Kingdom Come-kampanjen drog in 11 miljoner kronor

Robot
Kingdom Come-kampanjen drog in 11 miljoner kronor
Medlem
Kingdom Come-kampanjen drog in 11 miljoner kronor

Ser awesome ut

Medlem

Ett fint skrivet inlägg av Dan Vávra!

Visar att man ibland måste skita i alla haters och helt enkelt gå sin egen väg.

Stort grattis till Warhorse Studios!

Medlem

Känns bra att man var med och la en slant Ser fram emot detta

ELF
Medlem

Litet spel? Okej, om man bara räknar med act 1 så är det nog det. Men med act 2 och 3 så ökar nog även storleken. Har faktiskt inte kollat upp hur det ligger till med...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Litet spel? Okej, om man bara räknar med act 1 så är det nog det. Men med act 2 och 3 så ökar nog även storleken. Har faktiskt inte kollat upp hur det ligger till med...

Från deras Kickstarter FAQ;

Skrivet av Warhorse Studios:

Kingdom Come: Deliverance, Act I, as it is planned, is a full scale, stand-alone game. It has 30+ hours of gameplay, complete open world map, all quests and closed story line. Most (if not all) game mechanics described above will be included: horse riding, combat, castle sieges, there will be at least one large-scale battle. Acts II & III extend the story, add new environment in separate maps, new quests, gear and weapons. They will also add new quests to the map of Act I. It will be possible to travel between maps of all Acts, some quests will require you to visit all of them.

We definitely intend to make Acts II & III and release them as soon as possible. However, our funding and schedule does not reach past first Act. We will finalize our plans for the release of Acts II & III when we get closer to the release date of Act I. For these reasons we don’t want to offer and promise them as a Kickstarter reward in their own right. We want to use them as a token of our gratitude to higher tiers backers, but you should think about it more like 100% discount offer than a guaranteed reward.

Medlem

Jag vill bara gå runt där med en Oculus Rift och njuta....

Medlem

PC master race då? ser kul ut!

Underbart. Det blir nog ett maffigt spel på många plan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Oneone:

PC master race då? ser kul ut!

hur då menar du? jag har fattat det som att de utvecklar den för pc och även xbox och ps ifall det går.

Jag tycker iof att man kanske ska hålla sig till PC och inte slösa extra slantar på konsoler....


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Trodde att pc plattformen var påväg att dö ut, eller hur var det ?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Oneone:

PC master race då? ser kul ut!

hur då menar du? jag har fattat det som att de utvecklar den för pc och även xbox och ps ifall det går.

Jag tycker iof att man kanske ska hålla sig till PC och inte slösa extra slantar på konsoler....

Om det var först och främst ett spel till pc så håller jag med om att de borde fokusera sina prioriteringar för pc, men om det är till flera plattformar så ser jag inte det som att "slösa extra slantar på konsoler". Inte heller om det lovat konsol versioner vid olika mål efter original summan har nåtts.

Medlem

Hoppas spelet blir bra, har alltid velat ha ett medeltidsrollspel utan massa fantasy (eller åtminstone väldigt begränsad fantasy), Mount & Blade är väl i princip det enda som finns där ute.

Medlem

Hörde att det skulle bli Pc+Next Gen

Medlem

WOW, detta kan vara det häftigaste och snyggaste jag sett på länge i spelvärlden. Fick en släng av hype-sjukan här.

Medlem
Skrivet av Invixior:

WOW, detta kan vara det häftigaste och snyggaste jag sett på länge i spelvärlden. Fick en släng av hype-sjukan här.

exakt! Sen kommer man på att det dröjer innan det kommer ut...helt knäckt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Oneone:

PC master race då? ser kul ut!

hur då menar du? jag har fattat det som att de utvecklar den för pc och även xbox och ps ifall det går.

Jag tycker iof att man kanske ska hålla sig till PC och inte slösa extra slantar på konsoler....

hmmm okej , tyckte jag läste att det bara utvecklas för PS4 och Xbone! hoppas jag har fel.

Medlem

Alltid trevligt att läsa att 11 miljoner gå till spillo för inget vettigt alls. Grattis Warhorse, nu blir det champagne och lyxlevnad ett tag framöver, alltid kan man lura någon.

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Oneone:

PC master race då? ser kul ut!

hur då menar du? jag har fattat det som att de utvecklar den för pc och även xbox och ps ifall det går.

Jag tycker iof att man kanske ska hålla sig till PC och inte slösa extra slantar på konsoler....

hmmm okej , tyckte jag läste att det bara utvecklas för PS4 och Xbone! hoppas jag har fel.

ja, det hoppas jag med. Det står så på deras kickstarter sida iaf.

"Planned platforms: PC, Xbox One*, PS4*, Mac, Linux

* Publishing on closed platforms is subject to approval by the platform holder. This can also influence release date there."


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

k3m
Medlem
Skrivet av Loltron:

Trodde att pc plattformen var påväg att dö ut, eller hur var det ?

nej, nej! var det inte sista konsolgenerationen?

Jag hade velat stödja detta men ekonomin tillät inte det den här gången . Får köpa spelet när det kommer istället.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Invixior:

WOW, detta kan vara det häftigaste och snyggaste jag sett på länge i spelvärlden. Fick en släng av hype-sjukan här.

exakt! Sen kommer man på att det dröjer innan det kommer ut...helt knäckt!

Haha, av precis den anledningen så har en vän flera gånger bett mig hålla häftiga spel som är på G för mig själv, tills de är släppta

Medlem

Det där är en värld jag verkligen hade kunnat tänka mig att sjunka in i!

Medlem

Jag hade velat backa projektet, men det behövdes ju 300 pund för att få alla tre akterna. Jag väntar på att spelet släpps i butik i stället.

Skrivet av blohm:

Alltid trevligt att läsa att 11 miljoner gå till spillo för inget vettigt alls. Grattis Warhorse, nu blir det champagne och lyxlevnad ett tag framöver, alltid kan man lura någon.

Vad menar du med det?

Medlem

Tror jag aldrig blivit så irriterad på någon som har pratat förut.. Allt jag hörde var; "uuuuh... uuuuh.... uuuuh... uuuh".

Medlem
Skrivet av blohm:

Alltid trevligt att läsa att 11 miljoner gå till spillo för inget vettigt alls. Grattis Warhorse, nu blir det champagne och lyxlevnad ett tag framöver, alltid kan man lura någon.

Eller göra ett jävligt bra spel, många av utvecklarna som är med har levererat bra i varenda titel dom gjort.

Medlem
Skrivet av blohm:

Alltid trevligt att läsa att 11 miljoner gå till spillo för inget vettigt alls. Grattis Warhorse, nu blir det champagne och lyxlevnad ett tag framöver, alltid kan man lura någon.

Medlem

Riktigt najs med ett spel i den mest intressanta tidsramen! Tidigt 1400-tal <3

Inaktiv

Tänker bara skriva tre saker. För det första, underbart att dom fick in så mycket pengar. För det andra så ser jag fram emot Kingdom Come: Deliverance otroligt mycket grundat av det jag sett och läst till datum. För det tredje så är jag glad att detta är det första spel jag backat.

Ja en fjärde sak då, fan att det ska vara så långt till 2015.

Medlem

Fy fasen vad skönt att slippa magi, monster och annat skräp. Jag vill ha medeltid. Punkt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

1
Skriv svar