Daylight – läskiga bilder från spelet

Robot
Medlem
Daylight – läskiga bilder från spelet

ush jag kan inte spela såna här spel mina nerver..plus att jag blir så himla lätt skrämd så jag nästan kissar på mmig

Moderator | Testpilot

Gillar inte skräckspel eller filmer längre nästan. Många handlar bara om "jumpscares". Inte så att jag inte klarar av det, tycker bara det är ett lamt sätt att skrämma någon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte skräckspel eller filmer längre nästan för att många bara handlar om "jumpscares". Inte så att jag inte klarar av det, tycker bara det är ett lamt sätt att skrämma någon.

Väl rutet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

"Du kommer kunna skrämma twitch-användare rejält".

Av texten att döma låter det mer som att de kommer kunna skrämma den som spelar...


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte skräckspel eller filmer längre nästan. Många handlar bara om "jumpscares". Inte så att jag inte klarar av det, tycker bara det är ett lamt sätt att skrämma någon.

Ren lathet av utvecklarna om de enbart använder sig av jumpscares för att skrämma spelaren.

Medlem

Vill ha ett ordentligt "psychological horror" spel...
F.E.A.R hade en bra blandning när det väl kom ut tycker jag. Fy helvete vad jag blev skrämd av det spelet, vet inte hur jag hade reagerat av det idag förstås men minns inte det som "jumpscares". Det mest irriterande med jumpscares är även att de tar i med volymen så förbannat att det gör ont i öronen, och den enda anledningen jag hoppar till är för att det gör ont... (aka Dead Space)

Medlem

jag kommer ihåg första Silent Hill , det spelet hade karaktär <3

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte skräckspel eller filmer längre nästan. Många handlar bara om "jumpscares". Inte så att jag inte klarar av det, tycker bara det är ett lamt sätt att skrämma någon.

Håller med dig till fullo. Det känns som att många utvecklare hoppar på vågen från Amnesia: The Dark Descent, dvs exploration och utan combat, men gör det bara uselt med förutsägbara jump scares. Jag tyckte exempelvis Outlast var hur skrämmande som helst tills man insåg att 90% var jump scares och man kunde med lilltån räkna ut när och var det skulle hända.

Näe, ser fram emot SOMA. Hoppas det blir lika stämningsfullt och creepy som The Dark Descent var. Där kan man snacka om kalla kårar längs ryggraden.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:

Vill ha ett ordentligt "psychological horror" spel...
F.E.A.R hade en bra blandning när det väl kom ut tycker jag. Fy helvete vad jag blev skrämd av det spelet, vet inte hur jag hade reagerat av det idag förstås men minns inte det som "jumpscares". Det mest irriterande med jumpscares är även att de tar i med volymen så förbannat att det gör ont i öronen, och den enda anledningen jag hoppar till är för att det gör ont... (aka Dead Space)

FEAR 1 var och är faktiskt riktigt kul. FEAR 2 tyckte jag också var okej men i det spelet började det luta sig mer till action och FEAR 3 är inte ens läskigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar