Thief – 1080p till PS4, 900p till Xbox One

Medlem

Vem fan bryr sig, tror inte det finns någon som ens köper xbox one för grafkens skull

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse

Hur är fakta en smaksak?
Om man nu föredrar en hemmabiosystem och en storbilds-TV samt att sitta på en soffa istället för en stol så är det inte svårare att koppla allting till en PC istället för en konsol.
Det här argumentet med att man måste sitta på en stol framför en skrivbord med en 22" display om man väljer PC börjar bli j*vligt uttjatat. =/

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit samma sak till Warpgun, men han tror att vi är kvar på 90-Talet =/


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

På PC kan man själv byta upplösning. Den ni!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

är väl skitsamma vilken upplösning när dom endå kommer ha förinställt alla detaljer på medium inställningar kommer endå bli bajs av det

Medlem

Både PS4 och Xbox känns som rejäla uppgraderingar till PS3 respektive Xbox 360 däremot så känns inte Xbox one så mycket "Next gen" för att komma 9 år efter sin före detta.

Medlem

Vilken FPS körs spelet i da? Om det är 30 fps så är det ju en katastrof.

Medlem
Skrivet av Marmeldjuke:

Jag förstår naturligtvis precis vad du menar men vill ända korrigera det du skriver lite grand.

900 vs 1080 progressiv scan är inte "sämre", det är en lägre upplösning. 98% av befolkningen som köper "HD" utrustning vet inte vad det egentligen innebär och vilket avstånd du skall ha till bildvisaren i förhållande till dess storlek och upplösning.

Så det kommer inte göra någon skillnad för de flesta.

När konkurrenten är dyrare så lär det göra det. Anledningen till att Xbox 360 till en början sålde bättre berodde nog en del på att priset för en 360 var lägre och spelen som släpptes funkade bättre på 360 än på Ps3. Bayonetta är ett exempel på ett spel som hade stora problem på PS3 när det kom men funkade utan problem på 360.

Microsoft verkar inte förstå att det spelar ingen roll om man får en hårdvara som i sig kostar en hel del om man inte är intresserad av den överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av posyko:

är väl skitsamma vilken upplösning när dom endå kommer ha förinställt alla detaljer på medium inställningar kommer endå bli bajs av det

finns det någon källa på det?
kan vara så att dom kör på high/30fps istället för medium/60fps


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

När ni Pc kids vill lira på riktigt så köp ett Neo Geo och lite sköna lir istället. Den svarta besten är det bästa jag köpt i spelväg. Jag är ett Neo Geo fan och den sparkar alla andra format hårt i ballzen!

Sen så har den ju ett rätt nice andrahandsvärde, vill jag ha en gaming pc av rang så kan jag ju alltid sälja ETT spel.

Neo geo Pro Gear Spec!!! Off topic pro!!!

Medlem
Skrivet av Miindz:

Det här får mig att tänka: Hur tänkte Microsoft när de valde att göra konsollen så pass klen?

Något/någon kommer alltid vara bättre, så är det bara! Jag skulle ändå köpa mig Xbox One!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Hade det inte funnits konsollexklusiva spel så hade jag hellre bara kört på PC, ja. Men nu är det inte så, och i allting som inte är ett multiplayer FPS eller strategispel så kör jag ändå allting på datorn med en 360-kontroll. De flesta spel i tredje person är galet mycket bättre i sitt flyt med kontroll.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

såhär är det i alla spel , och läste precis att "The Order" kommer att köras i 30fps också...........

ge oss en PC version!

ne fyfean va tråkigt.

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse

Precis! Vem fan vill inte ha det! Så har jag det.. Fast med en PC istället för en förlegad PS4/XBone Puss

Inaktiv

Xbox One Vs PlayStation 4: The Resolution Debate
http://www.youtube.com/watch?v=HP0V3TkHsqY

Medlem
Skrivet av Perre80:

När ni Pc kids vill lira på riktigt så köp ett Neo Geo och lite sköna lir istället. Den svarta besten är det bästa jag köpt i spelväg. Jag är ett Neo Geo fan och den sparkar alla andra format hårt i ballzen!

Sen så har den ju ett rätt nice andrahandsvärde, vill jag ha en gaming pc av rang så kan jag ju alltid sälja ETT spel.

Neo geo Pro Gear Spec!!! Off topic pro!!!

NEO-GEO var det närmaste man kunde komma att ha ett arkadspel hemma, hade utan tvekan skaffat en om man haft råd med den, för att inte tala om vad spelen kostade till den.

