Sparka rumpa i Guds namn

Medlem
Sparka rumpa i Guds namn

Där borta i staterna hittar man på det mesta som har med Gud och hans moster att göra. Nyligen såg jag ett tweet från Sam Harris som jag tänkte föra vidare. Klippet innehåller Dr. Paul Hill (släkt med Benny Hill?) som visar hur man kan kombinera Karate, eller Karate Kata för att vara korrekt, med sin hängivenhet till Gud. Detta efter ihållande forskning på Vibrant Faith Ministries, ska tilläggas. Enligt dem är Gud och Karate i kombination receptet för framgång.

Hiyaah!

Länk: http://vibrantfaithvideos.org/home/videos/free-videos/lords-p...

#blogg

Medlem
Sparka rumpa i Guds namn

Klockren länk! Dessa kristna

Alltid bra att ha lite karateka i bakfickan ifall djävulen, en häxa, en ensamstående mamma eller en odöpt bäbis skulle komma för nära!

Van Damme lär ju ligga rätt bra till hos Jesus, med andra ord.

Medlem

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel. Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Sign me up!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av MMO4Life:

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel. Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Jag är också anti-teist och skriver för jämnan om hur dåligt jag tycker religioner är. Jag ska faktiskt posta ett sådant inlägg idag. Det är tråkigt om du känner dig illa till mods av sådan texter, men se det från vårt perspektiv. Ordet är fritt, vilket alla religioner utnyttjar flitigt.

Min aversion för religioner kommer från egna erfarenheter och allt dumt jag sett. För mig är det uppenbart att människor ska tänka kritiskt och ifrågasätta alla företeelser i livet.

Min största invändning mot religioner är att de är "dödskulter", de framhåller att ett "liv" efter döden är att föredra, vilket jag tycker är ett brott mot våra mänskliga rättigheter. Det är ingen synd att ha naturliga behov, det är just dessa som gör oss levande.

Tack för ordet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel. Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Fast...

Citat:

Här i FZs bloggar ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver

Så då får du ju vara beredd på att det skrivs om saker som inte rör spel, eller för den delen riktar kritik mot religioner.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel.

Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Wat...

Föga oväntat om en teist vill begränsa debatten och censurera andras möjlighet att välja ämnen för fri diskussion.

Nu är frågan bara om det är därför du inte vill det, eller om det bara är för att du blir trött av ämnet. Vilket jag skulle kunna förstå.

Just nu låter du hursomhelst själv som en kristen som i sin tur snackar om hur du stör dig på ateister som snackar om att de stör sig på kristna.

Att det är samma visa över hela nätet är informationsdarwinism. Survival of the fittest ideas... Och i det fallet räcker ingen kristen karate för att rädda Bibeln.

(Även fast den är sjukt hilarious )

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel. Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Indeed. Börjar bli lite tråkigt speciellt eftersom kristendomen är den svenska slagpåsen, ungefär som vita män

Skrivet av Cane:
Skrivet av MMO4Life:

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel. Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Indeed. Börjar bli lite tråkigt speciellt eftersom kristendomen är den svenska slagpåsen, ungefär som vita män

... och mänskligheten är den kristna slagpåsen? Eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Cane:

Indeed. Börjar bli lite tråkigt speciellt eftersom kristendomen är den svenska slagpåsen, ungefär som vita män

Hahaha, är du gammal kristdemokrat eller?

You's all like: Stackars kristendomen och stackars "vita män" (en lite konstig gruppering du valt att koka ihop där)

Medlem

Fast det är ju ingen som sagt att man inte får skriva religiösa inlägg på FZ, jag skulle inte ha något imot det. Däremot hade jag antagligen inte hållit med om det som skrivs.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Fast det är ju ingen som sagt att man inte får skriva religiösa inlägg på FZ, jag skulle inte ha något imot det. Däremot hade jag antagligen inte hållit med om det som skrivs.

Där har du fel.

MMO4Life ovan skrev;

Skrivet av MMO4Life:

...jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Alltså; att allt annat än spel var förbjudet att tala om. Även så religion, vare sig för eller emot.

Den önskningen lär dock inte gå i uppfyllelse. Oops!

Sen så tror jag skälet till att folk inte har mer "offentliga gudstjänster" är för att de - rätteligen - frågar sig om inte andra kommer misstänka att de är en liten sockersmula dumma i huvudet om de gjorde det.

Fast blandar man in karate så blir det ju rent objektivt väldigt underhållande. Det har ju ett klart egenvärde

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel. Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Oavsett hur mycket jag än gillar spel, så tycker jag att det är skönt att läsa och skriva om andra ämnen ibland, och gör det gärna på FZ, även om det är en sida om spel. Bloggarna är vår frizon att skriva av oss på, som på de flesta andra spelsidor.

Sen att en del skriven om religion och dylikt, så finns det antagligen intresse för det. Jag själv upplever inte att det är så mycket generellt prat om religion på FZ faktiskt. Det ligger i vissas intresse och andras ointresse, och så är det bara.

Skrivet av Cane:

Indeed. Börjar bli lite tråkigt speciellt eftersom kristendomen är den svenska slagpåsen, ungefär som vita män

Jag tycker att de gör jobbet åt oss.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av MMO4Life:

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel.

Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Wat...

Föga oväntat om en teist vill begränsa debatten och censurera andras möjlighet att välja ämnen för fri diskussion.

Nu är frågan bara om det är därför du inte vill det, eller om det bara är för att du blir trött av ämnet. Vilket jag skulle kunna förstå.

Just nu låter du hursomhelst själv som en kristen som i sin tur snackar om hur du stör dig på ateister som snackar om att de stör sig på kristna.

Att det är samma visa över hela nätet är informationsdarwinism. Survival of the fittest ideas... Och i det fallet räcker ingen kristen karate för att rädda Bibeln.

(Även fast den är sjukt hilarious )

Det är lätt att skapa otrevliga konflikter om man tar upp politik och religion i sina inlägg och kommentarer. Det är därför som jag tycker att det hade varit trevligt att bara tillåta saker som är relevant till sidan man är på. Survival of The Fittest innebär väl förresten att bara dom starka vinner? Det är inte starkt att mobba andra människor pga deras religiösa uppfattning. Möjligtvis ur ett trolls perspektiv. Med dom orden vill jag tacka för mig eftersom FZ-kommittén står på er sida och jag vill inte riskera en repris av vad som hände för 4 år sen när jag blev bannad för att jag stod upp för mig själv på tal om Survival of The Fittest.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Det är lätt att skapa otrevliga konflikter om man tar upp politik och religion i sina inlägg och kommentarer. Det är därför som jag tycker att det hade varit trevligt att bara tillåta saker som är relevant till sidan man är på.

Som jag hintade till ovan, är skälet att du är trött på käbbel snarare än att du vill ta parti åt ena eller andra hållet så kan jag förstå dig helt, även fast jag - som du - vidhåller att det bara är en "önskan rakt ut i luften" att folk skulle sluta prata om vad de vill. Vilket rent moraliskt är lika bra, såklart.

Men man behöver inte vara nazist för att man inte själv pallar diskussionen, man kan faktiskt vara sjukt trött på den á la Rocky när han bakis.

Skrivet av MMO4Life:

Survival of The Fittest innebär väl förresten att bara dom starka vinner? Det är inte starkt att mobba andra människor pga deras religiösa uppfattning. Möjligtvis ur ett trolls perspektiv.

Yep, det är precis vad det betyder.

Men notera då också att jag skrev informationsmässig survival of the fittest, eftersom jag avsåg det och just det. Jag är väldigt noggrann med att skilja på idéen och människan som har idéen.

