Det går bra för Playstation 4

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av saru:

Har alltid varit lite av en fanboy av Microsoft och Xbox men tänker köpa Playstation 4 när situationen tillåter. Vet inte varför men det känns som de har marknadsfört sin produkt på ett bättre sätt. Har större tilltro till dem än Microsoft för tillfället. Någon som känner likadant?

Mycket vist. Man ska inte låta fanboyism regera över logik.

Kommer skaffa en PS4a så fort det kommer lite intressanta next gen spel. Väntar framförallt på Watch Dogs.

Watch Dogs kan bli ett bra spel på PC om det funkar med mods likt GTA IV.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Studentlivet suger på många plan, man har ju liksom inte råd att skaffa båda. Så vilken får det bli om sisådär 5 månader. PS4 eller XboxOne??

Det beror helt på vilka spel du vill spela.

Medlem
Skrivet av jafar:

hoppas ps4 släpps i sverige (på riktigt) snart
inte bara att man säljer några enstaka exemplar här och där

om dem inte hunnit släppt den i sverige innan hösten får det väl helt enkelt bli xbox one istället

Är ju bara att beställa en. Du borde få en inom en månad eller så.
Värdelöst att försöka springa runt i butikerna och leta efter en.
Webhallen har killzone bundle på lager annars om du är intresserad av det spelet.
Det kommer vara brist på PS4 hela året och kanske även nästa år. De kan bara tillverka drygt 1 miljon konsoller varje månad.

Medlem

Imponerande att Xboner har sålt så pass bra ändå efter all skandal innan och under E3. Sen att den är sämre hårdvarumässigt än Ps4 men kostar mer är ju konstigt det med...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

Köpt PS4 på release dagen.Spelar varje dag och spakarna är som de ska. Inget fel alls.

Medlem
Skrivet av PixelNoise:
Skrivet av Luciphear:

Det enda som håller tillbaka mig från att köpa PS4 är gummit på spakarna på kontrollen. Tydligen slits den fruktansvärt lätt och brister? Har det fixats ännu?

Köpt PS4 på release dagen.Spelar varje dag och spakarna är som de ska. Inget fel alls.

Min vänstra spak är sliten efter ca 30 timmars spelande.

Inaktiv
Skrivet av saru:

Har alltid varit lite av en fanboy av Microsoft och Xbox men tänker köpa Playstation 4 när situationen tillåter. Vet inte varför men det känns som de har marknadsfört sin produkt på ett bättre sätt. Har större tilltro till dem än Microsoft för tillfället. Någon som känner likadant?

http://www.gamereactor.se/nyheter/144064/Sony+varnar+f%F6r+br...

Medlem
Skrivet av ZickZack:
Skrivet av saru:

Har alltid varit lite av en fanboy av Microsoft och Xbox men tänker köpa Playstation 4 när situationen tillåter. Vet inte varför men det känns som de har marknadsfört sin produkt på ett bättre sätt. Har större tilltro till dem än Microsoft för tillfället. Någon som känner likadant?

http://www.gamereactor.se/nyheter/144064/Sony+varnar+f%F6r+br...

Jepp det är för att de envisas med att tillverka tvapparater och datorer som de bara förlorar en jäkla massa pengar på. Förstår inte varför de envist hållt kvar i de områdena så långe. De har förlorat pengar på tvapparater varenda år de senaste 10 åren. SCE går dock med vinst.

Medlem

Det enda jag saknar till min PS4:a är fler spel att spela.
Efter Killzone så har jag inte lust att köpa fler av de som är ute.

Asassins Creed tröttnade jag på för 3 spel sedan.
Spelar inte sportspel, spelar inte skräck. Need for Speed stödjer inte ratt.... Var är mitt Burnout Paradise City 2!!!

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Det enda jag saknar till min PS4:a är fler spel att spela.
Efter Killzone så har jag inte lust att köpa fler av de som är ute.

Asassins Creed tröttnade jag på för 3 spel sedan.
Spelar inte sportspel, spelar inte skräck. Need for Speed stödjer inte ratt.... Var är mitt Burnout Paradise City 2!!!

Men du borde kollat upp vad som skulle släppas innan du köpte konsollen. Första året är alltid klent med utbud. Man bör vänta ett år om man vill ha mycket att spela.

Medlem

Finns ju fortfarande ingen ps4a att få tag på. -.-

Medlem

Gå in på närmaste media markt. Jag vet att butiken i örebro har ps4or men skulle inte bli förvånad i fall fler av deras butiker har ett litet lager.

