Första betyget på Dark Souls 2

Robot
Första betyget på Dark Souls 2

"Det svåraste actionrollspelet i världen" lyder domen.

#dark-souls-2-2, #from-software


Medlem
Första betyget på Dark Souls 2

Kommer lira igenom stick of truth men sen blire detta. Köpt en helt ny kontroll till pc:n redo att slås sönder och samman!

Medlem

Fett ös! Svårt att hitta bra spel efter att ha spelat de andra i serien.

Medlem

Oerhört peppad!

Medlem

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Peppad! Har sett fram emot ett bra spel länge nu!

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.

Ja det kan man utan några som helst problem. Det enda du går miste om är ett skitbra spel men storymässigt är det ingen fara.

Medlem

Vet någon release date till PC?

Medlem

Ofta Dark Souls II tillåts i tyskland, med tanke på deras sjukliga spelcensur (som inte ens tillåter manipulerbara ragdolls)...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kleptomaniac:

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.

Ja det kan man utan några som helst problem. Det enda du går miste om är ett skitbra spel men storymässigt är det ingen fara.

Demon Souls och Dark Souls utspelas väl i separata universum och Dark Souls har väl stort sett ingen story?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Intressebarometern indikerar för mig personligen lågtryck men indikerar säkert för er som gillar en tuff utmaning med stänk av självplågeri högtryck

Medlem

Årets mest intressanta spel. Kan det vara ännu bättre än världens bästa spel alla katerogier(Dark Souls)...

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kleptomaniac:

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.

Ja det kan man utan några som helst problem. Det enda du går miste om är ett skitbra spel men storymässigt är det ingen fara.

Demon Souls och Dark Souls utspelas väl i separata universum och Dark Souls har väl stort sett ingen story?

Youtubern EpicNameBro har en över 4 timmar lång spellista om story och lore som inte håller med

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kleptomaniac:

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.

Ja det kan man utan några som helst problem. Det enda du går miste om är ett skitbra spel men storymässigt är det ingen fara.

Demon Souls och Dark Souls utspelas väl i separata universum och Dark Souls har väl stort sett ingen story?

Demons souls och Dark souls utspelas mycket riktigt i separata universum, men Dark Souls har en hel del story och relativt djup och välutvecklad lore.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kleptomaniac:

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.

Ja det kan man utan några som helst problem. Det enda du går miste om är ett skitbra spel men storymässigt är det ingen fara.

Demon Souls och Dark Souls utspelas väl i separata universum och Dark Souls har väl stort sett ingen story?

Jag säger alltid såhär när någon tycker det inte finns story..

Det bror på vad du ser som story, det finns sjukt mycket lore och storyn är vad du skapar själv, och vad som händer i världen det är vid ett fåtal tillfällen spelet visar dig storyn rakt upp å ner, utan du får själv involvera dig i hur mycket du vill få reda på genom att tänka och slå ihop 1+1 genom det du får reda på av spelet, så som info det står om saker du hittar, vad som händer och vart det händer. t,ex många som inte vet att skogen du springer i med alla forest hunders, är faktist samma ställe som DLC tar plats, för DLC är från en lång tid före än den tid som du normalt är i.

Medlem

Troligtvis den absolut sämsta motiveringen jag läst. Kejsarens nya kläder säger jag.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kleptomaniac:

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.

Ja det kan man utan några som helst problem. Det enda du går miste om är ett skitbra spel men storymässigt är det ingen fara.

Demon Souls och Dark Souls utspelas väl i separata universum och Dark Souls har väl stort sett ingen story?

Youtubern EpicNameBro har en över 4 timmar lång spellista om story och lore som inte håller med

Det finns story men den är väldigt "subtle". Man får anstränga sig rejält för att hänga med i den och tänka/tolka på egen hand. Jag tror fortfarande inte, trots EpicNameBros 4 timmar långa video, att man behöver spela Dark Souls för att förstå och njuta av Dark Souls 2.

Medlem

signatur

Nämen!

Medlem

Mumma! Lite synd att man ska få vänta lite längre på pc releasen

Medlem

Köra bil är också svårt, om man inte ser sig för eller låter bli att använda bilens funktioner.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.

Ja, man kan spela detta utan att ha spelat föregångarna och fortfarande hänga med.

Demon's Souls utspelar sig inte i samma universum som Dark Souls.
Dark Souls 1 och Dark Souls 2 utspelar sig (från vad jag sett) i samma värld dock med ett väldigt stort tidsgap.
Då du inte behöver ha spelat ettan för att förstå dig på tvåan så tycker jag nog att du borde spela det. Det hjälper dig inte att förstå storyn bättre men det är ett fruktansvärt bra spel.

Medlem

Finns det absolut inget datum för PC versionen?Ser verkligen fram emot att "You DIED!" igen.

Inaktiv

Haha klassiker!

Medlem

Som jag förstått släpps inte spelet till PC vid release? Utan veckor / månader senare.

Tråkigt


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Som jag förstått släpps inte spelet till PC vid release? Utan veckor / månader senare.

Tråkigt

Amazon påstår att det ska släppas den 30e May mene det är nog bara något dom har slängt iväg. Om jag lägger en femma i potten så hoppas jag på en april release!

Inaktiv

Riktigt peppad. Tror på fullt allvar att detta blir GOTY 2014. Håller Dark Souls som överlägset roligaste spelet till förra generationens konsoler så. Hypen är maximal. Hoppas det levererar nu bara. Har de gjort det lättare/mer förlåtande bara för att vinna större publik kommer jag bli EXTREMT bitter.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kleptomaniac:

Kan man spela det utan att ha spelat föregångarna? Sett till handlingen dvs.

Ja det kan man utan några som helst problem. Det enda du går miste om är ett skitbra spel men storymässigt är det ingen fara.

Demon Souls och Dark Souls utspelas väl i separata universum och Dark Souls har väl stort sett ingen story?

Joho då! Survive! Räcker med en sådan story


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar