En guide till Wildstar – klasser och paths

Robot
En guide till Wildstar – klasser och paths

Hur börjar ditt äventyr på planeten Nexus? FZ presenterar Wildstars olika klasser och paths inför helgens betatest.

#carbine-studios, #wildstar


Medlem
En guide till Wildstar – klasser och paths

Ohhh Medic class gud va skoj jag har spelat healer i alla mmos hitils sen eq1 så ser fram emot denna..

Medlem

Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.

Medlem

Aurin Spellslinger all the way!

Medlem

Ska bli kul att testa i helgen. Gillar inte art-stilen, men förhoppningsvis är spelmekaniken okej.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.

testa healers det e roligast om det e någon i gruppen du inte gillar så Råkar du missa några heals eller heal

Medlem

Ser fram emot det här grymt mycket

Medlem

Spellslinger är riktigt rolig och kräver både lite mechanics och micro. Väldigt kul när man får kläm på den även om skillköns nuvarande funktion (eller icke-funktion) i kombination med 200ms (Betaservrarna hänger i Texas) och skit bakom spakarna (skyller dock inte detta på carbine) gör att den lär bli ännu roligare till release.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Spellslinger är riktigt rolig och kräver både lite mechanics och micro. Väldigt kul när man får kläm på den även om skillköns nuvarande funktion (eller icke-funktion) i kombination med 200ms (Betaservrarna hänger i Texas) och skit bakom spakarna (skyller dock inte detta på carbine) gör att den lär bli ännu roligare till release.

Gött! Spellslinger är faktiskt mitt första val.

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska testa än, får se imorn när betan börjar, fick en nyckel tack vare er FZ Thanks to the max!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Bamia:

Ohhh Medic class gud va skoj jag har spelat healer i alla mmos hitils sen eq1 så ser fram emot denna..

Finns 6 klasser totalt i spelet. Alla kan vara DPS (damage-dealer) rollen, varav 3 har Healer som alternativ spec, och 3 har Tank som alternativ spec. Sen kan du såklart välja (beroende på abilities och "AMPs" som funkar som Talents i andra MMOs), om du vill spela lite som en Hybrid (både damage och healing, fast inte lika effektiv som ren damage eller healer).

Medic (som namnet antyder) kan vara Healer och DPS. Men dom andra som har sina egna för/nackdelar, heter Esper och Spellslinger. Alla 3 är tänkt att vara lika bra på att hela eller skada folk, fast på olika sätt


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Bamia:

Ohhh Medic class gud va skoj jag har spelat healer i alla mmos hitils sen eq1 så ser fram emot denna..

Finns 6 klasser totalt i spelet. Alla kan vara DPS (damage-dealer) rollen, varav 3 har Healer som alternativ spec, och 3 har Tank som alternativ spec. Sen kan du såklart välja (beroende på abilities och "AMPs" som funkar som Talents i andra MMOs), om du vill spela lite som en Hybrid (både damage och healing, fast inte lika effektiv som ren damage eller healer).

Medic (som namnet antyder) kan vara Healer och DPS. Men dom andra som har sina egna för/nackdelar, heter Esper och Spellslinger. Alla 3 är tänkt att vara lika bra på att hela eller skada folk, fast på olika sätt

pfft vad har hänt med dom pure healer classerna super healers o så krappy dps s dom inte äns kan döda något själva

Skribent
Skrivet av Arizato:

Aurin Spellslinger all the way!

Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag ska maina vid release. Står just nu mellan aurin esper eller mordesh spellslinger.. Men path blir solklar settler!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Av vad jag märkte under stress testet så finns det dessutom interaktion mellan dom olika pathsen som får en att känna sig delaktig ifall man så vill.

Körde scientist själv, stötte på en trasig mining robot som jag kunde få att funka... tänkte nu får jag allt en liten belöning eller nått uppdrag att fixa fler, men nej, efter den hade arbetat lite så hände inget mer, trodde jag... tills jag insåg att det låg två märkliga kristaller bredvid den som jag inte kunde plocka up, och då mindes jag att jag tidigare spanat folk med settler pathen som sprungit runt med dessa konstiga kristaller över huvudet. Där och då vart jag 100% övertygad om att jag verkligen gillade spelet.

Såg även lite taktiskt placerade objekt som jag kunde påverka med min scan-bot intill soldiers holdout missions, så tror man kan har bra mycket skoj som en grupp spelare där man faktiskt kan komplettera varandra.

Och man behöver inte oroa sig över att inte få ta del av annat innehåll bara för att man valt en specifik path, jag älskar att utforska och hittade alla möjliga hemligheter, och då vart jag ändå inte högre lvl än 11-12 nånstans.

