel konstigt... med det sagt älskar jag 4, 7, 9an och 10an var helt okej.

Vet inte vart 8an kommer ifrån när man pratar om hyllade FF-spel. De vanliga är väl 6an, 7an och 9an som anses vara de bästa.

Jag tyckte storyn var bra i 8,+ jag gillade inte FF9 story eller stilen idet.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av pezit:
Skrivet av BeeJac:

Jag förstår verkligen inte vad som var så bra med 8an, själv tyckte jag allt i den var hel konstigt... med det sagt älskar jag 4, 7, 9an och 10an var helt okej.

Vet inte vart 8an kommer ifrån när man pratar om hyllade FF-spel. De vanliga är väl 6an, 7an och 9an som anses vara de bästa.

Jag tyckte storyn var bra i 8,+ jag gillade inte FF9 story eller stilen idet.

6an och 7an var legendariska. 8ans största problem var gameplayet. Summoning som enda sätt att göra skada på i endgame var för tråkigt. tidsödlande och allmänt tråkigt ur RPG synpunkt. . 9an var helt ok både i gameplay och story. Personligen gillar jag fantas som riktar sig till dåtid snarare än futuristiska miljöer men 7an är verkligen undantaget på hur man skapar världens bästa spelvärld. 10an hade bland den bästa karaktärs utvecklingen jag än idag sett. glädjen av att avancera en karaktär på griden lever kvar än idag.. 12an hade en av de bästa storys och miljöer jag sett men fall platt på gameplay och utveckling av sina karaktärer. Böev ju rent av onödigt att använda schackbrädan för lvl upp mot slutet för att de redan
besatte den kunskapen man egentligen önskade. 4 karaktärer istället för 3 hade gjort det roligare.

13 var bara en katastrof som egentligen var snyggt inslagen i ny grafik. Riktig grund karaktärsutveckling och riktigt dålig story. Lightning var ju cool men vafan var det som hände egentligen?

Medlem
Skrivet av softis:
Skrivet av Sille:
Skrivet av pezit:
Skrivet av BeeJac:

Jag förstår verkligen inte vad som var så bra med 8an, själv tyckte jag allt i den var hel konstigt... med det sagt älskar jag 4, 7, 9an och 10an var helt okej.

Vet inte vart 8an kommer ifrån när man pratar om hyllade FF-spel. De vanliga är väl 6an, 7an och 9an som anses vara de bästa.

Jag tyckte storyn var bra i 8,+ jag gillade inte FF9 story eller stilen idet.

6an och 7an var legendariska. 8ans största problem var gameplayet. Summoning som enda sätt att göra skada på i endgame var för tråkigt. tidsödlande och allmänt tråkigt ur RPG synpunkt. . 9an var helt ok både i gameplay och story. Personligen gillar jag fantas som riktar sig till dåtid snarare än futuristiska miljöer men 7an är verkligen undantaget på hur man skapar världens bästa spelvärld. 10an hade bland den bästa karaktärs utvecklingen jag än idag sett. glädjen av att avancera en karaktär på griden lever kvar än idag.. 12an hade en av de bästa storys och miljöer jag sett men fall platt på gameplay och utveckling av sina karaktärer. Böev ju rent av onödigt att använda schackbrädan för lvl upp mot slutet för att de redan
besatte den kunskapen man egentligen önskade. 4 karaktärer istället för 3 hade gjort det roligare.

13 var bara en katastrof som egentligen var snyggt inslagen i ny grafik. Riktig grund karaktärsutveckling och riktigt dålig story. Lightning var ju cool men vafan var det som hände egentligen?

Så du menar att Limitbrakes va inte cp stört kraftigt i 8?? som man enkelt kunde utnyttja genom att ha en char på låg hp hela tiden? eller faktumet att man trigga sina attacker, och kombo attackerna från Zel limitbrake mm? och vanlig magi var bra med.

1
Skriv svar