Så här bra var episod två av The Wolf Among Us

Robot
Medlem
Så här bra var episod två av The Wolf Among Us

Köpte spelet, inte kommit till episode två än, mest för att jag är inte mycket för sagofigurer men min sambo däremot "köttade" igenom båda episoderna på bara några timmar och börja tugga fragda när slutet kom.

Så jag tar hennes ord för att det är ett bra spel, haha

Medlem

Telltales spel är en stark niché så det kommer alltid vara en svart och vit kritik, snarare än en gråskala i betyg.

När jag nådde slutet på Walking Dead var jag så pass emotionellt investerad att jag var tvungen att ta en reflekterande paus. Så för mig är det 5/5 i berättande och stämning och det är väl det ända som dessa spel behöver leverera för att vara kompletta?

Wolf Among Us har ju bara startat men hittills känns det som jag hittar samma starka band med karaktärerna, som i Walking Dead.

Jag förstår dock att det finns en en stor skara människor som inte gillar spelmekaniken och det kan jag förstå till 100%. Så låga betyg kan jag hitta sympati för även om jag inte håller med.

Medlem

Stort minus för kvällstidningskänsla i rubriken till denna nyhet. Bläh!

Medlem
Skrivet av Carl G:

Stort minus för kvällstidningskänsla i rubriken till denna nyhet. Bläh!

Vad föreslår du själv?

Jh
Medlem

Fullträff på berättandet men det är för lång tid mellan episoderna. Man hinner tappa intresset.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Man kanske ska våga sig på The Wolf Among Us...

Har inte läst serien eller något sådant dylikt; är det ett stort handikapp för att uppskatta spelserien?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Man kanske ska våga sig på The Wolf Among Us...

Har inte läst serien eller något sådant dylikt; är det ett stort handikapp för att uppskatta spelserien?

Nej. Jag spelade dom två första episoderna före jag började läsa serien. Nu har jag läst 16 nummer av Fables.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Nej. Jag spelade dom två första episoderna före jag började läsa serien. Nu har jag läst 16 nummer av Fables.

Bra att veta

Får ge mig i kast med TWAU nästa gång det går på rea. Ingen stress för min del, ju mer jag väntar desto fler episoder finns det att dra igenom på raken (om jag nu gillar serien)!

1
Skriv svar