Tar Blizzards Heroes of the Storm betalt per hjälte?
Föredrar Dota 2 sättet, att alla kan spela alla direkt.
Visst är det bra men gillar också att ha en liten extra morot till att spela vidare,tex låsa upp karaktärer. Alla (dvs jag) är inte enbart intresserade av att klättra i ranking systemet.
Moroten borde vara att vinna och att bli bättre, inte att äntligen få tillgång till fullversionen av spelet. Dota2 har en bättre modell för heroes. Alla får tillgång till allt från början, sedan är det endast skill som avgör om du kan spela eller inte. Vill du att din hero ska se speciell ut? Släng en slant i marketen, eller hoppas på att få en cool drop, men det är inte på något sätt önskvärt att skärma av en majoritet av spelets innehåll bakom en tids-/pengavägg.
Innan ni gnäller, småpojkar. Så ser jag det iallafall som positivt om man måste tjäna ihop till sin hjälte med ingame poäng. Som i LoL. Alltså inte riktiga pengar. Man får poäng för spelade matcher.
Jag ser inga problem med det utan förlänger spelet och ger lite delmål t ex "Jag vill ha Diablo!" och så kämpar man för att få äntligen låsa upp honom och spela som honom.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Föredrar Dota 2 sättet, att alla kan spela alla direkt.
Visst är det bra men gillar också att ha en liten extra morot till att spela vidare,tex låsa upp karaktärer. Alla (dvs jag) är inte enbart intresserade av att klättra i ranking systemet.
Dota2 och kanske särskillt csgo, s extra morot är skinsen man låser upp genom att spela. Personligen tycker jag att spelet i sig ska vara morot nog och inte att man låser upp/ betalar för bättre saker.
Innan ni gnäller, småpojkar. Så ser jag det iallafall som positivt om man måste tjäna ihop till sin hjälte med ingame poäng. Som i LoL. Alltså inte riktiga pengar. Man får poäng för spelade matcher.
Jag ser inga problem med det utan förlänger spelet och ger lite delmål t ex "Jag vill ha Diablo!" och så kämpar man för att få äntligen låsa upp honom och spela som honom.
Eller så gör dom som HON och ger poäng så att man kan köpa skins till sina gubbar, Att behöva spela ett fåtal gubbar om och om igen i hur många matcher som helst gör ju att det tar mycket längre tid innan man lär sig hur ''alla'' gubbar fungerar och hur man bekämpar dom?
Tänk om Dota2 skulle köra med detta system, Dota2 är visserligen ett mycket mer avancerat spel men med alla heroes som finns att välja på nu så tar det en alldeles för lång tid att lära sig vad som är bra och dåligt med alla heroes.
Kosmetiska shopper är det jag tycker passar bäst i moba spel, Spelskaparna kan sälja kosmetiska kläder och visuella effekter med mera.
Men OM man kan man köpa gubbarna för pengar redan så då är det ju till en stor fördel för dom som har råd att lägga in pengar i spelet då dom kan spela någon skitbra gubbe som andra måste spela några hundra spel för att få spela med.
Medan om det bara fanns en kosmetisk shop så skulle alla kunna spela med exakt samma förutsättningar.
Jag spelade LoL förut och man spelade för att låsa upp gubbar och betalade för att köpa kosmetiska saker till gubbarna. Dota2 är det mest överlägsna Dota2 spelet för att det är helt gratis och exakt alla har samma förutsättningar vare sig dom lägger in pengar eller ej. Man kan spela alla heroes och hitta sin favorit direkt, Och ledsnar man på den gubben så byter man till en annan. Sedan så tycker jag det är roligare att få random items efter ett visst antal spel än att få mynt att köpa heroes för i en shop.
Samma dynga som LoL? Usch.. marginell P2W, dont like!
Vad exakt är det man köper i LoL för att få övertaget över motåndaren?
Om hero X blir pickad så kanske Hero Z är bästa countern, om personen i sig inte har spelat tillräckligt länge eller spenderat pengar så går det inte att hård kontra
eller om du måste picka en support med stun, så har du inte det, tråkigt? nej obalanserat!
Sen har du även runes som ger marginella
Samma dynga som LoL? Usch.. marginell P2W, dont like!
