"Nya" Master System-spel levererade

Flakmonkey
"Nya" Master System-spel levererade

Jag har precis varit och hämtat ut en liten present till mig själv på ICA. Ett paket innehållandes fem stycken klassiska titlar till Segas underskattade 8-bitasmaskin. Inte så mycket för att jag ska spela dem (även om jag tänkt ha en nostalgihelg relativt snart) utan för att komplettera samlingen. Därför är det givetvis också kompletta med box och manual. Det är ju inte ett krav för alla men av någon anledning har jag alltid tyckt att det har varit viktigt. Skulle inte kännas rätt om jag bara hade cartridgen.

Nu är det faktiskt inte så många spel som jag "måste" ha till Master System eftersom jag enbart samlar på de som jag tycker är värdiga att ha. Ser i nuläget ingen poäng i att ha alla titlar. Skulle väl uppskatta det till en 5-10 stycken jag måste ha men då ingår ju också några av de som kan vara lite dyrare. Phantasy Star är ju ett bra exempel på det. Å andra sidan är ju letande efter ett klipp halva nöjet!

#blogg

Medlem
"Nya" Master System-spel levererade

Oj oj oj vilka guldkorn!

Inget Dynamite Dux?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Fantastiskt! Äger alla de ovanför förutom Space Harrier.

Wonder Boy 3 är rätt magiskt : )

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Inget Dynamite Dux?

Helvete du får mig att vilja flytta till Feeladelphia.

Sonic, Cloud Master, Wonderboy in Monster Land osv osv. Äger en massa jäkla spel som vi spelade sönder när vi var små. Tyvärr blev jag bestulen på mitt SEGA av en bekant som flyttade med mitt SEGA och har inte lämnat tillbaks det sen dess..

Medlem

Fick också hem ett Master System spel idag: [https://www.dropbox.com/s/ld3losesppuhn7x/Phantasy.JPG]

Lycka. Nu behöver jag bara en Sega Mark III.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Oj oj oj, visst minns man Wonder Boy III.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag minns att kusinen hade ett Master System, men själv som köpte jag ett Mega Drive ett tag efter. Står i vardagsrummet, ngt dammig men fullt fungerande.

Har dock inte så jättemånga spel. Hade inte råd med så många som liten och efter ett par år så köpte man dator istället för att fortsätta med konsol.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Älskade Wonder boy III. Inte ofta man får börja ett spel när man är som bäst bara för att senare bli av med allt och får jobba sig uppåt.

Flakmonkey
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Inget Dynamite Dux?

Finns inte på inköpslistan just nu iaf

Skrivet av SID 6.7:

Fick också hem ett Master System spel idag: [https://www.dropbox.com/s/ld3losesppuhn7x/Phantasy.JPG]

Lycka. Nu behöver jag bara en Sega Mark III.

Nice! svårt att få tag på?

Skrivet av Loading:

Älskade Wonder boy III. Inte ofta man får börja ett spel när man är som bäst bara för att senare bli av med allt och får jobba sig uppåt.

Castlevania Symphony of the Night tänker jag på spontant

Har faktiskt aldrig lirat Wonder Boy III så det är ett av spelen jag definitivt kommer spela nu när köpt det

Medlem

Wonder boy 3 , vilka minnen. Samma med Alex Kidd. Tycker de slog Mario på fingrarna med hästlängder faktiskt.

Phantasy Star minns jag att jag hyrde; jag var väldigt upphetsad eftersom jag alltid velat prova på ett RPG så fort jag fick för mig vad det var. Spelet var förbannat svårt som novis i genren... men det bidrog till det stora rpg-intresset man har idag.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av SID 6.7:

Fick också hem ett Master System spel idag: [https://www.dropbox.com/s/ld3losesppuhn7x/Phantasy.JPG]

Lycka. Nu behöver jag bara en Sega Mark III.

Nice! svårt att få tag på?

Spelet var lätt att få tag på via Japanspel.se maskinen däremot... Får nog bli ebay, men frakten blir inte rolig.

Skrivet av Nosnos:

Har faktiskt aldrig lirat Wonder Boy III så det är ett av spelen jag definitivt kommer spela nu när köpt det

Har du aldrig kört Wonderboy III så har du något att se fram emot, mycket bra spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Bara jag som håller Wonder Boy III musiken som bland det bästa i nes-sega eran ?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Inget Dynamite Dux?

Dynamite Dux, dat nostalgia! Det körde man ju lite på Amiga 500:an back in the days...

Och när vi ändå snackar Wonderboy:

Moderator | Testpilot

Intressant att jag kunnat läsa om mycket sådant här när jag börjat samla spel själv. För mig är det Nintendo som gäller just nu. NES och Gameboy spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar