Medlem
Trackmania !?!

Lirat Trackmania i många många år lite då och då. Fått tillbaka suget men numera finns ju tvåan och canyon, valley osv .osv. samt Nations Forever.

Så min fråga blir till de mer erfarna, vilken version ska man köpa? eller räcker (en, flera?) gratis-variant?
Läst och hört (och minns) att det finns en "competitive scene" - vilken version kör de?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Den bästa och som jag märkt är att dom flest spelar är Trackmania 2: Stadium

Medlem
Skrivet av Holmann:

Den bästa och som jag märkt är att dom flest spelar är Trackmania 2: Stadium

Tack för ditt inlägg/tips

*STOR EDIT PÅ HELA MITT INLÄGG*

Jag köpte Stadium på Steam för fjuttiga 10 euro... Har dock inte hunnit testa det än direkt men liten summa för ett riktigt awesome spel som jag lirat gratis i flera år, så varför inte?

Undrar dock fortfarande vad fördelen är med att köpa Stadium.
Varför finns Valley och Canyon också? finns det fler?

Kommer man åt samma servrar vilken version man än har?
Hur kommer man åt officiella servrar/ranking?

Liten djungel det här... svårt att få grepp på communityn och spelmekaniken (inte gameplay eller fysik, utan allt runtomkring...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Holmann:

Den bästa och som jag märkt är att dom flest spelar är Trackmania 2: Stadium

Tack för ditt inlägg/tips

*STOR EDIT PÅ HELA MITT INLÄGG*

Jag köpte Stadium på Steam för fjuttiga 10 euro... Har dock inte hunnit testa det än direkt men liten summa för ett riktigt awesome spel som jag lirat gratis i flera år, så varför inte?

Undrar dock fortfarande vad fördelen är med att köpa Stadium.
Varför finns Valley och Canyon också? finns det fler?

Kommer man åt samma servrar vilken version man än har?
Hur kommer man åt officiella servrar/ranking?

Liten djungel det här... svårt att få grepp på communityn och spelmekaniken (inte gameplay eller fysik, utan allt runtomkring...)

Canyon och Valley är som helt nya körstilar!! Bilarna beter sig inte som dom gör i Stadium och som sagt jag är hyfsad på stadium men suger i canyon spelet!! Vissa tycker om Canyon mer men dom mer tävlingsinriktade personerna håller sig kvar i det som liknade orginalet (Stadium)

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Holmann:

Den bästa och som jag märkt är att dom flest spelar är Trackmania 2: Stadium

Tack för ditt inlägg/tips

*STOR EDIT PÅ HELA MITT INLÄGG*

Jag köpte Stadium på Steam för fjuttiga 10 euro... Har dock inte hunnit testa det än direkt men liten summa för ett riktigt awesome spel som jag lirat gratis i flera år, så varför inte?

Undrar dock fortfarande vad fördelen är med att köpa Stadium.
Varför finns Valley och Canyon också? finns det fler?

Kommer man åt samma servrar vilken version man än har?
Hur kommer man åt officiella servrar/ranking?

Liten djungel det här... svårt att få grepp på communityn och spelmekaniken (inte gameplay eller fysik, utan allt runtomkring...)

Canyon och Valley är som helt nya körstilar!! Bilarna beter sig inte som dom gör i Stadium och som sagt jag är hyfsad på stadium men suger i canyon spelet!! Vissa tycker om Canyon mer men dom mer tävlingsinriktade personerna håller sig kvar i det som liknade orginalet (Stadium)

Alright, tack för infon


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Kollat lite YT-klipp på Trackmania, framförallt KarjeN (såklart hehe)

En fråga dock, hur tusan lyckas många av spelarna göra en "extra bred sladd"??
När jag kommer in snabbt emot en kurva och bromsar till så blir det svarta spår såklart, men bakdäcken är alltid i samma linje som framdäcken. Många/proffsen däremot verkar kunna sladda extra snabbt och på något sätt få fyra spår, ett för varje däck.

T.ex. vid 04:08 i detta klippet samt 4:18
http://www.youtube.com/watch?v=2mKT41y3wDQ

*EDIT*
http://www.youtube.com/watch?v=jVg0zLyDprQ
Internet har alltid svaret
Känns dock inte som att jag lyckas få fram samma flow igenom kurverna/den powersliden ändå, men men, är la bara att nöta nöta nöta nöta nöta nöta


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

1
Skriv svar