Vad exakt är det man köper i LoL för att få övertaget över motåndaren?
Om hero X blir pickad så kanske Hero Z är bästa countern, om personen i sig inte har spelat tillräckligt länge eller spenderat pengar så går det inte att hård kontra
eller om du måste picka en support med stun, så har du inte det, tråkigt? nej obalanserat!
Sen har du även runes som ger marginella
Counters är bullshit om du frågar mig, som jag upplevt det så är det din erfarenhet som räknas och inte om din champion är en counter eller ej. (Det är en sån sak noobs skyller på för att rättfärdiga sina deaths... Menar inget illa med det!)
Samma dynga som LoL? Usch.. marginell P2W, dont like!
Vad exakt är det man köper i LoL för att få övertaget över motåndaren?
Om hero X blir pickad så kanske Hero Z är bästa countern, om personen i sig inte har spelat tillräckligt länge eller spenderat pengar så går det inte att hård kontra
eller om du måste picka en support med stun, så har du inte det, tråkigt? nej obalanserat!
Sen har du även runes som ger marginella
Vad har detta med Pay2Win att göra?
Som Luciphear säger, du vinner inte games pga att du valde just den hjälten, och runes kan du inte köpa för riktiga pengar.
Kan vi inte bara släppa LoL och P2W snacket, varenda gång ska det tjafsas om samma sak så fort någon nämner LoL.
Tvekar på att någon här spelar på tillräckligt hög nivå för att formen av den ytterst lilla P2W del i att köpa en "counter" karaktär eller en ny släppt gubbe som är lite starkare än andra skulle betyda något.
Om någon följer eller har följt HoN och dess pro-scen borde förstå om jag säger Tempest och Keeper of the Forest och ifall något lag har den ena och det andra inte har den andra.
Borderline P2W eller inte, det finns bättre alternativ än LoL att använda som betalmodell punkt slut.
Samma dynga som LoL? Usch.. marginell P2W, dont like!
Vad exakt är det man köper i LoL för att få övertaget över motåndaren?
Om hero X blir pickad så kanske Hero Z är bästa countern, om personen i sig inte har spelat tillräckligt länge eller spenderat pengar så går det inte att hård kontra
eller om du måste picka en support med stun, så har du inte det, tråkigt? nej obalanserat!
Sen har du även runes som ger marginella
Vad har detta med Pay2Win att göra?
Som Luciphear säger, du vinner inte games pga att du valde just den hjälten, och runes kan du inte köpa för riktiga pengar.
Nej, men du får ett rejält övertag om du pickar en hjälte som ingen i de andra laget har möjlighet att kontra sönder.
samt runes, det är marginella övertag, om en person som itne spelat så mycket spelar mot en som spelat 2000 timmar så har denne inte bara ett övertag i ren skicklighet, utan också i ren progress, lite samma stuk som i CoD. obalanserat skräp imo.
DotA och HoN gör det rätt, det gör inte LoL.
Samma dynga som LoL? Usch.. marginell P2W, dont like!
Vad exakt är det man köper i LoL för att få övertaget över motåndaren?
Om hero X blir pickad så kanske Hero Z är bästa countern, om personen i sig inte har spelat tillräckligt länge eller spenderat pengar så går det inte att hård kontra
eller om du måste picka en support med stun, så har du inte det, tråkigt? nej obalanserat!
Sen har du även runes som ger marginella
Oftast handlar counters i lol bara om tidig lvl, senare så outscalar man ofta den som körde en coutner mot en. Jag spelar ofta gubbar som first pick och blir counterpickad, om du blir det så ta det lugnt och slåss inte och farma istället.
En support med stun är ju inte op bara för att den har en stun...
Runor/masteries är ju ett perfekt hjälpmedel för den som får en hardcoutner mot sig, ta allt i defensive och då borde du klara dig ur laningphase utan att ha dött.
(Förlåt för svengelskan).
IDKFA
Samma dynga som LoL? Usch.. marginell P2W, dont like!
Vad exakt är det man köper i LoL för att få övertaget över motåndaren?
Om hero X blir pickad så kanske Hero Z är bästa countern, om personen i sig inte har spelat tillräckligt länge eller spenderat pengar så går det inte att hård kontra
eller om du måste picka en support med stun, så har du inte det, tråkigt? nej obalanserat!
