Vädergudar!!

Flakmonkey
Vädergudar!!

Hade det varit för tre månader sen hade jag blivit upprymd av synen som mötte mig när jag drog upp persiennerna imorse. Idag blev jag dock bara förbannad. Snön hade ju mer eller mindre försvunnit helt igår. Man kunde ta sig en löptur utan att behöva koncentrera sig på att inte ramla och vinterkläderna var så nära att bäras ner till källaren. Och så möts man av det här idag...

Jo jag vet att det bara är februari så då får man räkna med sånt här men det hjälps inte jag blir sur ändå. Då hjälper det inte att barnen tycker det är kul och att de hoppas snön ligger kvar till sportlovet. Egoistiskt som fan såklart men ska man inte få vara det ibland?

#blogg

Medlem
Vädergudar!!

Vi hade barmark igår på morgonen. Nu har vi 10 cm snö och 2-3 minusgrader efter nattens väderomslag. Och det snöar fortfarande lite.

Medlem

Usch ja, kände likadant när man tittade ut genom fönstret. Förhoppningsvis smälter det bort lika snabbt som det kom.

Hur kan man bli förbannad när snön är borta, det är ju guld


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Härligt väder för en hundägare som mig. Trött på väta och slask ( men detta lär övergå till det så småning om )

Flakmonkey
Skrivet av walter_iego:

Hur kan man bli förbannad när snön är borta, det är ju guld

Haha min bild som visar att snön har öst ner under natten kom inte med... då blev inlägget lite fel... jag gillar ju att snön är borta och hatar att den är tillbaka

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur kan man bli förbannad när snön är borta, det är ju guld

Ja, absolut. Det enda jag hatar är övergångsperioden mellan snö och barmark. När allt är en enda brun lera som ligger överallt. Ännu värre blir det pga att jag är hundägare.

Flakmonkey
Skrivet av Bennii:

Ja, absolut. Det enda jag hatar är övergångsperioden mellan snö och barmark. När allt är en enda brun lera som ligger överallt. Ännu värre blir det pga att jag är hundägare.

Det där är dagens sanning. Skulle snön bara försvinna över en natt, gatorna sopas fria från allt grus... då vore livet lite mer perfekt

Medlem

Jag kan bara hålla med. Jag tyckte det var så skönt att snön äntligen var borta, det gör det mindre träligt att ta sig hem från bussen om dagarna. Har bara uppför då, med en del som har en lutning på närmare 50grader och då blir det verkligen ett steg fram ett halvt steg tillbaka.

1
Skriv svar