Topp 3 Torsdag!

Inaktiv
Topp 3 Torsdag!

Tänkte försöka att ge mig på en topplista en gång i veckan. Denna vecka blir det topp 3 handkontroller genom tiderna!

Nummer 3:

SNES!
Enkelheten och känslan i handen gör helt klart att denna lilla klassiker får vara med på listan. Kanske beror det lite på att man växt upp med den också, men kan helt enkelt inte låta bli att tycka att den är extremt bekväm. Lilla bristen dock är att jag alltid lyckas tappa känseln i mina lillfingrar efter en längre stunds spelande, precis som när jag spelar på någon portabel maskin. Någon som vet vad det beror på?

Nummer 2:

Playstation 4!
Har inte spelat överdrivet mycket spel med den än eftersom det, ärligt talat, inte finns så mycket att spela än. Men den har definitivt gjort ett gott intryck på mig. Har aldrig varit ett fan av dom gamla Playstation-kontrollerna, så var otroligt glad när jag hörde att dom faktiskt skulle designa om dom. Och efter mitt första möte med kontrollen på en mässa var jag såld. Den vann helt klart över XbOne-kontrollen för min del.

Nummer 1:

*Trumvirvel*

Spännande va?

Game Cube!
Vet att många säkert inte håller med mig, men Gamecube-kontrollen är för mig den absolut bekvämaste. Kanske inte den snyggaste, men helt klart den som ligger bäst i handen och har knapparna på helt rätt ställe.

Där har ni min lista, hur ser eran ut? Och vad tycker ni om kontrollerna som är med på min?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Topp 3 Torsdag!

Nr 1 på min lista är helt klart XB360-kontrollen. Jag har inte testa XBone-kontrollen men den sägs ju vara en förfinad version av sin äldre förlaga så kanske ändrar jag mig den dagen jag spelar XBone första gången.

Jag tycker den är lagom stor, lagom tung, hållbar, stilig och framförallt så funkar den bra till PC-spel, utan extra mjukvaror och konfigureringsprogram.

När jag såg Gamecube på första platsen höll jag på att sätta kaffet i halsen. Den är helt fel för mig, men smaken är som baken.

Medlem

Har aldrig ägt ett gamecube, men spelat hos andra. Tycker också att den låg otroligt bra i handen och som du sa att knapparna låg rätt till.

Jag har faktiskt aldrig riktigt gillat Xbox-kontrollerna men dem är långt ifrån dåliga. Däremot tyckte jag om PS3 kontrollen. Men ja, nästan så att Gamecube vinner

Ska bli intressant att testa PS4 kontrollen någon gång i framtiden.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Däremot tyckte jag om PS3 kontrollen. Men ja, nästan så att Gamecube vinner

Ska bli intressant att testa PS4 kontrollen någon gång i framtiden.

Sonys kontrolldesign är riktigt bra och jag förstår varför den hängt med så länge. Den stora nackdelen tycker jag är att PS-kontrollen är för liten. Hade den varit lite, lite större så hade den varit perfekt. Jag har inte testat PS4-kontrollen än.

Medlem

360 kontrollen kommer för alltid att vara nummer 1 i min bok åtminstone. Ingen annan kontroll som jag någonsin har hållt i min hand har känts lika bekväm och väldesignad.

Dessutom: 360 kontrollen i svart= dream come true!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Om du som jag har dålig blodcirkulation i händer/fötter så kan det helt enkelt vara så att när du greppar handhållna enheter samt mindre ergonomiska handkontroller, så pressar du lillfingrarna inåt handen och spänner handens muskler utan att tänka på det vilket skapar ett tryck på nerverna och minskar ditt blodflöde ytterligare. Det ger ett domnande startande från lillfingrarna och eventuellt ringfingrarna.

Det går att bli av med om man tränar händerna och fingrarnas smidighet och styrka så att du får bättre cirkulation och ger en mindre påfrestning på nerver och ådror.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av von_lidl:

Däremot tyckte jag om PS3 kontrollen. Men ja, nästan så att Gamecube vinner

Ska bli intressant att testa PS4 kontrollen någon gång i framtiden.

Sonys kontrolldesign är riktigt bra och jag förstår varför den hängt med så länge. Den stora nackdelen tycker jag är att PS-kontrollen är för liten. Hade den varit lite, lite större så hade den varit perfekt. Jag har inte testat PS4-kontrollen än.

Ps4 kontrollen är aningen större än dom tidigare.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av von_lidl:

Däremot tyckte jag om PS3 kontrollen. Men ja, nästan så att Gamecube vinner

Ska bli intressant att testa PS4 kontrollen någon gång i framtiden.

Sonys kontrolldesign är riktigt bra och jag förstår varför den hängt med så länge. Den stora nackdelen tycker jag är att PS-kontrollen är för liten. Hade den varit lite, lite större så hade den varit perfekt. Jag har inte testat PS4-kontrollen än.

Ps4 kontrollen är aningen större än dom tidigare.

Jag har sett det. Jag ser fram emot att testa och känna hur den känns.

Medlem

Så härligt att läsa att någon delar min åsikt om Gamecube-kontrollen. En av mina favoritkonsoler dessutom. Ligger så himla skönt i händerna!

Medlem

Gamecube-kontrollen är sannerligen den bästa av de bästa.

Sen kommer ju förstås den första Xbox-kontrollen


signatur

Everybody needs help.

Medlem

1. Gamecube
Helt klart den som hållit bäst och känts bäst i mina händer.

2. Xbox360
Till skillnad från första Xboxens kloss till kontroll så var så är 360 kontrollen riktigt bra.

3. N64
Säga vad man vill om kvalitén på N64 kontrollen men den satt bra i handen den också. Dock kan jag inte komma på något spel som man höll den med båda yttre handtagen så den vänstra delen var väl lite udda. Udda design men bra känsla överlag.

Värd att nämna: Wii U pro conroller. Som en blandning av Xbox 360 och PS3 till känslan, knapparna på högra sidan sitter lite lågt vilket ger en udda känsla. Mer som om BA borde sitta där YX gör. Super skön i "twinstick shooters" mindre optimal i andre sammanhang

Inaktiv

Ser ut som dom flesta har någorlunda likadana kontroller på sina listor. På fjärde plats hade jag placerat 360-dosan, men nu var det ju en topp 3 ;P

Lite spännande att det finns 64-supportrar vad det gäller dosan, har nästan bara hört folk hata på den lilla stackarn Men jag tycker faktiskt den va helt ok. Man använde ju som sagt aldrig varken styrkorset eller L-knappen.


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Jag var helt övertygad om att det inte kunde bli bättre än 360-kontrollen, men efter några veckor med Dualshock 4 har jag faktiskt en ny favorit. Tala om att ligga perfekt i händerna med behaglig tyngd och känsla.

1
Skriv svar