Sen har du även runes som ger marginella
Vad har detta med Pay2Win att göra?
Som Luciphear säger, du vinner inte games pga att du valde just den hjälten, och runes kan du inte köpa för riktiga pengar.
Nej, men du får ett rejält övertag om du pickar en hjälte som ingen i de andra laget har möjlighet att kontra sönder.
samt runes, det är marginella övertag, om en person som itne spelat så mycket spelar mot en som spelat 2000 timmar så har denne inte bara ett övertag i ren skicklighet, utan också i ren progress, lite samma stuk som i CoD. obalanserat skräp imo.
DotA och HoN gör det rätt, det gör inte LoL.
Wow, blir du matchad mot folk som har så pass mycket mer skicklighet och erfarenhet har du antingen fuskat eller spelat alldeles för mycket med folk som är ljusår bättre än dig själv.
Vill du på nåt höger påstå att en ny spelare har bättre förutsättningar för att han/hon kan köpa en karaktär som inte är tillgänglig i free rotation så tycker jag helt ärligt synd om dig.
Vad sägs om att dra upp bristfälligheter i dota/hon när du endå är igång eller det är the hate league show?
Samma dynga som LoL? Usch.. marginell P2W, dont like!
Vad exakt är det man köper i LoL för att få övertaget över motåndaren?
Om hero X blir pickad så kanske Hero Z är bästa countern, om personen i sig inte har spelat tillräckligt länge eller spenderat pengar så går det inte att hård kontra
eller om du måste picka en support med stun, så har du inte det, tråkigt? nej obalanserat!
Sen har du även runes som ger marginella
Vad har detta med Pay2Win att göra?
Som Luciphear säger, du vinner inte games pga att du valde just den hjälten, och runes kan du inte köpa för riktiga pengar.
Nej, men du får ett rejält övertag om du pickar en hjälte som ingen i de andra laget har möjlighet att kontra sönder.
samt runes, det är marginella övertag, om en person som itne spelat så mycket spelar mot en som spelat 2000 timmar så har denne inte bara ett övertag i ren skicklighet, utan också i ren progress, lite samma stuk som i CoD. obalanserat skräp imo.
DotA och HoN gör det rätt, det gör inte LoL.
Wow, blir du matchad mot folk som har så pass mycket mer skicklighet och erfarenhet har du antingen fuskat eller spelat alldeles för mycket med folk som är ljusår bättre än dig själv.
Vill du på nåt höger påstå att en ny spelare har bättre förutsättningar för att han/hon kan köpa en karaktär som inte är tillgänglig i free rotation så tycker jag helt ärligt synd om dig.
Vad sägs om att dra upp bristfälligheter i dota/hon när du endå är igång eller det är the hate league show?
Lite konstigt ändå att han tycker BF4 är bra, då dom använder samma koncept, lås upp mer vapen/tillägg ju mer du spelar.
Innan ni gnäller, småpojkar. Så ser jag det iallafall som positivt om man måste tjäna ihop till sin hjälte med ingame poäng. Som i LoL. Alltså inte riktiga pengar. Man får poäng för spelade matcher.
Jag ser inga problem med det utan förlänger spelet och ger lite delmål t ex "Jag vill ha Diablo!" och så kämpar man för att få äntligen låsa upp honom och spela som honom.
Du, småpojke, det är Blizzard vi talar om. De har inte kunnat balansera för fem öre de senaste åren. Vad gör du när Diablo är en fan så mycket bättre hero än de övriga och du möter honom i varje game? Sitter du och spelar de 100 matcherna du behöver för att betala för honom med ingame currency? Troligtvis inte va, och det är det som är blizzards/Riots plan.
Vadå inte p2w i lol? Varenda hero som kommer klagas det sönder på om att den är obalanserad och folk som köpt den autovinner matcher. Är ju inte bara en incident som följer det flödet.
Om inte det är P2W så vet jag fan inte vad som är det.
banna gubben och sluta gnäll?
Vadå inte p2w i lol? Varenda hero som kommer klagas det sönder på om att den är obalanserad och folk som köpt den autovinner matcher. Är ju inte bara en incident som följer det flödet.
Om inte det är P2W så vet jag fan inte vad som är det.
banna gubben och sluta gnäll?
