Medlem
Musik

En natthyllning till några av många favoritband. Utan inbördes ordning.

The Haunted - No Compromise

Amon Amarth - Twilight of the Thunder God

Meshuggah - New Millenium Cyanide Christ

Bloodbath - Outnumbering The Day

At the Gates - Blinded By Fear

Arch Enemy - Nemesis

Dark Tranquillity - Damage Done

Finntroll - En Mäktig Här

Ensiferum - Lai Lai Hei

Týr - Sinklars Visa

Behemoth - Ov Fire and the Void

Och... ja. Skäms lite över att jag lyssnar på Korpiklaani så mycket som jag gör. Kan åtminstone försvara mig med att jag garvar varje gång jag gör det.

Korpiklaani - Wooden Pints

On request från en läsare:
Thore Skogman - Surströmmingpolka

#blogg


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Musik

Ne tack tacka vet jag Tore Skogman...:)


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

At the Gates! Väldigt många gamla favoband i den där listan. "Blinded By Fear" är för övrigt en av mina AtG-favoriter, sjukt bra låt.

Sen även Meshuggah (såklart) och The Haunted som bröderna Björler fortsatte med efter att AtG splittrades och Adrian Erlandsson försvann till Cradle of Filth i England.

Lyssnade även mycket på Arch Enemy som lillebror Erlandsson lirar trummor i.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers

Så mycket ilska! Kontrasterna mot mina indie/emoälskningar är stor


signatur
Skribent

I find the lack of Emperor disturbing.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Holy hell, många godbitar där.

Medlem

Var ett tag sedan jag hörde Tyr nu, alltid lika underbart med att höra lite färöiska.

Kerstin, din musiksmak är oklanderlig

Själv är jag mest förtjust i Arch Enemy och The Haunted.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så mycket ilska! Kontrasterna mot mina indie/emoälskningar är stor

Ilska är också en känsla!

The force is strong in this one.

Wow, det piper i öronen nu.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Som flera sagt redan, bra musiksmak

Mina favorier av de ovan är nog Arch Enemy och Dark Tranquillity, även om jag måste erkänna att jag inte lyssnar så jättemycket på growling.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ursäkta mitt übersena svar!

Skrivet av chopper:

Ne tack tacka vet jag Tore Skogman...:)

ASCH! Glömde helt bort honom. Ber om ursäkt! Nu har jag lagt till Surströmmingpolkan

Skrivet av jonis:

At the Gates! Väldigt många gamla favoband i den där listan. "Blinded By Fear" är för övrigt en av mina AtG-favoriter, sjukt bra låt.

Sen även Meshuggah (såklart) och The Haunted som bröderna Björler fortsatte med efter att AtG splittrades och Adrian Erlandsson försvann till Cradle of Filth i England.

Lyssnade även mycket på Arch Enemy som lillebror Erlandsson lirar trummor i.

Då verkar vi ha liknande musiksmak! Najs Blinded by Fear är fantastisk! Göteborgsdöds är min absoluta favoritgenre!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så mycket ilska! Kontrasterna mot mina indie/emoälskningar är stor

Lyssnande främst på musiken när jag var ung och tung, 15 år och svår osv. Men det har hållit sig kvar

Skrivet av Johan Olander:

I find the lack of Emperor disturbing.

Black Metal - nej usch och fy!

Skrivet av DraxXus:

Holy hell, många godbitar där.

INDEED

Skrivet av gundemannen:

Var ett tag sedan jag hörde Tyr nu, alltid lika underbart med att höra lite färöiska.

Ja, såg Tyr som förband till Amon Amarth för typ 6 år sedan. Blev förälskad då.

Skrivet av walter_iego:

Kerstin, din musiksmak är oklanderlig

Själv är jag mest förtjust i Arch Enemy och The Haunted.