Medlem

PS4 är bättre rent prestandamässigt och Microsoft schabblade bort sin marknadsföring ganska rejält. PS4 är ju också billigare för man slipper obligatorisk Kinect - Något jag ser som en double win för PS4. Jag skulle inte vilja ha Kinect och definitivt inte betala extra för den. Sen att Microsoft dissade Norden gör saken bara lättare.

Spelmässigt är dem väl ganska lika och denna generation verkar inte ha så många intressanta exklusiva spel - Antagligen då hårdvaran denna gång är x64 och PC. Halo har jag alltid gillat men Assassins Creed är nog kul det också. Killzone och Ryse är lite bleka. Dock är ju som sagt PS4:an betydligt bättre i hårdvara så man får antingen samma eller mer ut av spelen.

Om jag nu skulle köpa en konsol över huvud taget det vill säga. Sitter på en ganska bra PC i vilket fall. Men trots lovord om att aldrig köpa en förra generationen köpte jag en Xbox 360. Dock känns denna generation som ett betydligt mindre steg framåt än förra. Xbox och PS2 kan man inte ens jämföra med PS3 och Xbox 360. Dock håller sig dessa två någorlunda bra mot PS4 och Xbox One.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av dafuq:

Finns ju fortfarande ingen ps4a att få tag på. -.-

Har du över huvud taget orkat gå in på prisjakt? CDON har haft dem inne i flera veckor, och de är inte ensamma. Dessutom finns Killzone Bundle på CDON, Webhallen, Media Markt, etc.

Vill du ha en är det bara att röra på fläsket...

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av dafuq:

Finns ju fortfarande ingen ps4a att få tag på. -.-

Har du över huvud taget orkat gå in på prisjakt? CDON har haft dem inne i flera veckor, och de är inte ensamma. Dessutom finns Killzone Bundle på CDON, Webhallen, Media Markt, etc.

Vill du ha en är det bara att röra på fläsket...

Dock är inte de orginal priser.

Medlem
Skrivet av ZickZack:
Skrivet av saru:

Har alltid varit lite av en fanboy av Microsoft och Xbox men tänker köpa Playstation 4 när situationen tillåter. Vet inte varför men det känns som de har marknadsfört sin produkt på ett bättre sätt. Har större tilltro till dem än Microsoft för tillfället. Någon som känner likadant?

http://www.gamereactor.se/nyheter/144064/Sony+varnar+f%F6r+br...

Det är för alla deras sektioner. Där har deras TV apparater sektion bland annat gått med brakförlust.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av saru:

Har alltid varit lite av en fanboy av Microsoft och Xbox men tänker köpa Playstation 4 när situationen tillåter. Vet inte varför men det känns som de har marknadsfört sin produkt på ett bättre sätt. Har större tilltro till dem än Microsoft för tillfället. Någon som känner likadant?

Mycket vist. Man ska inte låta fanboyism regera över logik.

Kommer skaffa en PS4a så fort det kommer lite intressanta next gen spel. Väntar framförallt på Watch Dogs.

Watch Dogs kan bli ett bra spel på PC om det funkar med mods likt GTA IV.

Mycket möjligt, Men jag sitter inte på nån monster-PC så personligen kommer det inte bli ett PC köp.

Medlem

Ser bra ut, Xbox kommer rocka sönder ps4 när den släpps. Har ett Xbox one så jag vet.

Medlem
Skrivet av blohm:

Ser bra ut, Xbox kommer rocka sönder ps4 när den släpps. Har ett Xbox one så jag vet.

Xbox One är ju släppt på de marknader där MS haft ett försprång och har inte "rockat sönder" någonting. Den har sålt bra även om (som du själv bevisar) en hel del av de sålda exemplaren faktiskt har gått till de marknader där den inte är släppt än.

Medlem
Skrivet av kivi:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av dafuq:

Finns ju fortfarande ingen ps4a att få tag på. -.-

Har du över huvud taget orkat gå in på prisjakt? CDON har haft dem inne i flera veckor, och de är inte ensamma. Dessutom finns Killzone Bundle på CDON, Webhallen, Media Markt, etc.

Vill du ha en är det bara att röra på fläsket...

Dock är inte de orginal priser.

Vad är ett originalpris? Återförsäljare får riktpriser som de kan välja att följa eller inte. Detta är exakt samma pris som vid release. Killzone-bundlen är faktiskt billigare än det var att köpa PS4 och KZ vid release (om man inte hade fått det tidigare priset).

Även om det skulle kostat 3890:- så verkar det som om distributören pushade för att alla skulle höja priserna så de iaf kan tjäna pengar i början. Annars så säljs de flesta spelkonsoler i Sverige till minusmarginal och ganska rejäla sådana.

Medlem
12
Skriv svar