Battlefield 4: Second Assault

Robot
Battlefield 4: Second Assault

Med nostalgi som främsta vapen återupptar Dice arbetet med att förse Battlefield 4 med nya slagfält.

#quakeworld, #counter-strike, #unreal-tournament-2004, #quake-live, #battlefield-4, #battlefield-3, #battlefield-bad-company-2, #dice


Medlem
Battlefield 4: Second Assault

sicken tur att man bara köpte spelet denna gången och ingen premium version o hela kalas puff samlingen

Medlem

Bra BF2 känsla på detta mappack.

Medlem

Nix, väntar till Naval Strike.

Medlem

Håller med på alla punkter faktiskt. Second Assault bidrar ju med omväxling men med en känsla av feghet.

Kul med nytt när man ändå har Premium men 150 spänn för detta som fristående DLC hade känts dyrt.

Medlem
Skrivet av BNEA02:

Bra BF2 känsla på detta mappack.

Ser ut som en tröttsamt DLC-paket som försöker kittla retronerven. Har svårt för BF just nu. Kanske ger det sig i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

CQ och inte CQ large är det enda som känns trevligt i spelet. Så kommer detta...

Metro funkar värre än i BF3 där det fortfarande var möjligt att köra på. Tar man mitten här bör man vinna. BF4 är snabbare och man dödar snabbare vilket gör BF3's "förbirushar" snudd på omöjliga om laget man spelar mot verkligen inte suger.

Gulf of Oman... Kom igen, CQ har TVÅ PLAN, TVÅ MARKFORDON och EN helikopter. Halva laget sitter och kör något på en sån liten karta och det funkar verkligen inte. Trevlig stormeffekt dock. Blir förvisso urlöjligt när det är full sandstorm och en helikopter lallar runt ovanför en utan minsta problem...

Hade hoppats på lite ny-drag i ett spel som börjar kännas lite väl tjatigt men inte blir det detta DLC som sparkar igång det i alla fall.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag vet inte... Har helt tappat lusten på Battlefield serien... Kan nog ha att göra med att jag blev så besviken på BF4. Inte super besviken men det var bara så "meh". En axelryckning.

Jag minns när jag blev besviken över att det var modern krigsföring igen... Den känslan har inte gått bort.

Om Battlefield 5 är modern krigsföring igen så blir det ABSOLUT inget köp.

Det räckte med Battlefield 3. Ser mer fram emot Star Wars slagfältet istället...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker banorna blev otroligt snygga med Frostbite 3-motorn.
Och några nya grepp på t.ex. Firestorm som är trevliga.

Finns även lite alternativa vägar på Metro också ifall folk inte hittat dom, som gör att man faktiskt kan smyga förbi värsta gröten om man vill, eller överraska några kampande rulltrappsnissar.

Det dom gjort med Caspian fastnade jag mest för. Blev en trevlig bana, helst med Levolution-grejen.


signatur
Medlem

Jag litar iof på Calles betyg, men frågan till er som har spelat det (redan): Har inte premium så måste köpa alla separat, är det värt att köpa denna?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Svårt att recensera något som bara är vad det är: Några BF3 kartor uppdaterade till BF4. Nästan onödigt att recensera. Exakt vad det är står lixom på boxen, so to speak.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag litar iof på Calles betyg, men frågan till er som har spelat det (redan): Har inte premium så måste köpa alla separat, är det värt att köpa denna?

Om du lirar på nextgen konsoll och aldrig lirat bf med över 32 spelare kan det vara värt att få uppleva 64 spelare på bf3 banorna.. Annars äre nog inte värt det.

Medlem
Skrivet av bal0:
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag litar iof på Calles betyg, men frågan till er som har spelat det (redan): Har inte premium så måste köpa alla separat, är det värt att köpa denna?

Om du lirar på nextgen konsoll och aldrig lirat bf med över 32 spelare kan det vara värt att få uppleva 64 spelare på bf3 banorna.. Annars äre nog inte värt det.

Spelar FPS såsom FPS skall spelas; på PC.
Tack! Ska kolla runt lite mer och få lite mer utlåtanden men verkar som om det inte blir ett köp dock. Synd på alla roliga vapen dock=/


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

BF4 premium kommer gå till historien som ett av mina sämsta spelköp någonsin. Det är högt där uppe i toppen tillsammans med This menas war och Amiga CD32.

Medlem

Second assaul borde ha varit den första expansionen och inte China Rising.

Medlem

EA, åter igen, har insett att när folk väl köpt produkten så lägger de ner så lite resurser som möjligt på att göra den så bra som möjligt.

Dessa DLC borde vara gratis, särskilt med tanke på BF4's skick.

Medlem

Har spelat ett par timmar igår och det var väl OK men för mig personligen var det inga bra banor som blev utvalda förutom Caspian. Jag gillade starkt Bazaar och Seine Crossing och hade helst sett dessa två i det här DLCt.

Sen är det lite tråkigt med samma banor som man nött i BF3 som återanvänds igen.

Jag har märkt massor med buggar på banorna som stör mig. Till exempel på Metro kan man inte skjuta genom rutorna i skjutdörrarna ut till flaggan utomhus (pansarglas?). Det går inte ta sönder fönsterrutorna så att man kan hoppa ut genom dom på övervåningen på utomhusflaggan. Eller rättare sagt de går sönder men inte fönsterkarmen (kanske inte räknas som bugg). Massor med osynliga hinder överallt.

