Lanseringstrailern för Thief är här

Robot
Lanseringstrailern för Thief är här
Medlem
Lanseringstrailern för Thief är här

Ser verkligen fram emot det här spelet...

Medlem

Actionspel eller vad?
Trist trailer.

Medlem
Skrivet av Plimp:

Ser verkligen fram emot det här spelet...

Du är inte ensam, sjukt taggad.

Medlem

"Det är dags att komma ut ur skuggan nästa vecka."

Nä, ska bosätta mig i skuggorna!

Medlem

"Ooh, so you think darkness is your ally? But you merely adopted the dark. I was born in it. Molded by it. I didn't see the light until i was already a man. And then it was nothing to me but BLINDNING!".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

http://www.twitch.tv/gamesradar/c/3753266

Först säger han att det går att stänga av hjälpen och någon minut senare ser man hur spelet, trots detta, visar vart man ska ta sig. Jag har hela tiden haft en känsla av att utvecklarna inte förstår vad som gjorde Thief till Thief och den blir bara starkare och starkare när jag ser sådant här.

Kan bli ett bra spel men det kommer nog inte kunna mäta sig med de äldre spelen. Många utgår från vad samma utvecklare gjorde med det nya Deus Ex men merparten spelade nog inte Deus Ex (det första spelet) som ett stealth spel, det vill säga att inte synas eller döda några fiender (när detta gick).

Ase
Medlem

Är oroväckande när man kan attackera folk var omöjligt att göra nåt annat än att fly i dom gamla thief spelan.
Klubba ner dom kunde man, men om dom såg en så var det kört.
hoppas att det är mer likt gamla thief än assasin creed spelen som verkligen var dåliga. Dom gamla spelen var nervdrypande, utan action ,detta verkar mer action vilket är synd.
Action behöver inte vara hoppa omänskligt långt eller döda allt du ser tjusningen med thief var att inte upptäckas alls

Testpilot
Skrivet av PcGamer:

http://www.twitch.tv/gamesradar/c/3753266

Först säger han att det går att stänga av hjälpen och någon minut senare ser man hur spelet, trots detta, visar vart man ska ta sig. Jag har hela tiden haft en känsla av att utvecklarna inte förstår vad som gjorde Thief till Thief och den blir bara starkare och starkare när jag ser sådant här.

Kan bli ett bra spel men det kommer nog inte kunna mäta sig med de äldre spelen. Många utgår från vad samma utvecklare gjorde med det nya Deus Ex men merparten spelade nog inte Deus Ex (det första spelet) som ett stealth spel, det vill säga att inte synas eller döda några fiender (när detta gick).

Kan inte påstå att det är ett problem att de zoomar in på objectives men inte visar exakt var på metern det är och hur man tar sig dit (vilket kan stängas av)

Undras om du inte har de där rosa brillorna på sig som så många verkar ha , jag har spelat alla 3 thief spelen och känner inget av den problematiken komma upp på det jag sett hittils.

Särskilt efter man fick se videon på hur mycket man kunde stänga av :
https://www.youtube.com/watch?v=sX9QkKya3-o

Nope ser inga problem där , återstår att se om nåt vi inte sett än sabbar spelet totalt.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av PcGamer:

http://www.twitch.tv/gamesradar/c/3753266

Först säger han att det går att stänga av hjälpen och någon minut senare ser man hur spelet, trots detta, visar vart man ska ta sig. Jag har hela tiden haft en känsla av att utvecklarna inte förstår vad som gjorde Thief till Thief och den blir bara starkare och starkare när jag ser sådant här.

Kan bli ett bra spel men det kommer nog inte kunna mäta sig med de äldre spelen. Många utgår från vad samma utvecklare gjorde med det nya Deus Ex men merparten spelade nog inte Deus Ex (det första spelet) som ett stealth spel, det vill säga att inte synas eller döda några fiender (när detta gick).

Kan inte påstå att det är ett problem att de zoomar in på objectives men inte visar exakt var på metern det är och hur man tar sig dit (vilket kan stängas av)

Undras om du inte har de där rosa brillorna på sig som så många verkar ha , jag har spelat alla 3 thief spelen och känner inget av den problematiken komma upp på det jag sett hittils.

