Betala och bli level 90 i World of Warcraft

Medlem
Skrivet av JOPPEYKW:
Skrivet av Speljohan:
Skrivet av JOPPEYKW:

kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.

Fast det påvisar ju direkt problemet med themeparks: Halva spelet är onödig filler. Hur vore det om man löste det problemet istället?

kommer alltid finnas folk som är villiga att betala för att direkt börja spela på maxlevel. även om världen/questen/mobsen förändras varje gång man startar en ny character. förstår inte vad du menar med onödigt? om man levlar i genom en hel värld "bara" en gång, gör det väl den inte onödig bara för det?
förklara gärna vilket som är själva "problemet" för hänger inte riktigt med på ditt resonemang.

Om man designar ett spel runt idén att det "riktiga" inte börjar förrän slutet av en lång och seg process så har man ju misslyckats med att skapa en genomgående bra produkt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ni som har den europeiska klienten, vad kostar det här? 60 euro?

Finns inte tillgängligt i EU.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av edgren:

392 SEK för att enbart komma upp till level 90 i ett spel som utvecklarna kräver betalning för varje ny expansion som de släpper (185 - 294 SEK) och även varje månad (109 SEK - jag vet om att Starter Edition existerar)? O.o Det kostar till och med 66 SEK att byta namn på ens karaktär i WoW!!! Likaså att byta utseende (131 SEK), ras (163 SEK) och partigrupp/fraktion/whatever (218 SEK)!!!!! Seriöst??!! Är de helt koko i huvudet, eller?! CCP Games tar enbart betalt per månad och alla expansioner som de släpper, extrainnehåll och övriga funktioner, är 100% gratis. Hela EVE Online kan bli 100% gratis om man så vill!

Activation Blizzard - skärp er! Ni borde skämmas!

Att spela spel är ingen mänsklig rättighet. Man ju avstå från detta.

Såklart det är ett val man gör, men det förstår inte de som spelar WoW och som ger dem onödigt mycket pengar.

Skrivet av anon_276063:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av anon_276063:

392 SEK för att enbart komma upp till level 90 i ett spel som utvecklarna kräver betalning för varje ny expansion som de släpper (185 - 294 SEK) och även varje månad (109 SEK - jag vet om att Starter Edition existerar)? O.o Det kostar till och med 66 SEK att byta namn på ens karaktär i WoW!!! Likaså att byta utseende (131 SEK), ras (163 SEK) och partigrupp/fraktion/whatever (218 SEK)!!!!! Seriöst??!! Är de helt koko i huvudet, eller?! CCP Games tar enbart betalt per månad och alla expansioner som de släpper, extrainnehåll och övriga funktioner, är 100% gratis. Hela EVE Online kan bli 100% gratis om man så vill!

Activation Blizzard - skärp er! Ni borde skämmas!

Att spela spel är ingen mänsklig rättighet. Man ju avstå från detta.

Såklart det är ett val man gör, men det förstår inte de som spelar WoW och som ger dem onödigt mycket pengar.

Jodå, jag tror nog de förstår begreppet med pengar, men det kan också vara så att de tycker det är värt det att betala ett par hundra kronor för att hamna i samma nivå som sina kompisar. Blizzard erbjuder tjänsten, som nog är väldigt lockande för få i det stora hela.

De är ett företag som ständigt måste vara vinstdrivande, det har jag inga problem med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Samma gamla grin. Tycker att det här är ett helt okay tillägg, alla har inte tid att levela. 85-90 tar nog en lång tid för en person som bara kan spela några timmar i veckan.

Själva leveling-delen är ju mest bara för att LÄRA sig spelet. Det är relativt poänglöst att när du redan har förstått basics, din klass och så.

Dem flesta spelar WoW för Raids, PvP eller för att RP:a. Ingen spelar WoW för att det är så jävla kul att levela nya characters.

Ni gnäller ju bara för att gnälla. Speciellt eftersom det är superskurken Activision som ligger bakom!11!1!!

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

...

De är ett företag som ständigt måste vara vinstdrivande, det har jag inga problem med.

CCP Games är också ett företag som ständigt måste vara vinstdrivande, men de utvecklar EVE Online och Dust 514 för nöjets skull och inte för pengarnas skull.

Skrivet av anon_276063:
Skrivet av walter_iego:

...

De är ett företag som ständigt måste vara vinstdrivande, det har jag inga problem med.

CCP Games är också ett företag som ständigt måste vara vinstdrivande, men de utvecklar EVE Online och Dust 514 för nöjets skull och inte för pengarnas skull.

Om det är så, är det bara att gratulera dem. Det finns inget trevligare i livet än att trivas och kunna utvecklas på sitt jobb.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Dem flesta spelar WoW för Raids, PvP eller för att RP:a. Ingen spelar WoW för att det är så jävla kul att levela nya characters.

Min fru spelar WoW enbart för att levla karaktärer, utforska landskap och samla pets.

Medlem

Finner det ganska förståeligt att man kan göra detta nu med tanke på hur länge spelet funnits och utvecklats.