Det känns helt enkelt som att de precis som i China Rising inte har hunnit finslipa banorna utan bara tryckt ut dom så fort de bara kunnat. Då syftar jag på "järnbuskarn/träd" som inte går att köra över med en 62 tons tank. Stolparna till tennisnäten på Hainan resort går inte heller att köra över med LAV och så vidare.

Det värsta är att det känns som att varje gång man fastnar på såna hinder med tanks/till fots är precis när en fiende får syn på en och börjar skjuta


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Redstar:

Second assaul borde ha varit den första expansionen och inte China Rising.

Dice har hållt på SA sedan 3e december, så SA var den första expantionen till BF4. Men den var exklusiv för Xbox One, tills nu.

Edit: Såg att China Rising och Second Assault släppes samtidigt, 3e december


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Geeks Gaming

Jag måste säga att jag gillar dom... folk klagar alltid oo betalar en massa för premium...

Betala typ 700kr för spelet och premium.
Alla andra spel så är det runt 150-200 kr för några små kartor alla call of duty skit.

Men här är det 20 kartor plus vapen och nya fordon och lite små kul saker på battle log... helt okey enligt min mening.

Medlem

Jag gillar detta map pack, även om det är gamla banor så känns de uppfräschat iallafall till nya konsolerna och 64 spelare.
Jag har då premium och är grymt nöjd över spelet i nuläget.
Har inga kraschar eller buggar de senaste veckorna iallafall.
Första veckorna höll jag på kasta sönder spelet och tog ett break ett par veckor.

Inaktiv

Hela Battlefield 4 ser ju ut som Battlefield 3 O.o Battlefield 3.5 någon?

Medlem
Skrivet av Haeken:

sicken tur att man bara köpte spelet denna gången och ingen premium version o hela kalas puff samlingen

Med Premium får man alla DLC för ungefär 70 kr/st. Det är det lätt värt om det förlänger spellängden på ett spel man gillar.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_276063:

Hela Battlefield 4 ser ju ut som Battlefield 3 O.o Battlefield 3.5 någon?

Betyder bara att du inte spelat de

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av edgren:

Hela Battlefield 4 ser ju ut som Battlefield 3 O.o Battlefield 3.5 någon?

Betyder bara att du inte spelat de

Måste hålla med. Även om det kanske är mer "inkrementalt" än tidigare battlefield-uppföljare så är det fortfarande natt och dag emot hur inkrementalt CoD är. Jag köpte BF4 plus Premium för typ 650kr och är nöjd även om jag inte är en stor multiplayer shooter spelare plus att jag har BF3.

Dom är magiker på DICE med en ribba så högt som dom också kommer över. CoD Ghost känns som det är 7 år gammalt i jämförelse.

Men nu vill jag se Mirrors Edge 2 före mer Battlefield.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av edgren:

Hela Battlefield 4 ser ju ut som Battlefield 3 O.o Battlefield 3.5 någon?

Betyder bara att du inte spelat de

Nu pratar jag om utseendet på gränssnittet (HUD) och grafiken. Jag vet vad fyran har för förbättringar (mer och bättre, lite mer detaljerad förstöring, mer användarvänligt spellägen och så vidare), men de borde kalla spelet 3.5 istället för 4. Att de har lagt in en ny spelmotor är ingen anledning till att sätta en fyra framför speltiteln.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av anon_276063:

Hela Battlefield 4 ser ju ut som Battlefield 3 O.o Battlefield 3.5 någon?

Betyder bara att du inte spelat de

Nu pratar jag om utseendet på gränssnittet (HUD) och grafiken. Jag vet vad fyran har för förbättringar (mer och bättre, lite mer detaljerad förstöring, mer användarvänligt spellägen och så vidare), men de borde kalla spelet 3.5 istället för 4. Att de har lagt in en ny spelmotor är ingen anledning till att sätta en fyra framför speltiteln.

Så nya banor och ny kampanj gör alltså inte att man säger att det är en ny del i serien? Helt klart anmärkningsvärt...

Då borde väl COD heta Modern Warfare 1.1, 1.2 etc?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Vågar för lite - instämmer helt och hållet.
Spelet tycks för övrigt fortfarande hänga sig om och om igen, mer nu än det gjorde för ett par månader sen. Trodde de hade fixat detta....

Medlem

Fan. Jag VILL ju tycka om BF4 men blir ständigt besviken. Jag tycker inte ens att förstörelsen är tillräckligt bra. Det finns potential men tas genvägar HELA tiden tycker jag.

VARFÖR kan de inte göras bra?

(Tack Calle för en bra artikel)


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Nästan alla DLC vapen i BF4 är vapen som man kunde låsa upp under spelets gång utan premium i BF3. Tur att jag inte skaffade premium. Borde ha varit gratis för alla från början i mitt tycke.

Skulle inte tacka nej till Strike at Karkand, Arica Harbour och Atacama Desert. Det var grejer det.

Får hoppas på ett andra världskrigsspel från DICE nästa gång de gör ett Battlefield. Skulle inte vara helt fel att spaka en Spitfire i air superiority.

12
Skriv svar