Robot
Thief

Efter tio års mörker tänder Eidos Montreal återigen facklan och låter Garrett träda fram ur skuggorna. Men lever mästertjuven upp till sitt namn?

#eidos-montreal, #thief


Medlem
Thief

Härligt då vet man vad man ska göra till helgen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Låter som att detta måste bli ett köp då. Blir bra till helgen.

/ LordDaimos

Medlem

SÅLD! Sitter och väntar på att det ska komma upp på Xbox One gamestore.

Medlem

"Releasedatum: 2014-02-25"

Hmm varför är pc släppet 3 dagar efter =(

Medlem

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Vart då?!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Eight08:
Skrivet av DeFeCT:

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Vart då?!

Exakt! Säger man A måste man säga B!


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Medlem

Här är det billigt, leverans direkt till e-post.

http://www.g2play.net/category/2999/thief-steam-key/


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Härligt! Då är denna veckas helg bokad Få se om man köper detta spel digitalt i xbox one store

Medlem

fan vad roligt att det faktiskt verkar ha blivit ett bra spel av det. Har inte vågat tro på det förren nu.
Blir nog kanske ett köp då så fort det kommer ut på Xbox One-market

Medlem

Det ser ut som att det är en riktig berg- och dalbana hos recensenter med betygen på detta spel.
Antingen älskar man det eller hatar men det.

Testpilot
Skrivet av Smimon:

"Releasedatum: 2014-02-25"

Hmm varför är pc släppet 3 dagar efter =(

Nope det är så att spel släpps i USA på Tisdagar och i Europa på fredagar.
Nåt med att amerikanska retailers har det som vana medan i europa så funkar det på ett annat vis och därmed fredagar här. (det finns detaljerat beskrivet nånstans jag ej minns var man kunde läsa det)
I dagens digitala tidervarv blir man ju bara förbannad på det hela.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av DeFeCT:

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Vart då?!

One play har det för 206kr just nu. Tror amazon hade plåtlådeversionen för lite över 220kr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

På GMG får man det för 230kr till Steam.

Medlem

Förhandsbokade det på GreenManGaming nyss, det går att få för 200kr med den nuvarande rabattkoden. (£20)

Geeks Gaming

Dom verkar ha jobbat hårt med PC versionen.. vilket man gillar

MEG
Medlem

Hmm låter som ett spel värt att titta närmare på, även om jag föredrar assassin's framför tjuvar någon som vet hur PS3 versionen är?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av DeFeCT:

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Vart då?!

Exakt! Säger man A måste man säga B!

På GreenMan Gaming får du det för £20.25 med den här koden iaf "O61269-BIMBGU-JRDM3J".

Skribent
Skrivet av neocon:

Hmmm blir osäker. Spelet har fått kasst betyg hos många som jag brukar gå till för recensioner :/ Jag som hoppades på överväldigande positiva betyg.

Är det något specifikt du undrar över? Kanske kan hjälpa dig att fatta ett beslut.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

"Speaking of jolting around, the framerate for Thief on PS4 is something that people will be talking about. I traditionally don’t put much stock in graphics or framerate, as I prefer to focus on gameplay and story first, but as each cutscene dipped in framerate to what appeared to be 10-15 fps, it was hard to overlook. Gameplay had a few dips as well, but the cutscenes looked awful. On top of being disjointing, they were fuzzy and dropped in framerate so badly, that it seemed like something you would expect to see in a remastered cutscene from a poorly done HD collection."

http://www.playstati...ief-review-ps4/

Fan också..inte acceptabelt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av DeFeCT:

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Vart då?!

One play har det för 206kr just nu. Tror amazon hade plåtlådeversionen för lite över 220kr.

Jag var ett klick ifrån att låta Steam robba mig.. *snyft* tack.. *snyft* *sniff*

Ase
Medlem

Mattias Vore rätt bra om man fick veta om du testat på pc eller konsoll.
För har du testat på konsoll säger det ingenting för oss pc spelare som inte vill ha tryckstyrd handling med tryck a sen b.