Gen
Medlem
Skrivet av Oneone:

"In favor of spectacular effects and the highest resolution we restrict ourselves to a fluid 30 frames per second.” HAHAHA vilket skämt. Fluid, jo tjena.

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av Oneone:

"In favor of spectacular effects and the highest resolution we restrict ourselves to a fluid 30 frames per second.” HAHAHA vilket skämt. Fluid, jo tjena.

Hellre stabilt på 30fps än att det hoppar mellan 40-60fps, det är detta de syftar på.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Perre80:

När ni Pc kids vill lira på riktigt så köp ett Neo Geo och lite sköna lir istället. Den svarta besten är det bästa jag köpt i spelväg. Jag är ett Neo Geo fan och den sparkar alla andra format hårt i ballzen!

Sen så har den ju ett rätt nice andrahandsvärde, vill jag ha en gaming pc av rang så kan jag ju alltid sälja ETT spel.

Neo geo Pro Gear Spec!!! Off topic pro!!!

NEO-GEO var det närmaste man kunde komma att ha ett arkadspel hemma, hade utan tvekan skaffat en om man haft råd med den, för att inte tala om vad spelen kostade till den.

Min Neo Geo CD står fortfarande här och lyser. 100% fungerande. Har nån spel så är jag för övrigt intresserad.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Har lite tråkigt så bidrar lite med off-topic till tråden genom att posta ett par icke-photoshopmodifierade bilder från Skyrim på 1920x1200 @ 4x AA med grafiska modifikationer & ENB (konstant 60 FPS dock! )

http://cl.ly/image/2d2i171d2z3O/o
http://cl.ly/image/1h213v190P3R/o
http://cl.ly/image/0h0928351R43/o

Vilket under man kan åstadkomma med en PC.

Medlem

Ja vi vet att pc är bäst och har 5080p, så trött på på att ni pc spelare måste bevisa att pc är bäst hela tiden. varför ska ni bry er om att ps4 och x1 har sämre upplösning?

Inaktiv

Vem fan har en tv med 900P? Otrolig nackdel att inte ha native upplösning.

ZF
Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Bör inte utvecklarna redan vara ganska bekanta med tekniken..?
Konsolerna är ju gamla PC-burkar...

Jag kan inte tänka mig att de kommer att kunna optimera spelen så -jättemycket- i framtiden... Xbox One kommer nog att kallas "Xbox 720p" ett tag till.

nu har ju i princip aldrig PC-spelen utvecklats för en PS, utan för diverse olika operativsystem och API. så det blir inte på nått vis samma sak.

om nu Xboxen som det sägs har ungefär samma problematiserande hårdvarubegränsning som PS3 hade så är det en sak som kan optimeras för varje utvecklare som orkar. alltså finns en potential för både snyggare exklusiva spel samt sämre multiformatstitlar.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Perre80:

När ni Pc kids vill lira på riktigt så köp ett Neo Geo och lite sköna lir istället. Den svarta besten är det bästa jag köpt i spelväg. Jag är ett Neo Geo fan och den sparkar alla andra format hårt i ballzen!

Sen så har den ju ett rätt nice andrahandsvärde, vill jag ha en gaming pc av rang så kan jag ju alltid sälja ETT spel.

Neo geo Pro Gear Spec!!! Off topic pro!!!

NEO-GEO var det närmaste man kunde komma att ha ett arkadspel hemma, hade utan tvekan skaffat en om man haft råd med den, för att inte tala om vad spelen kostade till den.

NeoGeo är i praktiken bara en kraftigare Megadrive. och även mot den hade den ironiskt ändå vissa tillkortakommanden.

men dessa gamla 16-taggare är faktiskt en hyfsad liknelse mellan hur mycket PS4 och XBO skiljer sig nu.

ZF
Medlem
Skrivet av ChriL:

Ja vi vet att pc är bäst och har 5080p, så trött på på att ni pc spelare måste bevisa att pc är bäst hela tiden. varför ska ni bry er om att ps4 och x1 har sämre upplösning?

många nötter inbillar sig att om maskinerna inte funnits så hade deras spel varit bättre, eller att annars exklusiva spel kommit på "deras plattform" istället.

båda antagandena är uppenbart felaktiga.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Vad man är har att säga om "next-gen" så är det iallfall glasklart att PS4 är bäst i den (imperfekta) generationen.

Sen är ju 1080p på snudden till gammalmodigt redan, men...

...För i helvete...Fuck off!!!