Medlem

Bra, att sitta o levla i veckor är bara tråkigt ändå


signatur
Medlem

Väldigt bra feature, betalar gärna 60 dollar för att få en char instant till 90

Medlem
Skrivet av Speljohan:
Skrivet av JOPPEYKW:

kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.

Fast det påvisar ju direkt problemet med themeparks: Halva spelet är onödig filler. Hur vore det om man löste det problemet istället?

Men hur tänkte du att man löser det? Jag menar det är inte drygt att lvla 1-3 chars typ men sen börjar det ta emot. Tänkte du att varje gång du lvlar ska vara unikt?....det är omöjligt. Kolla Guild Wars 2? deras questande skulle vara unikt och dynamisk yadayadayada va exakt samma som Wow i slutändan....det är ett SYSTEM som inte wow var först med. Sluta skylla allt på Blizzard, spelet skapades för 14 år sen om inte mer. Klart ideerna då var annorlunda men man kan ju inte ständigt skylla allt på utvecklaren. Tycker Wow har åldrats bra, och med nya modellerna kommer det kännas fräscht.

Det här är ju precis samma sak som att ICA tar in amerikanske varor, alla som INTE gillar den hyllan går ju inte ens dit. De som vill ha det finns där. Fattar inte allt jävla gnäll, activision är smarta om något. Giriga är väl alla företag i slutändan? Jag menar hur fan kan de ens ta betalat för sina spel?!?!?!?! Alla företag vill tjäna pengar, när folk börjar inse det kommer allt bli lättare.

Medlem

Egentligen ser jag inget problem i det hela då det redan finns så enkla sätt att komma upp till 90 snabbt, scroll of resurrection, recruit a friend osv.

Personligen tycker jag att det har sin charm att levla upp sin karaktär från lvl 1 ända fram till lvl 90 och då utföra "stordåd".
Karaktären känns mer som "min" då

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Wow... först köpa spelet, sen köpa expansionen, sen avgift för att spela och sen microtransaktioner på detta.

Måste vara något slags rekord i girighet. Spyan ligger riktigt nära.

är ju inget tvång och ååå nej ett företag försöker tjäna pengar fy på dom

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Speljohan:
Skrivet av JOPPEYKW:

kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.

Fast det påvisar ju direkt problemet med themeparks: Halva spelet är onödig filler. Hur vore det om man löste det problemet istället?

Men hur tänkte du att man löser det? Jag menar det är inte drygt att lvla 1-3 chars typ men sen börjar det ta emot. Tänkte du att varje gång du lvlar ska vara unikt?....det är omöjligt. Kolla Guild Wars 2? deras questande skulle vara unikt och dynamisk yadayadayada va exakt samma som Wow i slutändan....det är ett SYSTEM som inte wow var först med. Sluta skylla allt på Blizzard, spelet skapades för 14 år sen om inte mer. Klart ideerna då var annorlunda men man kan ju inte ständigt skylla allt på utvecklaren. Tycker Wow har åldrats bra, och med nya modellerna kommer det kännas fräscht.

Det här är ju precis samma sak som att ICA tar in amerikanske varor, alla som INTE gillar den hyllan går ju inte ens dit. De som vill ha det finns där. Fattar inte allt jävla gnäll, activision är smarta om något. Giriga är väl alla företag i slutändan? Jag menar hur fan kan de ens ta betalat för sina spel?!?!?!?! Alla företag vill tjäna pengar, när folk börjar inse det kommer allt bli lättare.

För det första så skyller jag inte på Blizzard för grundidén, det var trots allt Sony och Everquest som skapade det.

För det andra så kan man mycket väl göra alternativa lösningar. Kika på hur exempelvis Ultima Online eller Star Wars : Galaxies fungerade.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Egentligen ser jag inget problem i det hela då det redan finns så enkla sätt att komma upp till 90 snabbt, scroll of resurrection, recruit a friend osv.

Personligen tycker jag att det har sin charm att levla upp sin karaktär från lvl 1 ända fram till lvl 90 och då utföra "stordåd".
Karaktären känns mer som "min" då

scroll of resurrection finns inte längre. Annars rätt.
http://eu.battle.net/wow/en/blog/12850026/the-scroll-of-resur...

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Samma gamla grin. Tycker att det här är ett helt okay tillägg, alla har inte tid att levela. 85-90 tar nog en lång tid för en person som bara kan spela några timmar i veckan.

Själva leveling-delen är ju mest bara för att LÄRA sig spelet. Det är relativt poänglöst att när du redan har förstått basics, din klass och så.

Dem flesta spelar WoW för Raids, PvP eller för att RP:a. Ingen spelar WoW för att det är så jävla kul att levela nya characters.

Jag spelar då nu för att jag tycker det är någorlunda underhållande att levla en ny karaktär i WoW medan jag väntar på ESO. Skulle aldrig falla mig in att börja raida igen...eller pvp:a...

Medlem

Jag tycker att folk verkligen överreagerar, lixom ingen håller en pistol mot ditt huvud och säger att du måste köpa en lvl 90, om det inte passar så levla bara en gubbe själv istället för att köpa det, lixom vad ska dom göra? ge dig en gratis level 90?

