Rykte: Remake av Final Fantasy VII blir verklighet

Robot
Rykte: Remake av Final Fantasy VII blir verklighet

Nya rykten kring drömprojektet tar fart.

#final-fantasy-vii


Medlem
Rykte: Remake av Final Fantasy VII blir verklighet

Inge lycka förrän det blivit officiellt bekräftat, men om det nu stämmer så hell yeah!!!

Medlem

aldrig kört final fantasy, värt o plocka upp?

Medlem

Även om det bara blir hälften så bra som originalet, så är det fortfarande 5 gånger bättre än FF13.

Medlem

vuze2143

Gillar du klassiska RPG med turn-based battle så kommer du gilla det. Dom du ska spela som folk gillar mest är typ 4an,6an,7,8,9,10, 12. men börja med det som känns bäst :). 7an har för jävla bra story därför många älskar det :).

zsm
Medlem
Skrivet av vuze2143:

aldrig kört final fantasy, värt o plocka upp?

Det är verkligen värt. Finns på steam har jag för mig.

Medlem

jag har längtat i många många år ..... <3

zsm
Medlem

Ser inte varför det här spelet behöver en remake. Det är fortfarande ett strålande spel. Vore bättre att lägga resurserna på ett nytt IP, eller vad som helst egentligen.

Skrivet av zsm:

Ser inte varför det här spelet behöver en remake. Det är fortfarande ett strålande spel. Vore bättre att lägga resurserna på ett nytt IP, eller vad som helst egentligen.

Jo, jag tycker också det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av slarron:

vuze2143

Gillar du klassiska RPG med turn-based battle så kommer du gilla det. Dom du ska spela som folk gillar mest är typ 4an,6an,7,8,9,10, 12. men börja med det som känns bäst :). 7an har för jävla bra story därför många älskar det :).

5an är faktiskt väldigt mysigt det med

edit: Sen 12 enligt mig var skit, men det kan ha med att göra att det var så annorlunda mot vad jag hade tänkt mig, man kanske ska ta och köra det igen för att se om jag gillar det bättre nu ^^

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av zsm:

Ser inte varför det här spelet behöver en remake. Det är fortfarande ett strålande spel. Vore bättre att lägga resurserna på ett nytt IP, eller vad som helst egentligen.

Jo, jag tycker också det.

Varför ska de lägga resurserna på ett nytt IP när de kan ge alla ungdomar och andra som tycker grafiken är för ful etc en insikt i vad vi som upplevde FF stordagar käftar om.

Är tveksam till remakes men när man gör om gamla spel med ny teknik och gör det bra så är det väldigt trevligt (tex bionic commando rearm som var väldigt bra).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

varför kan de inte bara låta detta legendariska spel vara ifred.
har sett tok för många så kallade remakes där de tagit äldre legendariska spel och försökt göra om dem till något "bättre" men som har failat så jäkla hårt och därmed förstört spelet helt.
final fantasy VII ansågs som världens bästa spel på sin tid och är idag även mycket bra trotts sina år på nacken, låt det få förbli så.

Medlem

Kommer bli svårt att göra en remake på FF7 med tanke på att det inte är några röster i spelet, hade de tänkt att lägga in röster eller? Kommer bara kännas fel.

Är ju en viss charm med att det bara är text och inga röster.

Nä, låt spelet vila säger jag. Det kommer bli ett alldeles för stort projekt för dem att göra en remake av detta.

Edit: Vet inte hur jag tänkte, det går ju att släppa spelet utan röster också
Tänkte väl mer på att det känns inte som Square kommer göra det.. och det lär inte fans gilla.

Medlem

Hoppas detta blir verklighet! Vet inte hur många gånger man klarat 7:an. Tidernas bästa jrpg!

Skrivet av Fr0gg0.:

Kommer bli svårt att göra en remake på FF7 med tanke på att det inte är några röster i spelet, hade de tänkt att lägga in röster eller? Kommer bara kännas fel.

Är ju en viss charm med att det bara är text och inga röster.

Nä, låt spelet vila säger jag. Det kommer bli ett alldeles för stort projekt för dem att göra en remake av detta.

