Två miljoner spelare betatestade Titanfall

Medlem

Var på tok för oseriöst. Vill ha något där det behövs mer tänkande. Men det kan man ju glömma i dagens läge.


signatur

// Bacon <3

Medlem

såg mängder med streams då jag inte fick en key och tycker det ser riktigt bra ut!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Gaara:

Nä det här var inget intressant spel då de slopat singleplayer, orkade inte ens testa betans men skoj för alla CoD/multiplayer älskare

Det är mer likt ut och quake gameplaymässigt än vad det är likt cod och bf. Men det är lätt att döma om man inte testat själv.

Håller inte med-

I Quake/UT springer man runt och plockar upp vapen och rustningar på banan(arenashooters), map control är lika viktigt som aim, att kunna timea så att man vet exakt vilken sekund Red Armor dyker upp t.ex. Man kan bära 10 vapen samtidigt och fighterna varar relativt länge(ingen behöver ens dö i en fight) där man måste dodgea och taktiskt byta vapen vid rätt tidpunkt.

I Titanfall varar fighterna i ett par sekunder och någon dör oftast, den som först ser den andra vinner oftast striden(som COD), man bestämmer loadout innan(som COD), man får xp(som COD), alla vapen fungerar ungefär likadant(som COD), man kan headshotta för instakill(som COD), vapnet träffar inte lika bra om man springer(som COD)

Det som är lite likt Quake/UT är att det händer mer grejer vertikalt, folk flyger över ens huvud osv. så man måste ha snabbare tracking aim. Men annars skulle jag säga att själva Titanernas gameplay är mer likt än piloternas eftersom man har en vortex shield(typ som skölden i UT2k4), man kan dasha(lite som i UT), man överlever längre och man måste växla mellan vapnen/sköld med bra timing.

Överlag är det mer ett COD med parkour och mechs än Quake med Call of Duty gameplay och....mechs.

Du har inte spelat Quake/UT, åtminstone inte som de brukade spelas och om du bara överlever sekunder i Titanfall behöver du öva lite mer.

Säg vad som är fel istället. På vilket sätt är detta spel mer likt gamla arenashooters än COD?
Visserligen gör headshots i UT dubbel skada men det är bara med sniper/lightning gun man kan instakilla någon med headshot.

Oftast är det den andra som dör på några sekunder. ^^

Medlem

Spelade betan, tyckte det var kul. Tyckte snarare tvärtom vad någon sa att hitboxen fungerar bra. Inte som i BF4/BF3 där det händer alla möjliga konstigheter. Det är mer som COD i känslan på vapen och hitboxes. Snabbt gameplay, kommer falla många i smaken.

Vad som gör att jag inte kommer köpa det är att jag har svårt att se att jag skulle tycka det var roligt längre än kanske 50-60 timmar. Trånga banor och för lite variation. Men det är nog för att jag spelat väldigt mycket BF3/BF4, gillar starkt att kunna hoppa in i en tank/helikopter/båt/jet/jeep/quadbike osv eller köra som infanteri beroende på situation och omständigheter och att spela på stora banor. Sen gillar jag inte att bots är med, känns helt fel.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

123
Skriv svar