Medlem

Folk som inte ser något problem med detta borde då även gilla om denna funktion var gratis, och man vid karaktärsskapning fritt kunna välja level?

Själv ogillar jag allt som är pay2win/betala för fördelar i spel.
Måhända att det är tråkigt att spela upp till lvl 90 för 8:e gången, men precis som tidigare skribenter så är man inte tvingad att spela spelet... (för 8:e gången)

Medlem

Nu är Wow värre än f2p spelen


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Komured:

Ingen överraskning direkt och personligen så bryr jag mig inte, vill folk betala för att skippa levlandet innan lvl 90 så låt dem göra det då och jag kan faktiskt förstå dem, Levlande i wow har blivit ett onödigt och trasigt ont som tappat all charm, men jag skulle personligen aldrig betala för att skippa det får det är ju trotts allt inte direkt svårt att levla i wow idag.

Så å ena sidan så dissar folk nya MMORPG för att dom "är precis som WoW". Sedan betalar folk för att slippa levelande i WoW och gå rakt på gear grinding. Som grädde på moset så gnäller folk sedan om att spelen är "för korta", "det går för snabbat att nå maxlevel" samt "det finns inget att göra på maxlevel"... jag är glad att jag inte valde att bli spelutvecklare, det är inte lätt idag.

Problemet med WoW är att utvecklarna inte längre bryr sig om låglevel content. De bryr sig inte om låglevel balans i vare sig pve eller pvp samt om man levlar för fort eller inte, de sattsar allt på endgame och då blir allt annat bara ett onödigt ont. Köper man en lvl 90 kommer man ju fortfarande vara tvungen att levla 10 levlar för att nå 100 men då i det "nya" som kommer med WoD, sen kan man ju tycka å tänka vad man vill om detta.

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Väldigt bra feature, betalar gärna 60 dollar för att få en char instant till 90

Samma här. Det finns inget tråkigare i wow än att levla. Det har helt tappat meningen. Allt handlar om max leveln ändå så. Folk som tycker de är giriga förstår tydligen inte att den höga prislappen är där för att folk inte ska sitta och göra level 90's hela tiden.

Inaktiv

Det var just sådana här "tjänster" som Blizzard ALDRIG skulle införa. Det skulle förstöra spelet, charmen och chansen att låta spelare lära känna sin klass och mekaniken.

...men nu är det pengar som talar...

Medlem

Eller så betalar man 20Euro för att skicka runt vilken char man vill som är lvl 90. Idiotiska priser.

Medlem

Jag gillar Wow men det här är en så tragisk trend. :/ Just den här funktionen är inte slutet på världen även om den är riktigt malplacerad i ett spel av den här typen.

Det som är så irriterande är givetvis att de nu ser att det går att fortsätta ta betalt för saker och ting på den här nivån. Jag förstår inte hur man kan försvara den här utvecklingen.

Medlem

Ganska vinklad nyhet? Första karaktären är gratis. Om du vill ha fler till lvl 90 kostar det 60 dollar.

Medlem

*Axelryckning. Hutlöst dyrt kan tyckas, men det är ju inte så att man blir tvingad på något sätt. Sen kan det ju tom vara värt det. Vill minnas att den enda karaktär jag inte levlade upp var en warlock, och ifall jag mot all förmodan skulle börja igen så skulle jag aldrig orka levla upp en karaktär igen från början.

Ifall jag skulle jobba under tiden det tar att levla upp EN karaktär från 0-90 så skulle jag få råd att boosta upp varenda karaktär till 90, så priset är ju högst relativt.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Ischim0n:

Väldigt bra feature, betalar gärna 60 dollar för att få en char instant till 90

Samma här. Det finns inget tråkigare i wow än att levla. Det har helt tappat meningen. Allt handlar om max leveln ändå så. Folk som tycker de är giriga förstår tydligen inte att den höga prislappen är där för att folk inte ska sitta och göra level 90's hela tiden.

Exakt. Det hela är ju mycket enkelt, ifall man tycker nöjet med WoW är att spela upp karaktärer så köper man inte en boost. Ifall man gärna skulle raida med en karaktär som man inte spelat tidigare, men redan har levlat upp ett gäng karaktärer och är trött på det så har man ju nu ett alternativ.

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Wow... först köpa spelet, sen köpa expansionen, sen avgift för att spela och sen microtransaktioner på detta.

Måste vara något slags rekord i girighet. Spyan ligger riktigt nära.

Vanilla och upp till cataclysm kostar 50kr, sen är det 150kr för senaste expansionen. Detta är från battlenet egna affär också. I månaden kostar det 150kr ungefär.
Du får också gratis månader när du köper spelet. Så dyrt skulle jag inte säga. Max 350kr som sen löper på med 150kr i månaden med nån ny expansion då och då.

Avstängd

Tja, detta går väl an men det är riktigt dyrt med 60 dollar.

Själv satsade jag allt på levling, upptäcka världen, få med mig alla möjliga yrken på vägen men detta har jag som sagt gjort med många gubbar. Känner ju till varenda buske i Azeroth.

123
Skriv svar