Konsolversionen av South Park censureras i Europa

Robot
Konsolversionen av South Park censureras i Europa

Ubisoft meddelar att The Stick of Truth till Xbox 360 och Playstation 3 drabbas av ett antal censurerade scener.

#south-park-the-stick-of-truth, #ubisoft


Medlem
Konsolversionen av South Park censureras i Europa

Hade tänkt att köpa det till PS3, får nog omvärdera beslutet

Medlem

...sedan köpte man PC-versionen.

Medlem

Så vi är säkra på att PC-versionen inte drabbas av detta? Får nog se över min förhandsbokning isåfall...

/ LordDaimos

MEG
Medlem

Där rök det spelet från min önskelista, tycker inte om censur.
Det är som att träffa en vacker kvinna som vill ha sex med en, men hon hoppar över själva akten PÅ GRUND AV CENSUR, snacka om besvikelse.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Om pc-versionen drabbas så kanske det kommer en flitig liten mod som rättar till problemet om sekvenserna finns kvar i huvudtaget dvs.

Medlem

Skulle också vilja ha ordentlig bekräftelse på att PC versionen inte är censurerad annars vägrar jag köpa spelet

Medlem

Är det Tyskland som sätter käppar i hjulen?

Medlem

Censurera ett South Park spel, smart drag Ubisoft.

Medlem

Bara konsol versionen påverkas som jag förstått.

Medlem

Helt jävla dåligt! Lever vi på 30 talet eller?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Censurera ett South Park spel, smart drag Ubisoft.

Tror nog inte att Ubisoft har något med saken ett göra, bör då inte även PC-versionen vara censurerad?

Medlem

Nepp, nu blir det att varna kompisarna som bokat konsolversion.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tror det är "kristna värdegrundspartiet" som ligger bakom detta, dom vill ha ett totalförbud mot abort.. och det straffar spelaren, randy och får pandor att gråta.

Inaktiv

då kan man bojkotta det här, även om det inte är cencurerat på pc eller andra format. Gynnar inget företag, organisation eller myndighet som utövar cencur.

Skribent

Får bli pc-versionen!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Varför censurera bara konsolversionerna? Om det är så hemskt att det måste plockas bort ur spelet borde det inte plockas bort ur PC-versionen också?

Men vi som spelar på PC har ju alltid varit lite bättre, lite mognare och lite snyggare än alla ni andra.

Medlem

Tacka Tyskland som alltid ska ställa till det för oss européer. Själv har jag redan förbokat PC-versionen, så jag bryr mig inte.

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Nepp, nu blir det att varna kompisarna som bokat konsolversion.

Eller inte. Folk som är så dumma och förbokar i huvudtaget kan få skylla sig själva.

Medlem
Skrivet av MindBlaster:

Hade tänkt att köpa det till PS3, får nog omvärdera beslutet

Du får helt enkelt importera

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Där rök det spelet från min önskelista, tycker inte om censur.
Det är som att träffa en vacker kvinna som vill ha sex med en, men hon hoppar över själva akten PÅ GRUND AV CENSUR, snacka om besvikelse.

Råkar du ofta ut för censur? Stackare;)

k3m
Medlem

Censur är fanskap. Känns som att bli styrd, att de behandlar en som en individ som är oförmögen att se efter sig själv. Blir nog knappast ett köp för mig nu. Oavsett plattform!

Medlem
Skrivet av rickuz:

Är det Tyskland som sätter käppar i hjulen?

Det är alltid Tyskland Minns när jag körde AvP2 mkt online förut och lirade med ett gäng tyskar och dem sa att AvP2 var "listat". Så den tyska versionen av spelet hade blått blod istället.

Medlem

Om spelet censureras till konsol betyder det att man får en tom låda när man köper spelet?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Sen kan man ju diskutera kvalité på detta spel, visst det är South park men va fasen anal-minigame?....vem fasen finner nöje i det?

Medlem

Folk som ska skippa att köpa spelet för att de har tagit bort några sekvenser från spelet ? Ganska töntigt enligt mig... Men det är ju eran förlust Klart att e är tråkigt med censur men att hela spelet ska drabbas av det känns ganska löjligt

Medlem

Tack, Tyskland.

...kan man gissa?

Medlem
Skrivet av doom:

då kan man bojkotta det här, även om det inte är cencurerat på pc eller andra format. Gynnar inget företag, organisation eller myndighet som utövar cencur.

Det gynnar väl ingen förutom skaparna om du skulle köpa spelet till pc och eftersom de inte ligger bakom denna censur så behöver du inte släppa på dina värderingar. Tror snarare att det gynnar den myndighet som satt stopp om du INTE köper spelet då det väl är det de vill.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Sen kan man ju diskutera kvalité på detta spel, visst det är South park men va fasen anal-minigame?....vem fasen finner nöje i det?

South Park har väldigt sjuk humor och allting jag sett från det här spelet är som att se ett avsnitt av South Park. Det har gjorts ett par spel på licensen men inget som verkligen är South Park.

Medlem

Avbokade min PS3 version nu. South Park SKALL njutas helt utan censur annars kan man lika gärna strunta i det. Tror däremot att jag skall leta reda på en import version från US. PS3an är ju faktiskt regionsfri.

Beställt en US-import från VGP precis 423 SEK. Hur smidigt som helst.

123
Skriv svar