Medlem

Hur kan Xbox One-versionen vara precis lika bra som den till Playstation 4 när det är svart på vitt att PS4 rullar i 1080p och Xbone kör i 900p? Då är den ju bevisligen inte lika bra.

Ärligt talat varför gnälla på varandra?!
Pc har tveklöst bättre prestanda och de är inga problem att sitta i soffan med handkontroll och spela genom sin tv.
Meeen, för oss som inte sitter och häckar framför ett spel dygnet runt och som har familjemedlemmar som föredrar "enklare spel" så är konsol ett bra alternativ, har haft Playstation 4 sen i början av December och trots att de finns få spel så är jag supernöjd. Så let's face it alla tillsammans så slipper vi dessa poänglösa kukmätartävlingar! PC är bäst men jag kör inte de själv!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Xbox One = 900p
PS4 = 1080p
PC = 3 x 2160p

Väldigt imponerande start för next-gen konsolerna.

Faan vad jag älskar dej <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Preed:

Det är inte direkt något problem för varken Xbox One eller PS4 att nå 1080p 60fps. Problemet är väl mest att dom inte vill banta på andra ställen. Hade konsollerna varit dubbelt så snabba hade dom väl bara tryckt in fetare partikeleffekter och ljussättning, och fortfarande på 720p 30fps. För det märks ju inte i trailers/screenshots, ändå.

Gillar ni inte 30fps och 720p kräv det av utvecklarna och inte av hårdvarutillverkarna.

Eller så köper man ett PC?
En konsol skall tilltala den stora massan och den stora massan vet inte ens vad 30 eller 60 FPS är för något.
Vill man ha fler bilder per sekund, och en bättre auditiv samt visuell upplevelse får man finna tröst i PC-världen.

Det är väl en smaksak? en del föredra 5.1 hemmabiosystem och 55-60/LED/PLASMA TV..skön soffa med handkontroll istället för en liten 22 tums monitor och hård Ikea stol.....det ger mig iallfall bättre audio/visuell upplevelse

Haha hård ikea stol. Min stol är ifrån kinnarps och är förmodligen dyrare än din förbannade soffa, tv, konsoll och öl tillsammans. Och jo, när jag är lite trött och känner att jag inte orkar sitta och spela så kopplar jag in en xbox kontroller i PC och lirar nåt handkontrolls vänligt spel. OCH i 60 fps, det du!!

fruktansvärt oft är det den där för 19 000, jag funderade när jag såg reklamen...va faan hur kan den kosta så mycket...

Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av rustax:

Jag föredrar min PC med 120fps och 120hz skärm.

Nackdelen är att 120hz skärmar från Benq och Asus har så dålig bildkvalitet så det är inte värt att gå över från 60hz ips paneler för att få högre hertz och riktigt dålig bild.

Men inte sämre än en TV , som dessutom har responstider som en pensionär

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av rustax:

Jag föredrar min PC med 120fps och 120hz skärm.

Nackdelen är att 120hz skärmar från Benq och Asus har så dålig bildkvalitet så det är inte värt att gå över från 60hz ips paneler för att få högre hertz och riktigt dålig bild.

Men inte sämre än en TV , som dessutom har responstider som en pensionär

Rejält mycket sämre än en bra tv som tex Panasonic lite dyrare neo-plasma.
Tn och va panelerna kan inte ens visa 24 bitars färger utan dithering. Färgerna är också så bleka.

Responstiderna på tv är riktigt dåligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av rustax:

Jag föredrar min PC med 120fps och 120hz skärm.

Nackdelen är att 120hz skärmar från Benq och Asus har så dålig bildkvalitet så det är inte värt att gå över från 60hz ips paneler för att få högre hertz och riktigt dålig bild.

Men inte sämre än en TV , som dessutom har responstider som en pensionär

Rejält mycket sämre än en bra tv som tex Panasonic lite dyrare neo-plasma.
Tn och va panelerna kan inte ens visa 24 bitars färger utan dithering. Färgerna är också så bleka.

Responstiderna på tv är riktigt dåligt.

Iofs du har rätt där , tar man en supertv o jämför med en billig TN , jag föredrar iallafall bättre responstid mot färger då man är tvungen att välja. Får man inte grymt med ghosting på en plasma?
Nu vet jag iaf att min skärm tillhör de bättre gällande färgåtergivning & svärta men såklart vill man ha en IPS eller liknande bättre paneler vilket verkar komma fler o fler som pallar mer än 60Hz och har bra responstider.

123
Skriv svar