Fast advent children har röster och de passar väldigt bra (samt crisis core har väl också röster?). Japaner brukar vara bra på att hålla samma röstskådisar också mellan genrer. Dock var jag grymt besviken på 13 lightning return (då man kan tanka gratis japanska röster). Vet inte varför men klarar inte att spela med de japanska rösterna där för det känns bara så fel men då har man redan spelat igenom 2 spel på engelska.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Fr0gg0.:

Kommer bli svårt att göra en remake på FF7 med tanke på att det inte är några röster i spelet, hade de tänkt att lägga in röster eller? Kommer bara kännas fel.

Är ju en viss charm med att det bara är text och inga röster.

Nä, låt spelet vila säger jag. Det kommer bli ett alldeles för stort projekt för dem att göra en remake av detta.

Fast advent children har röster och de passar väldigt bra (samt crisis core har väl också röster?). Japaner brukar vara bra på att hålla samma röstskådisar också mellan genrer. Dock var jag grymt besviken på 13 lightning return (då man kan tanka gratis japanska röster). Vet inte varför men klarar inte att spela med de japanska rösterna där för det känns bara så fel men då har man redan spelat igenom 2 spel på engelska.

Jo, det är ju sant, men det kommer fortfarande känns konstigt.
För nästan hela spelet behåller sin mystik och känsla tack vare att man bara hör musiken och läser en text. Att lägga in röster kommer nog förstöra det "obehagliga" i vissa scener.

Medlem
Skrivet av mangemani:

varför kan de inte bara låta detta legendariska spel vara ifred.
har sett tok för många så kallade remakes där de tagit äldre legendariska spel och försökt göra om dem till något "bättre" men som har failat så jäkla hårt och därmed förstört spelet helt.
final fantasy VII ansågs som världens bästa spel på sin tid och är idag även mycket bra trotts sina år på nacken, låt det få förbli så.

Jag köpte det till PS3 för att spela om det, men orkade inte pga grafiken.
De äldre FF-spelen har åldrats värdigare, 7-9 ser rätt hemska ut med sin 3D-grafik. Förhoppningsvis ändrar de inget annat i en remake.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

eller
FFXXVVIIVIVI 2, typ.

Medlem

Med tanke på hur de senaste FF-spelen sett ut sedan FFX i princip så är jag tveksam till det här...

Medlem

Skulle köpa 3 kopior av spelet för att visa hur mycket jag älskar FF7 och bara för att öka försäljningssiffrorna och sen självklart ge bort 2 så att andra kan sprida det vidare med goda omdömen efter dom spelat det med

Som sagt det är nog bara en tidsfråga om när det kommer för det är så många som vill ha det. Hoppas bara det blir inom 2-3 år men det kanske är önsketänkande ...

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av mangemani:

varför kan de inte bara låta detta legendariska spel vara ifred.
har sett tok för många så kallade remakes där de tagit äldre legendariska spel och försökt göra om dem till något "bättre" men som har failat så jäkla hårt och därmed förstört spelet helt.
final fantasy VII ansågs som världens bästa spel på sin tid och är idag även mycket bra trotts sina år på nacken, låt det få förbli så.

Jag köpte det till PS3 för att spela om det, men orkade inte pga grafiken.
De äldre FF-spelen har åldrats värdigare, 7-9 ser rätt hemska ut med sin 3D-grafik. Förhoppningsvis ändrar de inget annat i en remake.

grafiken kan bli lite tröttsam i längden, håller med där, men ändå, grafiken, hur karaktärerna ser ut, texten och allt annat har ju sin charm och gjorde FF7 till vad det nu är.
grafiken kan jag böja mig lite på, den kan de väl piffa upp lite granna, men storyn och allt annat, nej, det tycker jag ska vara kvar.

Medlem

någon som vet hur final fantasy är rent gameplaymässigt. Är det mycket random battles i spelet

Medlem

Hade ju föredragit ett nytt spel med liknande spel-mekaniker fast med ny story och karaktärer.

Medlem

Om de gör en remake, så hoppas jag de gör om combat, det må ha varit bra på sin tid men det håller inte riktigt idag.

Medlem
Skrivet av Cove:

Om de gör en remake, så hoppas jag de gör om combat, det må ha varit bra på sin tid men det håller inte riktigt idag.

Det är det som gör dom äldre FF spelen bra mycket bättre än dom nya.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag äger bara ett JRPG-spel, och det är original-PC-utgåvan av just Final Fantasy VII. Mint condition, any takers? ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar