Die monster. You don't belong in this world!

Flakmonkey
Die monster. You don't belong in this world!

#Castlevania: Symphony of the Night är ett alldeles förträffligt spel. I min mening det bästa i serien vilket gör att det platsar bland de bästa någonsin. Grafiken, spelmekaniken och i princip allting annat sitter perfekt. För att inte tala om musiken! Den där underbara musiken! Det finns dock en sak som inte är riktigt på samma nivå och det är röstskådespeleriet. Ett av mina starkaste minnen från spelet är faktiskt när Richter träffar Dracula och har en dialog som enligt mig är en klassiker. Inte för att den är bra utan för att den verkligen står ut.

#blogg

Moderator | Testpilot
Die monster. You don't belong in this world!

Ingenting klår Prolouge musiken när man första gången kommer in i slottet.

http://youtu.be/0Ghd3tvsNAs?t=1m3s


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

MFZ
Medlem

bästa metroidvaniaspelet.. ever.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Själv föredrar jag Castlevania: Bloodlines till Genesis. Eller Simons Quest till NES.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Flakmonkey
Skrivet av MFZ:

bästa metroidvaniaspelet.. ever.

Håller med, vilket gör den katastrofala dialogen än mer komisk

Skrivet av SID 6.7:

Själv föredrar jag Castlevania: Bloodlines till Genesis. Eller Simons Quest till NES.

Bloodlines har jag faktiskt inte haft nöjet att spel och det bästa med Simons quest är namnet, det tyckte jag iaf när jag var liten verkar ju annars vara ett spel som det råder extremt delade meningar om. Du tycker det är bäst tex medan andra tycks se det som ett av de sämsta i serien (3D-varianterna räknas inte)

Medlem

synd att den spelet kostar över 1000kr i retrospelbutiken.se. Vet ni om det finns ett billigare sett att få tag på den här spelet

Moderator | Testpilot
Skrivet av dino_kov:

synd att den spelet kostar över 1000kr i retrospelbutiken.se. Vet ni om det finns ett billigare sett att få tag på den här spelet

Du kan bränna ut spelet på en skiva, eller koppla datorn till en TV, spela det på emulator och en handkontroll.

Fniss *


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Rondo of Blood (som SOTN är uppföljaren till) är också grymt!

Medlem

Good old times. Har bara varvat castlevania bloodlines. Underbart soundtrack.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Diablo 1 på svenska. Nuff said

Medlem
Skrivet av dino_kov:

synd att den spelet kostar över 1000kr i retrospelbutiken.se. Vet ni om det finns ett billigare sett att få tag på den här spelet

Brukar gå mycket billigare än 1000 kronor på tradera när det väl ligger ute.

Medlem
Skrivet av dino_kov:

synd att den spelet kostar över 1000kr i retrospelbutiken.se. Vet ni om det finns ett billigare sett att få tag på den här spelet

Det finns ju på både PS Store och XBLA om du nu har någon av de konsolerna. Annars är väl bästa tipset som sagts ovan: Ladda ner en emulator och iso-filen. Spelet fungerar okej med tangentbord men en handkontroll (ej Xbox-varianten då styrkorset är bedrövligt) är att föredra.

1
Skriv svar