Playstation 4 gör succé i Japan

Robot
Playstation 4 gör succé i Japan

Över 320 000 sålda konsoler de första två dygnen.


Medlem
Playstation 4 gör succé i Japan

Inte helt oväntat. Go Sony!

Medlem

hur vore det om dom kunde släppa den förbannade konsolen i hela världen, det borde ju ge ms lite mer tröstsiffror i alla fall )=_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Microsoft ligger alltid ett steg bakom Sony, senaste nu är prissättningen.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.

Xbox one har inte lanserats i Sverige.

Medlem

Jag har redan bestämt mig för att köpa en PS4 men jag väntar tills Xbox One lanserats i Sverige så jag klämma lite på den själv och jämföra innan. Men allt lutar just nu till PS4.

Quake-konnässsör

Man märker det på streaming tjänsterna som Sony har implementerat. Det är mycket ifrån japan just nu, jekla roligt att de har lagt in den funktionen per automatik i PS4an. Men jag vet inte hur Xbox One har det, har de samma eller en liknande funktion att streama spel över internet? Eller måste man äga spelet för att se streamen?

Medlem

Kollade streams på ps4 i helg och var en hel del söta japanska tjejer som dansade framför kameran.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.

Xbox one har inte lanserats i Sverige.

Nä, men man kan köpa importerade xbox ones på typ media markt. Min syster köpte en för 3 veckor sedan på nämda el-affär

Medlem
Skrivet av almblad:

Man märker det på streaming tjänsterna som Sony har implementerat. Det är mycket ifrån japan just nu, jekla roligt att de har lagt in den funktionen per automatik i PS4an. Men jag vet inte hur Xbox One har det, har de samma eller en liknande funktion att streama spel över internet? Eller måste man äga spelet för att se streamen?

Rätt säker att det är ungefär samma på one. MS hade ju twitch som tjänst redan på 360n (dock inte i Sverige) men bara tittande. Tror twitch-tittande kräver guld men det kräver väl plus på ps så i princip identiskt.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.

Xbox one har inte lanserats i Sverige.

Så sant, men de få som vill ha dem köper nog dessa:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/191260-xbox_one_...

Det är ju bara mjukvaran som kommer att skilja sedan och den kommer ju...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.

Xbox one har inte lanserats i Sverige.

En mängd affärer har importerade XboxOne.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.

Skrivet av Bawzan:

Nä, men man kan köpa importerade xbox ones på typ media markt. Min syster köpte en för 3 veckor sedan på nämda el-affär

Skrivet av kivi:

En mängd affärer har importerade XboxOne.

Man undrar lite smått vad Microsoft sysslar med?

Det verkar ju inte direkt vara någon brist på enheter i de länder där Xbox One släppts då den finns på butikshyllorna. Utbudet räcker uppenbarligen även till privatpersoner och butiker/kedjor i andra länder som väljer att importera själva. Varför släpps den inte på fler marknader?

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.

De är för dyra. 3500 kan jag tänka mig betala för en One. Inte en krona mer

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Nocturnal77:

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.

Skrivet av Bawzan:

Nä, men man kan köpa importerade xbox ones på typ media markt. Min syster köpte en för 3 veckor sedan på nämda el-affär

Skrivet av kivi:

En mängd affärer har importerade XboxOne.

Man undrar lite smått vad Microsoft sysslar med?

Det verkar ju inte direkt vara någon brist på enheter i de länder där Xbox One släppts då den finns på butikshyllorna. Utbudet räcker uppenbarligen även till privatpersoner och butiker/kedjor i andra länder som väljer att importera själva. Varför släpps den inte på fler marknader?

Lokaliseringen är inte klar. Röststyrning osv.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Lokaliseringen är inte klar. Röststyrning osv.

Men den är ju inte klar i en del av länderna där den släpps heller. Jag tror till och med att den inte fungerar i en del engelskspråkiga länder utan de måste välja ett annat land (USA, UK?) för att kunna använda röststyrningen?

De måste ju ha hållit på med dessa saker i ca 1-2 år nu?

Medlem

Inte så konstigt det är en grymt bra konsol! xD

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Oh ja gud vad man längtar efter att kunna se på Netflix och tv via röststyrning !!!! eller inte:P

MEG
Medlem

Har aldrig varit riktigt förtjust i Microsoft men inför det nya konsolkriget tänkte jag (försöka) ha öppna ögon. Jag förstår idag varför kunderna föredrar Sony framför Microsoft, att misslyckas med sin lansering som både MS och Nintendo gjort och dessutom även misslyckats med att kommunicera med sina fans kan vara ödedigert.
Ska bli kul att se hur de ska kunna rulla upp den berömda stenen för uppförsbacken


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Microsoft kommer förlora detta konsolkrig. Så hårt.

Själv blir det en PS4 till vintern kanske.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

k3m
Medlem
Skrivet av Alexperia2000:

Inte så konstigt det är en grymt bra konsol! xD

Det håller jag inte med om, däremot så tycker jag det är den klart bästa konsolen den här generationen.

Medlem

Inte direkt oväntat, Japanerna är ju inte direkt kända för sin goda smak.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Oh ja gud vad man längtar efter att kunna se på Netflix och tv via röststyrning !!!! eller inte:P

Precis vad jag längtar efter!!!! SHITNICE!

pajas

Medlem

Tror nog det jämnar ut sig i längden mellan de båda konsolerna, men till en början har PS4 ett ordentligt övertag.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Rakoon:

Om Xbox one bara kan lanseras i Sverige snart!! Hur länge ska man vänta.

Uhm... Jag var på Webhallen i Sthlm i helgen och de hade massor av Xbox One (EU version) i lager.. Inga som köper dem här heller.

Xbox one har inte lanserats i Sverige.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/191260-xbox_one_...
Webhallen har i.a.f EU versioner inne.

Medlem

Kaz är nog glad


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Remus:

Microsoft kommer förlora detta konsolkrig. Så hårt.
.

Ööh..? Och vad baserar du det på?

Medlem

svenska PS4 priserna är ett skämt men klart säljarna tar mer betalt om man får dem sålda. Tänker själv plocka upp en i tyskland under semestern..

12
Skriv svar