Rust - Varning för vissa servrar

Medlem
Rust - Varning för vissa servrar

Börjar bli lite små less på servrar på Rust som har maktmissbrukande admins, mycket fuskare och liknande.

Så tänkte med den här tråden att vi kunde varna varandra för dessa servrar!
Börjar med:
Multiplay :: [SWE] RUST.SE #1 - Abusande admin och när jag callade ut det så fick jag perma ban rekommenderar er inte att spela där om ni gillar fairplay.

Fyller på listan vartefter jag stöter på kassa servrar och hoppas även fler kan fylla på så man någon gång kan hitta en hyffsad server och undvika dom dåliga!

Uppdaterar med Pillveke's fina mall han gjorde!

Servernamn/ip:________

Varför bör man akta sig för servern? _______
(admin abuse, hackers, etc)

Motivera på ett sakligt sätt så andra som inte var med förstår varför du vill svartlista servern:________

På en skala på 1 till 5 hur skulle du bedöma serverns problem, där 1 är milda missbruk och fusk, och där 5 är himmelriket för fuskare och maktmissbrukare:___

Medlem

Det vore ju bättre om du faktiskt postar något sorts bevis på "maktmissbruk"? Du kan ju bara ha varit ett komplett arsle och blivit bannad för det.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Det vore ju bättre om du faktiskt postar något sorts bevis på "maktmissbruk"? Du kan ju bara ha varit ett komplett arsle och blivit bannad för det.

Svårt att posta bevis. Förutom folk som jag spelade med som såg det, inte direkt så jag spelar in hela tiden. Postar folk jämt bevis när dom rekommenderar servrar? Se det lite som en omvänd sådan. Sen om du vill prova servrarna iaf så är ju det upp till dig. Kanske rentutav blir lite gratis reklam.

Medlem

Det är ju väldigt viktigt att sätta det i en tydlig kontext hur du upplevde att servern missgynnade dig, du borde kanske ta och skriva en mer ordentligt motivation än att "abusande admin och när jag callade ut det så fick jag perma ban".

Vad gjorde admin? Hur formulerade du dig när du bemötte densamme? Sådant är jätteviktigt ifall det ska gå att få trovärdighet i sådana här trådar.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Det är ju väldigt viktigt att sätta det i en tydlig kontext hur du upplevde att servern missgynnade dig, du borde kanske ta och skriva en mer ordentligt motivation än att "abusande admin och när jag callade ut det så fick jag perma ban".

Vad gjorde admin? Hur formulerade du dig när du bemötte densamme? Sådant är jätteviktigt ifall det ska gå att få trovärdighet i sådana här trådar.

Admin tpade till oss (visste inte att det var en admin vid den tidpunkten).
Min polare sköt ihjäl honom en annan sköt ihjäl min polare och jag dödade honom (så bara jag blev kvar) lootade folket och sprang iväg, blir tpad kort därefter och dödad. Säger i chatten "Nice another abusing admin" eller liknande får svaret "Don't whine or youre gonna get banned". Svarar "How is it whine when its the truth" och BAM perma bannad.

Medlem

Funderar på ge mig ut lite o testa rusta igen, så en sån här tråd kan va bra, dock som de andra säger så borde du kanske fixa en mall man fyller i där frågor finns som man lätt svarar på och som ger oss andra en bra bild av vad som hänt.

Lättare för dig också ifall du vill uppdatera första inlägget med alla bidrag.

Tänker något sånt här:

Servernamn/ip:________

Varför bör man akta sig för servern? _______
(admin abuse, hackers, etc)

Motivera på ett sakligt sätt så andra som inte var med förstår varför du vill svartlista servern:________

På en skala på 1 till 5 hur skulle du bedöma serverns problem, där 1 är milda missbruk och fusk, och där 5 är himmelriket för fuskare och maktmissbrukare:___

Sedan kan man ju samköra inlägg under samma server så man ser om en server får fler röster.

Bara lite tankar, men jag tror en tydlig struktur krävs på det hela om man ska få ihop npgot seriöst

Medlem
Skrivet av pillveke:

Funderar på ge mig ut lite o testa rusta igen, så en sån här tråd kan va bra, dock som de andra säger så borde du kanske fixa en mall man fyller i där frågor finns som man lätt svarar på och som ger oss andra en bra bild av vad som hänt.

Lättare för dig också ifall du vill uppdatera första inlägget med alla bidrag.

Tänker något sånt här:

Servernamn/ip:________

Varför bör man akta sig för servern? _______
(admin abuse, hackers, etc)

Motivera på ett sakligt sätt så andra som inte var med förstår varför du vill svartlista servern:________

På en skala på 1 till 5 hur skulle du bedöma serverns problem, där 1 är milda missbruk och fusk, och där 5 är himmelriket för fuskare och maktmissbrukare:___

Sedan kan man ju samköra inlägg under samma server så man ser om en server får fler röster.

Bara lite tankar, men jag tror en tydlig struktur krävs på det hela om man ska få ihop npgot seriöst

Precis, uppdaterar första inlägget med din mall!
Vill påpeka än en gång att det här är en rekommendations tråd och bara för att jag har upplevt admin abuse/andra har gjort det finns det ju möjligheten att folk bättrar sig!

Medlem

Menade inget illa med min post. Lite drygt om folk badmouthar servrar bara för att dom blivit bannade(på grund av en bra anledning, osv)

Lycka till med tråden, dock.

1
Skriv svar