Kojima: "Vill göra annat än Metal Gear"

Robot
Kojima: "Vill göra annat än Metal Gear"

Solid Snakes pappa vill göra andra saker i framtiden, men han tror det kan bli svårt.

#metal-gear-solid-v-the-phantom-pain, #metal-gear-solid-v-ground-zeroes


Medlem
Kojima: "Vill göra annat än Metal Gear"

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Medlem

Hade gärna sett annat än Metal Gear från honom. Inte för att jag har något emot Metal Gear förstås.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?

Antar att han kallar honom sexist på grund av utseendet på karaktären Quiet.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?

Antar att han kallar honom sexist på grund av utseendet på karaktären Quiet.

pff fattar inte varför folk klagar först nu mest alla brudar i mgs spelen har stora bröst osv

Medlem

Så... kan vi få en rerelase av Snatcher då?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?

Det kan bero på de playboy-tidningar som man kan slänga ut på gatorna i t.ex. Metal Gear solid 4 och att bossarna är kvinnor med tajta kläder. Om det är sexistiskt eller inte, det är upp till spelarna att avgöra enligt mig.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?

Det kan bero på de playboy-tidningar som man kan slänga ut på gatorna i t.ex. Metal Gear solid 4 och att bossarna är kvinnor med tajta kläder. Om det är sexistiskt eller inte, det är upp till spelarna att avgöra enligt mig.

Varför klagade inte männen på att han var sexistisk när man sprang runt naken i tidigare spel?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

och om det ändå är så farligt att det är lite naket i spelet så köp det inte

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:
Skrivet av Striva:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?

Antar att han kallar honom sexist på grund av utseendet på karaktären Quiet.

pff fattar inte varför folk klagar först nu mest alla brudar i mgs spelen har stora bröst osv

Det är ju mer standard än underligt i asiatiska spel. Dom gillar ju typ robot porr

Medlem

Gillar att man använder Alien konceptet som exempel. Det var ju typ bara Aliens (den andra filmen) efter originalet som var bra.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Skrivet av The Gamer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?

Det kan bero på de playboy-tidningar som man kan slänga ut på gatorna i t.ex. Metal Gear solid 4 och att bossarna är kvinnor med tajta kläder. Om det är sexistiskt eller inte, det är upp till spelarna att avgöra enligt mig.

http://31.media.tumblr.com/67d7a3b938e1bb29c791e2d94b7a286f/t...

http://24.media.tumblr.com/cbfefcea8f9a28cc17d6255b618451e2/t...

Metal Gear serien har alltid varit korkad. Men kan folk sluta gnälla om Quiet/Beauty and The Beast Unit nu, snälla? Och vem är det som som blir förlöjligad mest när man är elitsoldat och låter sig bli lurad av en porrtidning?

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Skrivet av The Gamer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?

Det kan bero på de playboy-tidningar som man kan slänga ut på gatorna i t.ex. Metal Gear solid 4 och att bossarna är kvinnor med tajta kläder. Om det är sexistiskt eller inte, det är upp till spelarna att avgöra enligt mig.

http://31.media.tumblr.com/67d7a3b938e1bb29c791e2d94b7a286f/t...

http://24.media.tumblr.com/cbfefcea8f9a28cc17d6255b618451e2/t...

Metal Gear serien har alltid varit korkad. Men kan folk sluta gnälla om Quiet/Beauty and The Beast Unit nu, snälla? Och vem är det som som blir förlöjligad mest när man är elitsoldat och låter sig bli lurad av en porrtidning?

Grejen är ju att män framställs på många olika sätt inklusive "sexistiska" sätt men även som ledare, "tuffingar" osv. medans sätten kvinnor framställs oftare (oftast?) är "sexistiska" i någon form.

Ta detta spelet, hur många manliga karaktärer kommer det inte finnas? 10+ st gissar jag på, hur många kommer framställas översexualiserade på ett sätt liknande det som Quiet gör? Inte många, säg 10% bara för att ta ett nummer.

Hur många kvinnliga karaktärer kommer det finnas? 2? 3? Hur många kommer att sexualiseras på något sätt? Betydligt mer än 10%...

Problemet är inte att kvinnor sexualiseras, problemet är att kvinnor relativt sett oftare framställs på det sättet i förhållande till hur ofta de framställs på andra sätt.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Skrivet av The Gamer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Augustus:

Sexistgubben säger samma sak varje år.

Varför är han sexist?

Det kan bero på de playboy-tidningar som man kan slänga ut på gatorna i t.ex. Metal Gear solid 4 och att bossarna är kvinnor med tajta kläder. Om det är sexistiskt eller inte, det är upp till spelarna att avgöra enligt mig.

http://31.media.tumblr.com/67d7a3b938e1bb29c791e2d94b7a286f/t...

http://24.media.tumblr.com/cbfefcea8f9a28cc17d6255b618451e2/t...

Metal Gear serien har alltid varit korkad. Men kan folk sluta gnälla om Quiet/Beauty and The Beast Unit nu, snälla? Och vem är det som som blir förlöjligad mest när man är elitsoldat och låter sig bli lurad av en porrtidning?

Grejen är ju att män framställs på många olika sätt inklusive "sexistiska" sätt men även som ledare, "tuffingar" osv. medans sätten kvinnor framställs oftare (oftast?) är "sexistiska" i någon form.

Ta detta spelet, hur många manliga karaktärer kommer det inte finnas? 10+ st gissar jag på, hur många kommer framställas översexualiserade på ett sätt liknande det som Quiet gör? Inte många, säg 10% bara för att ta ett nummer.

Hur många kvinnliga karaktärer kommer det finnas? 2? 3? Hur många kommer att sexualiseras på något sätt? Betydligt mer än 10%...

Problemet är inte att kvinnor sexualiseras, problemet är att kvinnor relativt sett oftare framställs på det sättet i förhållande till hur ofta de framställs på andra sätt.

För det första ska du ha creds för att du argumenterar utan att direkt gå till att förolämpa eller dylikt. Pluspoäng till dig!

Du har självklart rätt i vad du säger, jag är medveten om det. Jag tycker det bara är att gå lite överbord att direkt kalla Kojima sexistisk efter kontroversen med Quiet bara. För cirka 3 år sedan hade jag inget som helst tycke för Metal Gear serien. Hade spelat igenom ungefär halva MGS 1 och tyckte att Kojimas spel var otroligt överskattade, men jag fick hela tiden höra om vilket geni han var. Men runt den tiden gav jag serien en andra chans och idag är det nog en av mina favoritserier någonsin.

Kojima har visat ett flertal gånger att han kan skapa positiva kvinnliga karaktärer, såsom The Boss, Meryl, Olga Gurlukovich, Sniper Wolf, Mei Ling, Gustava Heffner, Amanda, etc. Jag tycker att det är synd att kontroversen om Quiet väger ut alla andra karaktärer som Kojima skapat. Jag förstår varför Quiet anses vara objektifierad, etc. Men jag hoppas att hon kommer vara minst lika kapabel som seriens andra kvinnliga karaktärer.

Jag vill knappast påstå att Metal Gear serien är perfekt, men att kalla Kojima för "sexistgubbe" tycker jag bara är att gå överstyr.

1
Skriv svar