Så det var ditt svar på en system som gynnar de som spenderar pengar? Har inte du spenderat hela tråden med att försvara det o så balanserade och inte alls P2W systemet LoL använder sig av enligt dig?
Då kan man alltså tvinga fram en ban i en match genom att köpa en hero och då få en freepick på det som resterande har tillgång till. Även det är en fördel.
Ett rankat system där alla inte spelar efter samma förutsättningar kommer aldrig ha något värde i mina ögon.
Vadå inte p2w i lol? Varenda hero som kommer klagas det sönder på om att den är obalanserad och folk som köpt den autovinner matcher. Är ju inte bara en incident som följer det flödet.
Om inte det är P2W så vet jag fan inte vad som är det.
banna gubben och sluta gnäll?
Så det var ditt svar på en system som gynnar de som spenderar pengar? Har inte du spenderat hela tråden med att försvara det o så balanserade och inte alls P2W systemet LoL använder sig av enligt dig?
Då kan man alltså tvinga fram en ban i en match genom att köpa en hero och då få en freepick på det som resterande har tillgång till. Även det är en fördel.
Ett rankat system där alla inte spelar efter samma förutsättningar kommer aldrig ha något värde i mina ögon.
Jag köper inga nya gubbar och har inga problem när jag spelar rankade matcher, varför de ofta ses som op är för att de just är nya och folk har inte så stor koll på vad de gör eller hur man ska spela mot dem. Du kan även spela gamla/mindre populära gubbar som ingen spelar längre och ha stor framgång även där just för att det är inte så många som vet hur man spelar mot dem.
IDKFA
Vadå inte p2w i lol? Varenda hero som kommer klagas det sönder på om att den är obalanserad och folk som köpt den autovinner matcher. Är ju inte bara en incident som följer det flödet.
Om inte det är P2W så vet jag fan inte vad som är det.
banna gubben och sluta gnäll?
Så det var ditt svar på en system som gynnar de som spenderar pengar? Har inte du spenderat hela tråden med att försvara det o så balanserade och inte alls P2W systemet LoL använder sig av enligt dig?
Då kan man alltså tvinga fram en ban i en match genom att köpa en hero och då få en freepick på det som resterande har tillgång till. Även det är en fördel.
Ett rankat system där alla inte spelar efter samma förutsättningar kommer aldrig ha något värde i mina ögon.
Så du gick från att lol var pay2win för att du kunde köpa "defacto bästa champen" till att det är pay2win för att du kan tvinga en ban?....
Jag föredrar dota2, det är helt enkelt bättre för competetive och jag föredrar communityt men ni börjar fan gå till överstyr med ert hat.
Vadå inte p2w i lol? Varenda hero som kommer klagas det sönder på om att den är obalanserad och folk som köpt den autovinner matcher. Är ju inte bara en incident som följer det flödet.
Om inte det är P2W så vet jag fan inte vad som är det.
banna gubben och sluta gnäll?
Så det var ditt svar på en system som gynnar de som spenderar pengar? Har inte du spenderat hela tråden med att försvara det o så balanserade och inte alls P2W systemet LoL använder sig av enligt dig?
Då kan man alltså tvinga fram en ban i en match genom att köpa en hero och då få en freepick på det som resterande har tillgång till. Även det är en fördel.
Ett rankat system där alla inte spelar efter samma förutsättningar kommer aldrig ha något värde i mina ögon.
Så du gick från att lol var pay2win för att du kunde köpa "defacto bästa champen" till att det är pay2win för att du kan tvinga en ban?....
Jag föredrar dota2, det är helt enkelt bättre för competetive och jag föredrar communityt men ni börjar fan gå till överstyr med ert hat.
På vilket sätt går vi överstyr? Vi kritiserar ett system som inte förespråkar balans i ett spel byggd för competitive gameplay (utan att spendera pengar i det).... JAG säger inte att det är ett dåligt spel utan kritiserar enbart faktumet att du genom att betala pengar kan få ett övertag.
Nej jag gick inte ifrån någonting. Du tog upp "banna gubben och sluta gnäll" vilket du verkar tycka negligerar faktumet att du kan köpa dig ett övertag. Jag bara gav ett exempel på att det har en effekt på spelet även fast man bannar flavor of the month hero.