Matkasse för gamers?

Flakmonkey
Matkasse för gamers?

Det här med matkassar är ju mindre succé och i stort sett alla matkedjor har sin egen tjänst som de försöker differentiera så mycket de bara kan. Självklart har även Willys hoppat på detta och här nedan kan ni se ett exempel på deras reklamkampanj. De visar upp en massa olika exempelmatkassar som uppenbarligen ska passa olika typer av människor och den som jag log lite extra åt var "Grind till lvl 90 i helgen-kassen" som inte innehöll en tillstymmelse till nyttig mat.

Nu är min fråga, är det här den matkasse ni skulle välja?

#blogg

Medlem
Matkasse för gamers?

Av kassarna jag kan se på bilden skulle jag definitivt välja den vänstra, men det är alltid kul när större företag ger en vink åt gamers.

Redaktör
Ponny

En matkasse med ostbågar är en bra matkasse!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hehe den var faktiskt lite fyndig!

Medlem

You have been facebook-shared!

SÅLD! om jag vor du skulle jag skicka det där förslaget till willys!


signatur

New life, New hope

Medlem

När jag gick i gymnasiet för väldigt många år sedan så hade jag och två till ett projekt att skapa något liknande, som vi kallade LAN-kassen.


signatur

Burn in the light.

Skribent

Energidryck och micropizza? Nä tack, jag är inte tretton år!

*Duckar för ägg och ruttna tomater.*


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Energidryck och micropizza? Nä tack, jag är inte tretton år!

*Duckar för ägg och ruttna tomater.*

Det spelar ingen roll hur spelsugen jag är. Jag skulle aldrig kunna leva en hel helg på micropizza. Det tar inte många minuter för mig att slänga ihop något som är både godare och nyttigare.

Skribent
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Mattias Frost:

Energidryck och micropizza? Nä tack, jag är inte tretton år!

*Duckar för ägg och ruttna tomater.*

Det spelar ingen roll hur spelsugen jag är. Jag skulle aldrig kunna leva en hel helg på micropizza. Det tar inte många minuter för mig att slänga ihop något som är både godare och nyttigare.

Jag kör det ibland som "fullunch", vid tillfällen då jag glömt göra matlåda eller inte orkar/har tid att fixa ihop något mer ambitiöst. Dock behöver jag så mycket tillbehör i form av såser och sallad att jag rent ekonomiskt skulle kunna gå och köpa en riktig pizza istället.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Lagt ner detdär för länge sen. Nu för tiden blir det onyttigaste man hittar under veckolanen risifrutti, snus och öl. Resten är riktig mat och frukt för att hålla sig igång några timmar längre!

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Mattias Frost:

Energidryck och micropizza? Nä tack, jag är inte tretton år!

*Duckar för ägg och ruttna tomater.*

Det spelar ingen roll hur spelsugen jag är. Jag skulle aldrig kunna leva en hel helg på micropizza. Det tar inte många minuter för mig att slänga ihop något som är både godare och nyttigare.

Jag kör det ibland som "fullunch", vid tillfällen då jag glömt göra matlåda eller inte orkar/har tid att fixa ihop något mer ambitiöst. Dock behöver jag så mycket tillbehör i form av såser och sallad att jag rent ekonomiskt skulle kunna gå och köpa en riktig pizza istället.

Men även om man måste köpa färdigmat och micra ibland så finns det ju godare saker än Billys panpizza.

Men det finns ju värre saker också. Gorbys piroger t.ex som smakar som deg med kattmat i.

Medlem

Kul grej, även om det är en generalisering

Skrivet av Fredrik Eriksson:

En matkasse med ostbågar är en bra matkasse!

Är ditt tangentbord gul-orange med en halvmjuk massa på ovansidan?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Energidryck och micropizza? Nä tack, jag är inte tretton år!

*Duckar för ägg och ruttna tomater.*

Usch, tyvärr måste jag hålla med..klarar inte av sådan föda längre

Medlem

Det är en kul grej med lvl90-kassen men trist när de lägger krockben för sig själva och bara har skräp och stereotyper i den

Lättlagat =/= onyttigt

Flakmonkey
Skrivet av Ap@n:

Det är en kul grej med lvl90-kassen men trist när de lägger krockben för sig själva och bara har skräp och stereotyper i den

Lättlagat =/= onyttigt

Det är ju då man måste ha lite självdistans och skratta åt stereotypen. Och det ligger ju något bakom det också. Jag vet inte hur det är nu men jag åt ju knappast sallad och drack vatten när jag hade gejmade som mest eller var på lan. Nu har det kanske något att göra med att man var yngre då men jag tror nog att kosthållningen inte är den bästa hos "oss" generellt sett

Sen så är det ju lite kul att det nog är många som inte förstår den alls. Min flickvän läste tex grinda som en grind man öppnar när man ska in på något område

Medlem

Haha skön reklam. Lite självdistans grabbar

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Ap@n:

Det är en kul grej med lvl90-kassen men trist när de lägger krockben för sig själva och bara har skräp och stereotyper i den

Lättlagat =/= onyttigt

Det är ju då man måste ha lite självdistans och skratta åt stereotypen. Och det ligger ju något bakom det också. Jag vet inte hur det är nu men jag åt ju knappast sallad och drack vatten när jag hade gejmade som mest eller var på lan. Nu har det kanske något att göra med att man var yngre då men jag tror nog att kosthållningen inte är den bästa hos "oss" generellt sett

Sen så är det ju lite kul att det nog är många som inte förstår den alls. Min flickvän läste tex grinda som en grind man öppnar när man ska in på något område

Haha ja lite stereotypt är väl okej! De kunde blandat lite dock, alla gamers njuter inte av panpizza på lan. Jag brukar ställa upp och woka / annat storkok när jag och polarna satte oss ner

1
Skriv svar