Särskilt efter man fick se videon på hur mycket man kunde stänga av :
https://www.youtube.com/watch?v=sX9QkKya3-o

Nope ser inga problem där , återstår att se om nåt vi inte sett än sabbar spelet totalt.

Skaffade Thief 2 under GOG´s Insomniac rea och håller på att köra det på svåraste. Första uppdraget tog sin tid att klara, inte tack vare AI´n utan för att på svåraste krävs det även att man tar merparten av värdesakerna. Så "de där rosa brillorna" har jag inte på mig ;).

Har faktiskt spenderat mer tid på att spela gamla spel än på att spela nya och de jag spelat nyligen spelade jag aldrig när de var nya. Körde första Tex Murphy och efter det körde jag klart det andra och trejde spelet. Tredje spelet var mycket enklare än de två första. Detta är något som för övrigt går att säga om i stort sett hela spelindustrin. Få spel erbjuder mig samma utmaning som spelen gjorde förr.

Missförstå mig inte, jag hoppas verkligen att spelet blir en värdig reboot på Thief men det jag sett än så länge har inte lyckats övertyga mig, tyvärr.

Medlem

ingen mp.. suck, hade varit så coolt


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ska bli najs att spela Thief igen... om typ en månad.

För nästa vecka kommer Castlevania - Lords of Shadow 2 och ett par veckor senare Dark Souls 2.

Men sen blir det Thief! Worth waiting for

Medlem

Gud vilken besvikelse, det är en blandning mellan Asscreed,de sämre segementen av Dishonored och något annat.

Grafiken är avskyvärd, spelvärdet är lika med noll, det hackar APA, garreth har inget svärt som i tidigare delar av Thief och utrustningen är tämligen ointressant.

Nej, gav det en timme, sen gick jag över och spelade Strider, som faktiskt är bra om man gillar Shadow Complex med svärd!

Thief "Besvikelsens år"

2/5

Inaktiv

Jag hoppas det finns en inställningar där man kan ställa in synfältet, precis som i Dishonored, för jag blånekar att spela spel där synfältet är på 60-65 och man kan inte ändra på det. Precis som i Operation Flashpoint: Dragon Rising. Vidrigt som fan!

Medlem

Ha ha, vilka jävla gnällrövar ni är. Mitt tips är att helt enkelt ge fan i spelet.

Själv ska jag tillsammans med några andra gamla spelnördar koppla en projektor till en gammal desktop och spela space invaders och pong mot en laduvägg och dricka brännvin. Det blir nog kul även om inte grafiken är på topp eller inställningar för synfältet saknas, ha ha


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem
Skrivet av ziip59:

Ha ha, vilka jävla gnällrövar ni är. Mitt tips är att helt enkelt ge fan i spelet.

Själv ska jag tillsammans med några andra gamla spelnördar koppla en projektor till en gammal desktop och spela space invaders och pong mot en laduvägg och dricka brännvin. Det blir nog kul även om inte grafiken är på topp eller inställningar för synfältet saknas, ha ha

Det finns vissa som mår dåligt att spela ett FPS spel som Thief ifall man inte kan ändra field of view, samma sak kan man även se när vissa testat Oculus. Jag har inga som helst problem med att köra med låg FoV, dock föredrar jag en hög sådan när jag kör spel som UT, numera kan jag inte köra en FoV på ens 100 för det är för långsamt mot vad jag är van vid.

Det finns dock en anledning för en utvecklare att använda låg Fov och stora vapen (eller för den delen händer) det kräver mindre av hårdvaran.

Medlem

FOV kan man förmodligen ställa in precis som med DX: HR, det är samma utvecklare och vi vet att de har lyssnat en hel del på vad folk vill ha. Dessutom så förväntar jag mig inte ett väldigt enkelt spel, för det var knappt DX: HR heller, där det är i stort sett omöjligt att bara rusa in Rambo/Commando stil. Några skott så är man en blodpöl.

