Castlevania: Lords of Shadow 2

Robot
Castlevania: Lords of Shadow 2

När Konami la ut sin vampyrsaga på en oprövad utvecklare fruktade många ett magplask. Men världen hade fel, och Mercury levererade. Nu gör de det igen.

#mercury-steam, #castlevania-lords-of-shadow-2, #i, #konami


Medlem
Castlevania: Lords of Shadow 2

Coolt! lirade demot som finns på steam och det var ungefär som första fast lite upphottat grafik

Medlem

Gött, har förladdat redan på steam.
Lirade nyss igenom första och gillar det starkt.
Påminner om God of War i spelmekaniken men då jag älskar den serien med så.. Win Win.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Spännande, återigen 4/5 men högst mediokert betyg av IGN, 6.5/10

Redaktör
Ponny
Skrivet av Andyrew:

Spännande, återigen 4/5 men högst mediokert betyg av IGN, 6.5/10

Åsiktena går rejält isär vilket jag tycker är spännande. Likadant med Thief igår. Men i Castlevania-fallet tycker jag ärligt talat det är lite märkligt. I mina ögon är detta nämligen betydligt vassare än original-Lords of Shadow.

Testa demot om du är osäker, vetja.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

"Men varför återuppfinna hjulet när det redan rulla?"

hehe, jag läste "Men varför återuppfinna huvudet när det redan rullar?"


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Testade demot och blev sugen på att lira vidare.

Körde aldrig igenom ettan, däremot har storyn fått sugen igen, köpte första spelet till PC för 99kr på cdon (tips!) och ska ta mig igenom det innan jag hoppar på uppföljaren.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Andyrew:

Spännande, återigen 4/5 men högst mediokert betyg av IGN, 6.5/10

Åsiktena går rejält isär vilket jag tycker är spännande. Likadant med Thief igår. Men i Castlevania-fallet tycker jag ärligt talat det är lite märkligt. I mina ögon är detta nämligen betydligt vassare än original-Lords of Shadow.

Testa demot om du är osäker, vetja.

Det var det jag tänkte, som sagt, intressant att det splittrar så mycket. Ska testa demon då. Vad säger du om Thief då? Om valet faller mellan Thief & Tomb Raider (att det är olika sorters spel är jag medveten om) vilket tror du jag kommer få mest valuta för pengarna? Har följt Thief och varit sjukt sugen men kommer behöva välja.

Medlem

Ser bra ut, diggade 1:an. Hoppas det kommer bra DLC och sådär som gör upplevelsen ännu bättre. Bra betyg.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Andyrew:

Spännande, återigen 4/5 men högst mediokert betyg av IGN, 6.5/10

Åsiktena går rejält isär vilket jag tycker är spännande. Likadant med Thief igår. Men i Castlevania-fallet tycker jag ärligt talat det är lite märkligt. I mina ögon är detta nämligen betydligt vassare än original-Lords of Shadow.

Testa demot om du är osäker, vetja.

Det var det jag tänkte, som sagt, intressant att det splittrar så mycket. Ska testa demon då. Vad säger du om Thief då? Om valet faller mellan Thief & Tomb Raider (att det är olika sorters spel är jag medveten om) vilket tror du jag kommer få mest valuta för pengarna? Har följt Thief och varit sjukt sugen men kommer behöva välja.

Verkligen, gör spelvärlden lite mer spännande!

Har själv inte lirat Thief så mycket, mer än under en preview-resa förra året. Men spontant tänker jag: mycket stämningsfullt, men också en ai som är allt annat än stämningsfull. Tomb Raider håller jag däremot som ett av fjolårets bästa spel. Fantastiskt, helt enkelt. Enda plumpen är att det kan bli väl mycket hjärndöd action, men å andra sidan finns det väldigt mycket hjärta i hantverket. Så jag säger: Tomb Raider.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Oj, lite ovanligt att FZs känns betyg känns högre än på andra sidor. Brukar vara tvärtom (såvitt jag kommer på)...

Kotaku - NO
IGN - 6.5/10
Polygon - 5/10
Edge - 40/100
Joystiq - 4/5
Eurogamer - 5/10
Gamespot - 7/10
Gamesradar - 3/5

Edit: Ska tillägga att FZs 4/5 normal sett inte brukar betyda samma som 4/5 från andra sidor, vilket gör skillnaden märkbar.

Medlem

Det här betyget håller jag med om, 4/5, lätt
snygg grafik, liknar GOW, bra balans, mkt action
med spel som dessa behövs ingen PS4 eller Xboner.

Medlem

Nej du... castlevania är och gör sig bäst i sidescroller..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Peete:

Gött, har förladdat redan på steam.
Lirade nyss igenom första och gillar det starkt.
Påminner om God of War i spelmekaniken men då jag älskar den serien med så.. Win Win.