Åhå! Kul att höra Två riktigt bra band. Gillar dock mest Angela än den tidigare sångaren. The Haunted levererar seriöst ALLTID. Även när de hade Aro i spetsen. Dolving är däremot min favorit. Unik sångröst! Men men. Dolving har hoppat av och Aro är tillbaka.

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så mycket ilska! Kontrasterna mot mina indie/emoälskningar är stor

Ilska är också en känsla!

The force is strong in this one.

+1

Skrivet av Traveller in time:

Wow, det piper i öronen nu.

I mina också. Tinnitus here I come!

Skrivet av conthox:

Som flera sagt redan, bra musiksmak

Mina favorier av de ovan är nog Arch Enemy och Dark Tranquillity, även om jag måste erkänna att jag inte lyssnar så jättemycket på growling.

Tack Growling är underbart. Men förstår de som inte gillar det. Har Stanne som favoritsångare. När han kom upp på scen när At the Gates spelade sket jag nästan på mig av lycka.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Några godbitar där, bra att du skäms lite för Korpiklaani iaf

Tänkte tipsa om bandet Black Dahlia Murder, framförallt skivan Nocturnal. Kanske kan vara något för dig

Medlem
Skrivet av TheTriumpH:

Några godbitar där, bra att du skäms lite för Korpiklaani iaf

Tänkte tipsa om bandet Black Dahlia Murder, framförallt skivan Nocturnal. Kanske kan vara något för dig

https://www.youtube.com/embed/O2q4CsM81Rg

Absolut! Hört dem förut och sett dem live Men nu var det länge sedan. Släpper de fortfarande bra grejer?


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:

Absolut! Hört dem förut och sett dem live Men nu var det länge sedan. Släpper de fortfarande bra grejer?

Jag såg dem på Tyrol för några år sen som förband till Amon Amarth, galet bra Aldrig varit så sugen på att dansa!
De har faktiskt spelning nu igen på Klubben den 27e september ^^

De släppte nyss en ny skiva (Everblack) som är riktigt bra:

Och från skivan innan den, en riktig dansgolvsklassiker:

Medlem

Ok, jag vet att jag kommenterar sent!
Men jag måste bara säga att det var så kul att någon lyckades med att få mig att återupptäcka Millenium Cyanide Christ med Meshugga! Blev nästan lite som en nypremiär alldeles för mig själv! Jättekul!
När den kom var det den ständiga förfestarlåten i säkert ett halvår för min del!

Så tack å bock!


signatur

/MJ

Medlem

Du har bra musiksmak, Kerstin. Inte mina favoritband, men mycket som är värt att lyssna på.

Och ett tips till alla amatörmusiker där ute: Om ni inte har råd att göra en riktig musikvideo, gör som Meshuggah och boka en tågbiljett....

Medlem
Skrivet av mats:

Ok, jag vet att jag kommenterar sent!
Men jag måste bara säga att det var så kul att någon lyckades med att få mig att återupptäcka Millenium Cyanide Christ med Meshugga! Blev nästan lite som en nypremiär alldeles för mig själv! Jättekul!
När den kom var det den ständiga förfestarlåten i säkert ett halvår för min del!

Så tack å bock!

Vad roligt! Har "återupptäckt" den låten flera gånger. Haha! Även nu när jag kikade på bloggen. Så tack själv

Skrivet av Bennii:

Du har bra musiksmak, Kerstin. Inte mina favoritband, men mycket som är värt att lyssna på.

Och ett tips till alla amatörmusiker där ute: Om ni inte har råd att göra en riktig musikvideo, gör som Meshuggah och boka en tågbiljett....

Hahaha! Precis! Fast det är ganska billigt att bara ställa sig på en inomhusparkering eller i en tom lokal, dra dit instrumenten och se så arg ut som möjligt bra kamera behövs inte.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Kan ju rekommendera Östersundsbanden Aeon och Souldrainer.
http://youtu.be/_2JrLQl_9GI Aeon

http://youtu.be/802PiURiIAw Souldrainer


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

1
Skriv svar