Testpilot
Skrivet av anon_276063:

Jag hoppas det finns en inställningar där man kan ställa in synfältet, precis som i Dishonored, för jag blånekar att spela spel där synfältet är på 60-65 och man kan inte ändra på det. Precis som i Operation Flashpoint: Dragon Rising. Vidrigt som fan!

Kollade livestream från ett par dagar sen och där kom frågan upp om FOV , de svarade att det gick o ändra FOV så med tanke på att det är NIXXES som gör PC verren så bör man kunna ändra till åtminstone 90FOV med tanke på deras trackrecord.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av edgren:

Jag hoppas det finns en inställningar där man kan ställa in synfältet, precis som i Dishonored, för jag blånekar att spela spel där synfältet är på 60-65 och man kan inte ändra på det. Precis som i Operation Flashpoint: Dragon Rising. Vidrigt som fan!

Kollade livestream från ett par dagar sen och där kom frågan upp om FOV , de svarade att det gick o ändra FOV så med tanke på att det är NIXXES som gör PC verren så bör man kunna ändra till åtminstone 90FOV med tanke på deras trackrecord.

Underbart! 90 i synfält är helt acceptabelt.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av anon_276063:

Jag hoppas det finns en inställningar där man kan ställa in synfältet, precis som i Dishonored, för jag blånekar att spela spel där synfältet är på 60-65 och man kan inte ändra på det. Precis som i Operation Flashpoint: Dragon Rising. Vidrigt som fan!

Kollade livestream från ett par dagar sen och där kom frågan upp om FOV , de svarade att det gick o ändra FOV så med tanke på att det är NIXXES som gör PC verren så bör man kunna ändra till åtminstone 90FOV med tanke på deras trackrecord.

Underbart! 90 i synfält är helt acceptabelt.

Har för mig att DX: HR har 100 som max-värde.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av edgren:

Jag hoppas det finns en inställningar där man kan ställa in synfältet, precis som i Dishonored, för jag blånekar att spela spel där synfältet är på 60-65 och man kan inte ändra på det. Precis som i Operation Flashpoint: Dragon Rising. Vidrigt som fan!

Kollade livestream från ett par dagar sen och där kom frågan upp om FOV , de svarade att det gick o ändra FOV så med tanke på att det är NIXXES som gör PC verren så bör man kunna ändra till åtminstone 90FOV med tanke på deras trackrecord.

Underbart! 90 i synfält är helt acceptabelt.

Har för mig att DX: HR har 100 som max-värde.

Det har jag också för mig.

Testpilot

Ny video :

https://www.youtube.com/watch?v=7ZyA61BReh8

Dock spoilers för spelet om man nu vill spara det goda tills spelet släppts.

Medlem

Efter att ha spelat ett tag så kommer man till en lite "psykedelisk" sekvens i spelet... verkar som det blir lite mer övernaturligt gojs även i det här spelet.

Nästan lite besviken... btw... fungerar ypperligt på konsolerna... tror inte det blir lika bra på pc ifall man inte har en handkontroll.

Ase
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av ziip59:

Ha ha, vilka jävla gnällrövar ni är. Mitt tips är att helt enkelt ge fan i spelet.

Själv ska jag tillsammans med några andra gamla spelnördar koppla en projektor till en gammal desktop och spela space invaders och pong mot en laduvägg och dricka brännvin. Det blir nog kul även om inte grafiken är på topp eller inställningar för synfältet saknas, ha ha

Det finns vissa som mår dåligt att spela ett FPS spel som Thief ifall man inte kan ändra field of view, samma sak kan man även se när vissa testat Oculus. Jag har inga som helst problem med att köra med låg FoV, dock föredrar jag en hög sådan när jag kör spel som UT, numera kan jag inte köra en FoV på ens 100 för det är för långsamt mot vad jag är van vid.

Det finns dock en anledning för en utvecklare att använda låg Fov och stora vapen (eller för den delen händer) det kräver mindre av hårdvaran.

JA som att anpassa till en konsoll tex

1
Skriv svar