Har förköpt det och börjat förladda, men den stannar alltid på 18,5% av någon konstig anledning :/
Borde införskaffa det första också


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

tycker inte om att så många jämt jämför med majoriteten när ett betyg sticker ut, enligt mig ska fokuset i recensioner ligga i det subjektiva och intei det objektiva (i lika stor utstäckning) bara för att det är bekvämare

Medlem

Åh nej. Nu måste jag köpa detta. </3 fattig student.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Oj, lite ovanligt att FZs känns betyg känns högre än på andra sidor. Brukar vara tvärtom (såvitt jag kommer på)...

Kotaku - NO
IGN - 6.5/10
Polygon - 5/10
Edge - 40/100
Joystiq - 4/5
Eurogamer - 5/10
Gamespot - 7/10
Gamesradar - 3/5

Edit: Ska tillägga att FZs 4/5 normal sett inte brukar betyda samma som 4/5 från andra sidor, vilket gör skillnaden märkbar.

Gametrailers 8.3/10


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Lirat ett par timmar nu och det är klart lovande. Efter starten som är i demot där det är fullt röj med en gång så har det varit lugnt ett bra tag nu.
Allt på högsta i 1080p och konstant 120fps(vsync på med 120hz skärm). Cutscenes kan gå ner till 80 fps nån gång
Vad ska man med en ny konsoll till


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Jag älskade ettan som jag äger på både PC och konsol så det kanske inte är nån större skräll att jag verkligen gillar detta också.

Det är jobbigt mycket releaser just nu, detta, Thief som snart följs av South Park och Dark Souls 2. Blånboken har sett lyckligare ut.

Medlem

en fråga bara. Hur svårt är den spelet. Kräver den mer skicklighet från spelaren

Medlem
Skrivet av dino_kov:

en fråga bara. Hur svårt är den spelet. Kräver den mer skicklighet från spelaren

Du får välja mellan fyra svårighetsgrader så det är nog inga problem om du är orolig att det är för svårt. Tuffaste svårighetsgraden när det gäller hack n slash så är nog LoS både ettan o tvåan nog de svåraste i genren, tycker jag personligen. Har klarat både Bayonetta och Dantes Inferno på svåraste och tycker LoS är mer utmanande.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av dino_kov:

en fråga bara. Hur svårt är den spelet. Kräver den mer skicklighet från spelaren

Du får välja mellan fyra svårighetsgrader så det är nog inga problem om du är orolig att det är för svårt. Tuffaste svårighetsgraden när det gäller hack n slash så är nog LoS både ettan o tvåan nog de svåraste i genren, tycker jag personligen. Har klarat både Bayonetta och Dantes Inferno på svåraste och tycker LoS är mer utmanande.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av dino_kov:

en fråga bara. Hur svårt är den spelet. Kräver den mer skicklighet från spelaren

Du får välja mellan fyra svårighetsgrader så det är nog inga problem om du är orolig att det är för svårt. Tuffaste svårighetsgraden när det gäller hack n slash så är nog LoS både ettan o tvåan nog de svåraste i genren, tycker jag personligen. Har klarat både Bayonetta och Dantes Inferno på svåraste och tycker LoS är mer utmanande.

har ingeting emot om spelet är svårt, tvärtom. Är mer orolig om ett spel är för lätt. då blir det tråkigt

Medlem
Skrivet av dino_kov:
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av dino_kov:

en fråga bara. Hur svårt är den spelet. Kräver den mer skicklighet från spelaren

Du får välja mellan fyra svårighetsgrader så det är nog inga problem om du är orolig att det är för svårt. Tuffaste svårighetsgraden när det gäller hack n slash så är nog LoS både ettan o tvåan nog de svåraste i genren, tycker jag personligen. Har klarat både Bayonetta och Dantes Inferno på svåraste och tycker LoS är mer utmanande.

har ingeting emot om spelet är svårt, tvärtom. Är mer orolig om ett spel är för lätt. då blir det tråkigt

Tror i så fall att du kommer att gilla spelet om du kör på nån av de svårare nivåerna klarade nyss ut det. Väldigt bra spel imo dock som recensionen sa var det några onödigt jobbiga stealth delar

Inaktiv

Var vill vi spela detta? På PS4! När vill vi spela det? Nu!

Medlem

Hur är kontrollerna på PC? Fri kamera med musen?

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Spännande, återigen 4/5 men högst mediokert betyg av IGN, 6.5/10

Efter att nu själv ha spelat LOS2 i ett antal timmar kan jag säga att IGN-recensionen har fel, FZ har rätt.

Grymt bra spel helt enkelt!

Medlem

Jag vill ha ett nytt dawn of sorrow-stuk. Jag skulle kunna köpa en ny konsol bara för att spela det. Bästa spelet någonsin.

1
Skriv svar