Början är tyvärr ganska seg och inte så öppet, men men.

*GÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSPPPPPP*

Nothing to see here, move on ppl ...

spelade medic lvl 10 dödade allt som fanns mig..måste hjort (fniss) nåt fel..testade engenering sköj:D

btw fnissa massor åt artikeln sköönt med med lite humor:D


signatur

New life, New hope

Medlem

Gillar verkligen era guider. Ger mer info, mer kött på benen. Wildstar är visserligen inget för mig, jag gillar ESO mer, men är fortfarande kul läsning och jag hoppas verkligen att alla som är sugna på Wildstar inte blir besvikna vid release och endgame.

Skribent
Skrivet av Ruskendrul:

Gillar verkligen era guider. Ger mer info, mer kött på benen. Wildstar är visserligen inget för mig, jag gillar ESO mer, men är fortfarande kul läsning och jag hoppas verkligen att alla som är sugna på Wildstar inte blir besvikna vid release och endgame.

Tack!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Blir FFXIV: ARR-betan på PS4 i helgen för min del Kanske kan knipa en nyckel till nästa Wildstar beta, tycker Wildstar verkar kul

Medlem

Coolt en knytnäve, vilken effekt!

Förstärker min åsikt att spelet är skapat för småungar. Får väl se om jag tycker samma i helgen, men har inga förhoppningar.

Medlem

Dåligt sugen på att testa spelet nu då! Damn!
Som ett barn på julafton....

Medlem

man har väntat länge på detta. jag missade stress testet för att jag hade för mycket jobb

Medlem

Kikade på lite streams och en av dom spelade tank, ljudet från en av attackerna som uppkom ungefär vara tredje sekund var extremt påfrestande, SWOSH SWOSH lät det. Bara detta ljud får mig att bli tveksam fast Angry Joe's BETA IMPRESSIONS(http://www.youtube.com/watch?v=lMfgz-izFIA&feature=c4-overvie...) satt spiken i kistan( vill dock prova), vi alla har helt enkelt olika smaker, denna tecknade form passar inte mig plus att det jag såg varken kändes nytt eller lockande. Questandet var som att gå tillbaka till releasen av WoW, gå dit, plocka detta, gör detta you know the drill

Striderna kändes smått "hackiga" och kaotiska. PVP matchen var bara ett ändlöst spam av den där SWOSH SWOSH och folk som körde någon form av virvelvind. Har inte spelat detta så får hoppas att det spelas bättre än vad gör då man sitter som åskådare.

För mig just nu så känns ESO mer lockande dels för dess mer mörka/lifelike grafik, PVPn och exploration, att bara gå runt i världen och hitta en grotta i skymundan för att sedan finna en quest inuti där man kan få ett svärd som heter Crusader of the Light and Dark of Death and Souls, bara det är värt att få uppleva.

TVEKSAM DOCK till att betala månadskostnad för dessa två herrar.

Time will tell!

Medlem

Har jag tur så har de itne gjort en server wipe, så fortsätter jag nog med min Medic, hade grymt skoj med den!

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.

"Lätt att lära, svår att bemästra" brukar applicera på nästintill alla klasser ifall developers har gjort rätt.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Rwaat:

Börjar tröttna lite på att warrior alltid skall vara den simpla klassen.
Gillar generelt sätt warriors, men det blir aldrig någon rolig utmaning när man spelar som de.

"Lätt att lära, svår att bemästra" brukar applicera på nästintill alla klasser ifall developers har gjort rätt.

Mjo tyvärr brukar warrior vara undantaget, till och med när någon frågade Anet under en QA vilken klass som skulle passa bäst för en casual spelare, så småskrattade dem och sa warrior. Lite synd i min mening då det är den intressantaste klassen, men det är tråkigt när man har för lätt för sig.

Medlem

Släppte nördlivet för ett bra tag sen, sitter numera bekvämt i soffan med min ps4a

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Släppte nördlivet för ett bra tag sen, sitter numera bekvämt i soffan med min ps4a

ok

Medlem

Det ser ut som ett Torchlight-MMO.

Medlem

Esper var väl den klass jag är intresserad av litet smått, men det där med att man måste stå still mycket dödade intresset helt. Jag hatar verkligen den designen för magi/avståndsfajting, iaf då det enbart är ett "därför att"-argument som lägger grunden. Tycker det blir mycket roligare med en rörlig spelbild.

Hoppas det blir roligt för de som är intresserade, dock.

12
Skriv svar