Hårdvarukraven för Thief

Medlem

En varning, spelet kommer inte få stöd för mods. Uppföljaren kan dock komma att få det.

Officiell forum tråd för spelets recensioner:
http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=141493&page=10

Medlem

min dator bör palla med spelet:).
enda frågan jag klurar på är om man ska köra med xbox kontroller eller tangentbord/mus.

Medlem
Skrivet av mangemani:

min dator bör palla med spelet:).
enda frågan jag klurar på är om man ska köra med xbox kontroller eller tangentbord/mus.

Spelet verkar vara designat för en handkontroll baserat på vad jag sett från det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Davio:

Dagen då mus och tagentbordsstyrning är en feature. Herregud.

Reagerade på samma sak. Jösses.

Fast nu var det ju inte stödet de syftade på , utan att de faktiskt går att mappa om. Visst, en given detalj för de flesta men är väl bättre att vara övertydlig?

Första meningen "Full mouse & keyboard integration for the user interface with customized context bar, all buttons are clickable and can be controlled with keyboard."

Det är för mig självklart ska ett PC spel ha stöd för tagentbord och mus. Detsamma som andra "features" som står med på listan, såsom att man kan ändra upplösning eller grafikinställningar. Att säga det är en PC feature känns bara att man går och erkänner att PC är den sekundära marknaden, att detta är något värt att skrytas med istället för att det är standard.

Medlem
Skrivet av hest:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Atlas Tasume:
Skrivet av cute_ninja:

ajdå verkar börja vara dags att uppgradera igen, ska fan hålla mig till konsoler så bra mycket billigare i längden xD

Långt MYCKET dyrare med konsol i längden. Endast i en kortare tid det är billigare.

Hur är det dyrare med konsoll? Mina datorer uppgraderas minst en gång var sjunde år och det kostar mer än 5 tusen kronor (vad Ps3 kostade vid launch).

Spelen är kraftig mycket billigare till PC, dels vid release samt vid steam- och andra reor. Sen kan man absolut få en helt ny maskin för samma peng som PS4:a eller Xbone som åtminstone matchar dem i prestanda.

Vidare finns möjligheten att komma undan billigt med att uppgradera om man säljer gamla komponenter. Såklart gäller det att ha bra timing här, men det är många som klarat av det.

Du gör som du vill, men i längden är PC faktiskt billigare.

Då du drar in saker som är specifika till de olika platformarna så kan man väl dra in att konsolerna har en andrahandsmarknad på spel vilket PC inte har.
Kollar vi på Castlevania: Lords of Shadow 2 så kostar den ca 350 kr på steam medan den kostar 450 kr på spelbutiken. Nu när jag inte jobbar på någon spelförsäljare kan jag inte med hundra procents säkerhet säga hur mycket pengar du får tillbaka om du lämnar in det spelet. Men om man kollar på andra relativt nya spel kan man se att man kan få tillbaka ungefärligt mellanskillnaden som PC och konsollen hade på spelet.

Om man vill kan man få det väldigt billigt till båda platformarna.

Skrivet av k3m:

Det där är ingen absolut sanning. Det är individuellt. För mig är dator billigare än konsol.

Sant så sant.

Medlem

Fov sliders! <3

Calle, det är "Garrett" med två "r" och två "t" i namnet, smått förvirrande, men så är han också en tjuv som vill vilseleda


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Atlas Tasume:
Skrivet av cute_ninja:

ajdå verkar börja vara dags att uppgradera igen, ska fan hålla mig till konsoler så bra mycket billigare i längden xD

Långt MYCKET dyrare med konsol i längden. Endast i en kortare tid det är billigare.

Hur är det dyrare med konsoll? Mina datorer uppgraderas minst en gång var sjunde år och det kostar mer än 5 tusen kronor (vad Ps3 kostade vid launch).

Det där är ingen absolut sanning. Det är individuellt. För mig är dator billigare än konsol.

Agreed. Det här med att datorer är dyra håller jag egentligen inte med om, är man lite ekonomisk och sparsam så är det relativt lätt att spara ihop 10 000:- på ett år, och då behöver man inte ens en ny dator varje år, kanske bara ett grafik kort som halverar den summan till 5000:-. Elektronik kan verka dyrt i stundens hetta, men är relativt billigt med tanke på hur länge man kan ha det. PC ftw, pc gaming master race signing out

Medlem

Förbokad, förladdad och peppad!


signatur

I drank what?

12
Skriv svar