Skribent
Skrivet av neocon:

Det verkar som att man spridit "värdelös" loot överallt så att man får leka kleptoman som inte kan låta bli att titta i varenda låda så att man inte missar något viktigt. Brukar inte vara något stort problem för mig då jag gör så i vanliga fall också men här verkar det blivit för mycket för många som recenserat. Känslan av att saker placerats dit bara för att Garrett ska ha något att stjäla. Sen oroar jag mig över att storyn, som inte verkar vara något särskilt alls, inte ska ge en någon tillfredsställelse när den är över.

Er recension får mig ändå att vilja prova det så jag får väl se om och hur besviken en gammal Thief-fantast som mig blir

Storyn är rätt ojämn. Vissa karaktärer är rätt intressanta, andra axelryck. Det tar ett bra tag innan det kommer igång på riktigt också, väldigt splittrat och diffust i början.

Det ligger mycket riktigt en hel del värdesaker och skräpar. Tycker personligen det hör till att vara med långa fingrar i varje låda när man gör inbrott. Å andra sidan kan man nästan helt hoppa över det om man inte tycker det är kul – man blir belönad med guld om man utför vissa utmaningar också, till exempel om man inte blir upptäckt eller klarar en bana utan att knocka någon.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Ase:

Mattias Vore rätt bra om man fick veta om du testat på pc eller konsoll.
För har du testat på konsoll säger det ingenting för oss pc spelare som inte vill ha tryckstyrd handling med tryck a sen b.

Det är inget tell tale spel


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av Ase:

Mattias Vore rätt bra om man fick veta om du testat på pc eller konsoll.
För har du testat på konsoll säger det ingenting för oss pc spelare som inte vill ha tryckstyrd handling med tryck a sen b.

Jag ser en PS4:a box längst upp i recensionen, kan det då vara PS4:an han har spelat på?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av DeFeCT:

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Vart då?!

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av DeFeCT:

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Vart då?!

Exakt! Säger man A måste man säga B!

Det var greenmangaming som hade ett bra erbjudande någon dag, med 20% extra rabatt osv.

g2play.net brukar ligga runt 200-250kr också

Skribent
Skrivet av WarpGuN:

"Speaking of jolting around, the framerate for Thief on PS4 is something that people will be talking about. I traditionally don’t put much stock in graphics or framerate, as I prefer to focus on gameplay and story first, but as each cutscene dipped in framerate to what appeared to be 10-15 fps, it was hard to overlook. Gameplay had a few dips as well, but the cutscenes looked awful. On top of being disjointing, they were fuzzy and dropped in framerate so badly, that it seemed like something you would expect to see in a remastered cutscene from a poorly done HD collection."

http://www.playstati...ief-review-ps4/

Fan också..inte acceptabelt

Någon gång ibland sviktar bilduppdateringen på PS4-versionen, men jag kan inte hålla med om att det blir 10 fps i *alla mellansekvenser*.

Det sagt så tycker jag att PS4-versionen är snygg, särskilt miljöerna och Garretts rustning sticker ut i positiv bemärkelse. Men det känns inte särskilt "nextgen" och vill man ha ett grafikmässigt muskelmonster till PS4 får man vänta lite till. Förslagsvis på The Witcher 3, eller möjligtvis Infamous: Second Son.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Ase:

Mattias Vore rätt bra om man fick veta om du testat på pc eller konsoll.
För har du testat på konsoll säger det ingenting för oss pc spelare som inte vill ha tryckstyrd handling med tryck a sen b.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ase:

Mattias Vore rätt bra om man fick veta om du testat på pc eller konsoll.
För har du testat på konsoll säger det ingenting för oss pc spelare som inte vill ha tryckstyrd handling med tryck a sen b.

Jag ser en PS4:a box längst upp i recensionen, kan det då vara PS4:an han har spelat på?

Det är Playstation 4-versionen som har testats!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skriv svar