En peppande trailer för Dark Souls II

Robot
Medlem
En peppande trailer för Dark Souls II

typ glömt av detta.. frågan är ifall jag ska lägga en beställning eller vänta lite, känner inte nån större pepp men vill nog ändå spela det..


signatur
Medlem

Man har hört mycket bra om spelet Dark Souls 1 så 2:an borde bli minst lika bra. Själv så köpte man 1:an nyss och det får bli att spela igenom det först och sedan se om det är värt att köpa 2:an. Spelet släpps som sagt i mars så man har ett par veckor på sig att klara av det första.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Någon som har en susning om när PC-versionen kommer?

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Någon som har en susning om när PC-versionen kommer?

Deras senaste uttal var "veckor efter konsol releasen" men de angav inget exakt datum tyvärr.

http://www.digitalspy.co.uk/gaming/news/a548172/dark-souls-2-...

Medlem

enda stordådet jag kommer utföra i detta spel e att ligga o drägla på marken hela tiden så som jag gjorde i demonsouls och i darksouls

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bamia:

enda stordådet jag kommer utföra i detta spel e att ligga o drägla på marken hela tiden så som jag gjorde i demonsouls och i darksouls

Bara spelat Dark Souls, hur är Demon Souls i jämförelse?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är DrkS II en fortsättning på DrkS I sett till story och tidslinje?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Klockrent sätt de förklarade vad som gör spelen så bra - "It is not about dying, it´s about what you learn from dying". 14 Mars kan inte vänta längre!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bamia:

enda stordådet jag kommer utföra i detta spel e att ligga o drägla på marken hela tiden så som jag gjorde i demonsouls och i darksouls

Bara spelat Dark Souls, hur är Demon Souls i jämförelse?

Mindre öppet, och lite svårare, *kanske är för jag spelade demonsouls först.*

Är ju lite anorlunda mekaniker i spelet också.

finaste momentet var när jag vred min ps3 kontroller itu, när jag dött på sista bossen i spelet utan få tag i blodpölen, hade lyckats få tag på den genom typ 12-15 försök, dvs typ 700 k souls.

The nerd-rage was total, var jävligt tillfredsställande att klara bossen dock.. och börja på newgame + suck... tror jag slutade spela på newgame + 3 flamelurker, kändes omöjligt.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara spelat Dark Souls, hur är Demon Souls i jämförelse?

Dark Souls har en mer öppen värld och är betydligt större än Demon's Souls och känns med andra ord friare. Demon's Souls är mer uppbyggt kring en hub (Nexus) dit du kan ta dig till 5 olika världar, där varje värld är ganska linjär. Pga att spelet har en mindre värld men ändå är ungefär lika svårt så blir det mer grindande på samma ställe i Demon's Souls än i Dark Souls. Dark Souls går att spela utan att grinda vidare mycket, Demon's Souls är dock betydligt svårare att göra det eftersom du inte kan springa omkring i en stor värld och levla upp.

Dark Souls är helt klart den bättre av de två. Så om du ska spela ett av dessa ska du spela det. Om du gillar Dark Souls mycket så är dock Demon's Souls värt att spela. På sina ställen är Demon's Souls till och med både snyggare och mer stämningsfullt än Dark Souls, men i det stora hela vinner Dark Souls. På en 10-skalig betygskala skulle jag nog ge Dark Souls en 10:a och Demon's Souls en 8:a. Tycker Dark Souls är förra konsollgenerationens bästa spel.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Är DrkS II en fortsättning på DrkS I sett till story och tidslinje?

Nix. Tror att DS2 är en prequel eller liknande om jag förstått det rätt. Vad jag förstått är det samma "värld" men det utspelar sig under en annan tid i en annan del av världen. Tror inte du kommer stöta på eller höra referenser till NPC'er från DS1, men det är bara min gissning.

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av flamgorilla:

Är DrkS II en fortsättning på DrkS I sett till story och tidslinje?

Nix. Tror att DS2 är en prequel eller liknande om jag förstått det rätt. Vad jag förstått är det samma "värld" men det utspelar sig under en annan tid i en annan del av världen. Tror inte du kommer stöta på eller höra referenser till NPC'er från DS1, men det är bara min gissning.

Det är en sequel. Om man spelat betan kan man se att vissa items refererar till NPCer från Dark Souls 1.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bamia:

enda stordådet jag kommer utföra i detta spel e att ligga o drägla på marken hela tiden så som jag gjorde i demonsouls och i darksouls

Bara spelat Dark Souls, hur är Demon Souls i jämförelse?

deamons soul e mycket svårare lite sämre grafik men klart mycket svårare

Medlem
Skrivet av Bamia:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bamia:

enda stordådet jag kommer utföra i detta spel e att ligga o drägla på marken hela tiden så som jag gjorde i demonsouls och i darksouls

Bara spelat Dark Souls, hur är Demon Souls i jämförelse?

deamons soul e mycket svårare lite sämre grafik men klart mycket svårare

Stämningen och musiken är mycket bättre i Demon Souls.

Medlem

Bokat en Collector's Edition och sitter ivrigt och väntar på release!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Bokat en Collector's Edition och sitter ivrigt och väntar på release!

Samma här! Synd att de fortfarande håller inne med PC-release datumet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Oh fan vad underbart, enda jobbiga är att det släpps så nära inpå Diablo 3 expansionen

Inaktiv
Medlem

Duktig konsument som jag är så har jag förhandsbokat spelet till PS3 och PC! Tänkte först bara köpa PC-versionen men kunde inte hålla mig allra helst när dem inte satt datum på det än

Medlem

Efter en del velande så vart det klart.. vart ingen CE, blir bara en black armor edition. Taggar, hört att det har mer känsla av att vara DeS, vilket gillas då DeS faktiskt gillas lite mer av mig Svårare, snabbare, helt enkelt bättre (bättre var överdrift, finns mycket som var bättre i DaS, men det gäller inte svårigheten och snabbheten imo)

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bamia:

enda stordådet jag kommer utföra i detta spel e att ligga o drägla på marken hela tiden så som jag gjorde i demonsouls och i darksouls

Bara spelat Dark Souls, hur är Demon Souls i jämförelse?

deamons soul e mycket svårare lite sämre grafik men klart mycket svårare

Stämningen och musiken är mycket bättre i Demon Souls.

Håller med att stämningen och musiken är bättre i DeS. Jag älskade DeS, så sjukt bra spel. DS har jag inte ens tagit mig igenom än.. Har lite svårt för att det är öppet och ingen direkt väg att gå, man får i princip inga guidelines alls vart man ska. Utan det är att gissa sig fram..

I DeS så var det Nexus > Värld 1 > Nexus > Värld 2 osv. Enkelt!

1
Skriv svar