Jag tycker inte människor är "fitter" än andra, och även om de var det så ser jag ingen inneboende moral i att de starka ska få vinna på de svagas bekostnad (eller vice versa...). Men när det kommer till idéerna så är det fritt fram att förhöra dessa med alla tortyrkonstens redskap - det är liksom poängen, om man nu vill försöka se till att man idéer som inte är dragna med korvtång direkt ur rektalområdet.

Jag är inte en som kommer dragandes med darwinistiska termer särskilt ofta, men skälet till att det "är samma visa överallt på internet" är för att det fria informationsflödet har krossat dogman. Vem är fortfarande imponerad av en brinnande buske efter att ha beskådat Hubbelteleskopets fotografier av fjärran galaxer?

Jag tycker inte någon bör bli mobbad i allmänhet, punkt slut.

Men jag hoppas för mänsklighetens skull att de religiösa inte är rädda att testa sin tro mot verkligheten. Om jag var religiös skulle det nog vara första punkten på dagordningen. Detta för det iallfall är viktigt för mig att mina idéer och åsikter återspeglas av just - verkligheten.

Men ingen tvång om det. Besöker man offentliga forum så får man dock räkna med att andra inte delar ens egen skräck inför att dissikera idéer och påståenden i den mån det går. Och det har visat sig gå att göra i ganska stor omfattning - häng med i diskussionen så får du höra!

Skrivet av MMO4Life:

Med dom orden vill jag tacka för mig eftersom FZ-kommittén står på er sida och jag vill inte riskera en repris av vad som hände för 4 år sen när jag blev bannad för att jag stod upp för mig själv på tal om Survival of The Fittest.

Tack för tid tagen!

Du ska aldrig vara rädd att uttrycka dina åsikter, speciellt inte här på FZ. Spelar väl ingen roll hur många andra som tycker olikt. Så länge du är saklig och har genuint trevliga avsikter så står vi bara alla att vinna på diskussionen. Antingen lär man någon något, eller så lär man sig själv. Inget att bli upprörd över.

Blev du bannad på tal om "survival of the fittest", och ändå frågar du om definitionen på det? Berätta!

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av MMO4Life:

Man borde döpa om FZ till AZ(AtheistZone). Det är väldigt mycket snack om hur mycket man stör sig på kristna när man inte pratar om spel. Iofs är det samma visa över hela nätet men jag hade önskat mig en plats där det bara var tillåtet att prata om i det här fallet just spel.

Jag är också anti-teist och skriver för jämnan om hur dåligt jag tycker religioner är. Jag ska faktiskt posta ett sådant inlägg idag. Det är tråkigt om du känner dig illa till mods av sådan texter, men se det från vårt perspektiv. Ordet är fritt, vilket alla religioner utnyttjar flitigt.

Min aversion för religioner kommer från egna erfarenheter och allt dumt jag sett. För mig är det uppenbart att människor ska tänka kritiskt och ifrågasätta alla företeelser i livet.

Min största invändning mot religioner är att de är "dödskulter", de framhåller att ett "liv" efter döden är att föredra, vilket jag tycker är ett brott mot våra mänskliga rättigheter. Det är ingen synd att ha naturliga behov, det är just dessa som gör oss levande.

Tack för ordet.

Jag lovar att fatta mig kort. Hade religion inte funnits så hade man hittat andra ursäkter för att döda. Människan är trots allt en barbar i grund och botten. Sen att ett liv efter döden är att föredra har du nog fått om bakfoten. Det står snarare att livet efter döden är en bättre plats. Det är upp till var och en att avgöra om det är att föredra eller inte.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Blev du bannad på tal om "survival of the fittest", och ändå frågar du om definitionen på det? Berätta!

Att stå upp för sig själv är enligt mig att vara en "fitter". Snipp snapp snut så var sagan slut.

Edit: Och anledningen varför jag frågade om definitionen var mer för att kolla så vi var på samma sida.

Medlem

Finns betydligt tokigare religiösa i vårt eget land och till och med i riksdagen

http://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

1
Skriv svar